- 561 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TEKİRİN İSYANI...!!!
Aile, sıcak odalarında yemek sonrası çaylarını yudumluyorlardı. Bir yandan da haber izliyorlardı. Evin kedisi Tekir de, kendisine verilen minderde yatıyor ama uyumuyordu. Hatta, kendisi ile ilgilenecek birisini bekliyor, oyun oynamak istiyordu.
Ama haberler izlenirken, Onunla kimsenin oynamayacağını da bugüne kadar edinmiş olduğu deneyimlerinden öğrenmişti. O’da azarlanmamak için o saatlerde minderinde yatıyordu.
O ara bir sessizlik oldu. Evde ki herkes;
-Vah,vah tüh,tüh bir habere dikkat kesilmişti. Tekir de tüm dikkatini televizyondaki habere verdi.
-Bir adam, elinde bir poşetle çöpten ekmek topluyor..!!!
Çekilen bu vah-tühler bunun içinmiş..?!!!
Tekir birden eski günlerini anımsadı. Bu aile onu çöpten sokaktan almadan, O’da çöplerden besleniyordu. Kendi, kendine ;
-Ne var bunda bende aynı şekilde yaşadım. Bu sahipler beni kurtardı ama diğer arkadaşlarım aynı şekilde yaşamaya devam ediyor..Bu adam için çekilen vahlar-tühler her gün sokakta gördükleri kediler için çekiliyor mu sanki.?!!
Düşündükçe sinirleri bozuldu Tekirin. Hem bu evde kalması Ona ne sağlıyordu k yemek ve sıcak odadan başka. Bir kere özgür değilim diye düşündü kendi kendine. Eskilerde karnımı çöpten doyuruyor ama istediğim yere gidip, istediğim şekilde zaman geçiriyordum. Bu düşüncelere dalmışken, evin en küçük oğlu geldi Tekirin yanına oynamak için. Ama Tekirin oyun oynama isteği kaybolmuştu. Küçük çok ısrarcı olunca, bir tırmık attı onun eline. İşte o an olanlar oldu çocuk küçük olmanın şımarıklığı ile attığı tırmığın on misli bağırmaya ağlamaya başladı. Evin hanımı, Tekiri tuttuğu gibi dışarı attı.
Tekir o geceyi dışarıda geçirdi. Üşüdü. Bir-iki köpek kovaladı ağaca çıkıp kurtuldu. Daha sabah olur olmaz evin kapısına gidip miyavlayarak ağlamaya başladı. Evin hanımı yumuşamış, biraz da acımış, Tekiri tekrar içeri aldı. Tekir iki daha miyavlayıp acıktığını anlattı. Hanım karnını da doyurdu.
Tekir duyduğu minnettarlığı anlatmak için Hanıma şirinlikler yaparak karşılığını verdi. Ama evin hanımı Ona hala biraz kızgındı. Tekire söylenerek ve parmak göstererek, akşam ki yaptığını hatırlattı ve;
-Eğer bir daha yaparsan, kendini sokakta bulursun.
Tekir, olanların hepsini anladığını süt dökmüş gibi durarak gösterdi ve sözler bittiğinde anladığını da hanımın bacaklarına sürtünerek gösterdi.
Hanım, hazırlanarak dışarı gitti. Evde Yalnız kalan Tekir yaptığı hatayı anladı ve kendi kendine;
-Bak oğlum Tekir, yaptığında hata yok ama isyanın pahalıya mal olacaktı. Bir daha mı asla. Hem sen kedisin ve sahibin ne isterse onu yapacaksın. Oyun oyun, yat yat, ye ye..
Dışarı da kalan kedilerden sana ne.?!! Her kedi kendi bacağından asılır. Hem baksana Oğlum, insanlar dahi çöpten ekmek topluyor da Sana ne oluyor.? Tövbe, tövbe diyip kendini azarlarken dua etmeyi de ihmal etmedi.
-Ey kedilerin tanrısı, bana verdiğin şanstan dolayı Sana minnettarım.
YORUMLAR
Bu sadece Tekirin öyküsü mü?
Hadi canım sende...
"Tekirim sana söylüyorum İnsanım sen anla"
Anlamak isterseniz tabii...
Selam ve Sevgiyle öptüm gözlerinden...