Kitap Kurdu
Boş zamanlarımda kitap okumak en büyük hobim oldu. Tabi biraz abarttığımı da söylemeden geçemeyeceğim. Annemin “zamanında okusaydın daha iyi yerlerde olurdun” sözüne karşılık. Bana ” okuduğun kitapları ayır da soba tutuşturayım “ dediği anı biliyorum.
Hiçbir amaç gütmeden okumak paha biçilmez bir duygu benim için. Bu arada inanın kitaba verdiğim paraya acımam. En büyük lüksüm budur. Benim en büyük hazinemdir kitaplarım.
Nagihan Kavak’ın kitaplığı mührümü kitaba vururken benim yaşadım heyecan anlatılamaz.
Sosyal medya sayesinde çok değerli yazarla tanışmak,
Kitap okuyan yeni arkadaşlara tanışıp, kitap üzerine konuşmak, benim için ifade edilemez bir anlam taşıyor.
Dergimizin Editörü Nesri Arda Hanımefendiyle de Facebook’ta Kitap Dostları grubunda tanıştık. İyi ki tanımışım kendisini. Böyle bir imkanı sunduğu için teşekkür ederim.
Çevremde ki arkadaşlarım, akrabalarım bana kitap kurdu diyorlar.
Bir arkadaşım bana “Facebook’ta paylaştığın kitapları tanıtım yapman için mi gönderiyorlar? “ Diye sordu. Bende tamamen kendi imkânlarımla alıp okuduğumu söyledim.
Aslında çok basit gibi geliyor değil mi? Anlattıklarım.
Arkadaş sohbetlerinde Kitap konusunda ne kadar duyarsız olduğumuzu gördüğüm de; yazımın konusu olarak kitapları tercih etmeyi seçtim.
Bir arkadaşım gülerek ben kitaba para vermem. Arkadaşlarımdan alır okurum dedi.
Bir arkadaşım Kitap okumaya zamanının olmadığını söyledi. Verilen cevaplar bahanelerin arkasına saklanma nedenleriydi kendilerince.
Akşamları eve gidince oturup dizi izlemek, bilgisayar başına geçip zaman öldürmek yerine, kelime dağarcığını genişletmek, gün içinde kullandığın cümlelere de yansıyor.
Bazen öyle bir cümle kuruyorum ki bunu ben mi söyledim diye düşünürken buluyorum kendimi. Çevremdekiler “sen ne içtin bize de ondan ver diye dalga geçiyorlar. Önemsemiyorum. Gülüp geçiyorum.
İsterseniz tabii istemeniz gerekiyor öncesinde ayda 1 kitap okumak çok zor değil.
Günlük olaylardan uzaklaşarak, sizin canlandırdığınız bir sinema filmi düşünün, hem de masrafsız ( sinemaya gitseniz, biletler, mısır bir düşünün, sinemaya gitmeyin demiyorum sadece kendinize 1 kitap okumak için zaman ayırın diyorum.) bu sadece bir örnek
Her ay 4 kitap alırım ve bitirmeyi hedeflerim. Ocak Ayında 7 kitap okudum. Tabii bu sayı benim için az. Sayfaların içine daldığınızda, elinizden bıraktığınız anda aklınız kitapta kalıyor. Mis gibi bir kahve de varsa yanında değmeyin keyfime.
Bu yazıyı yazmamda ki amaç, sadece 1 kişiye okuma alışkanlığı kazandıra bilirsem ne mutlu bana.
Bir Edebiyat dergisi için yazılabilecek en güzel konu Kitap olacaktır diye düşündüm.
Ben Kitap Kurdu değilim, sadece Kitap kurdu olmak yolunda ilerliyorum. Bu yolda benimle yürümeye var mısınız?
Kitap’la Kalın - Sevgilerimle
n@rgi’s
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.