- 571 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGECAN
Masum,çocuksu bakan
Bir çift göz görsem
vakur ve sade,çocuksu bakışın geliyor aklıma.
Karanlık ,tenha bir sokakta yürüsem,
O uğursuz gecede Katillerinin elinde bir yaprak gibi
savrulan,hırpalanmış bedenin geliyor aklıma.
Çığlık çığlık sesin doluyor kulaklarıma.
Değil unutulacak gibi değil
Kadın olmanın bedelini
hunharca katledilerek
ödeyişin,
apansız düşüyor aklıma.
O masum,
o güzel,
o çocuk gözlerinde
acı bir sorgu
Neden?Niçin?
nasıl insanlık bu.
nasıl kıydınız bana.
der gibi bakışın geliyor aklıma...
Değil,bu insanlık değil.
Sevginin,merhametin,vicdanın olmadığı
bir toplumda
her gün korkuyla yaşarken
yarın sıra kimde? diye haykıran
çaresiz,keskin bir çığlık olup
apansız
düşüyorsun aklıma..
Tam bir yıl olmuş bu dizeleri yüreğimden kopan bir çığlık gibi yazalı.
O uğusuz ,o acı , o unutulmaz gecenin üzerinden tam bir yıl geçmiş.
Canımız öyle yanmıştı ki,afalladık.Şaşırıp kaldık. Hunharca işlenen Özgecan cinayeti hepimizde şok etkisi yarattı tiksinti ve nefretle karşıladık.
Can evimizden vurulmuştuk.Kızlarımız,yeğenlerimiz,kuzenlerimiz kendimiz adına utandık.Korktuk. Bunun sinsi bir başlangıç olduğunu o zaman anlayamadık.Keşke son olsaydı o acı.Son olmadı. O günden bugüne tam 330 kadın kocası,sevgilisi,erkek kardeşi ya da hiç tanımdağı kişilerce katledildi. En kötüsü kadın cinayetlerine de alıştırıldık.Gündelik haberlerden biri oldu.Hatta neredeyse katilleri aklayacak kadar ileri gitti içimizden birileri.Gece vakti ne işi varmış sokakta diyecek kadar şerefsiz,duyarsız olabildiler. Ne yazık ki sayamayacağımız kadar kadın işkence gördü. Dövüldü,aşağılandı .
Özgecan cinayeti bütün bunları tetikleyen bir başlangıç mıydı? diye düşünmeden edemiyorum.Hangisine yanacağımızı şaşırdık.
Kadını yok saymanın,toplumdan sürmenin,eve kapatmanın sinsi bir planı mı bütün bunlar.
Gece çıkamazsın çünkü kadınsın. Sokakta eli bıçaklı,kendini kaybetmiş sapık dolu.Çıkma otur evinde demenin bir yolu mu bu? Korkutmak,sindirmek geri plana atmanın adımları mı ?
Yoksa geriliğin ,taassubun,yobazlığın ayak sesleri mi ? diye de düşünmeden edemiyor insan.
Canan Yönter
YORUMLAR
Malesef Oya Hanım,umudumuzu yitirmek üzereyiz.Orta Doğu'nun karanlığına gömülmeden önlem alınmalı..Saygılarımla..
Oya gedik
Öyle birşey olursa zaten ,bedeli ağır olur, dileğim biran önce akıllıca davranmak gerekiyor.
Güzel akşamlar diliyorum...
Kadını yok saymanın,toplumdan sürmenin,eve kapatmanın sinsi bir planı mı bütün bunlar.
Korkutmak,sindirmek geri plana atmanın adımları mı ?
Ağır ceza almadıkları sürece, yasalarımız bu iğrençliklere en ağır ceza kanunu uygulamadıkça, kadın olarak maalesef siz gibi düşünmekteyiz cy.Canan hanım...
Özgecan'ın ardından kaç kadın daha cinayetlere kurban gitti...
Saygılarımla...