Benim Güzel Manolyam
yağmur çiseliyor.
serez çarşısı dilsiz,
serez çarşısı kör.
havada konuşmamanın, görmemenin kahrolasi hüznüve serez çarşısı kapatmış elleriyle yüzünü.
yağmur çiseliyor..
(Nazım Hikmet Ran.)
Nazım’a ayrı bir hayranlığım vardır hep.Vatan haini diye itilmiş bir köşeye özlemiyle yaşamış durmuş son nefesine kadar..Ne vakit çiselese bir yağmur kaldırımları yalasa böylece dilime dolanır bağırarak söylerim kimi zaman bir politikacı gibi kürsümde kimsesiz bir sokakta "Yağmur çiseliyor....Serez Çarşısı dilsiz...Serez çarşısı kör...."diye. Bitince bu en sevdiğim dörtlük alkışlar yine yağmurla gelir..
Bugün kapkara bulutlarla geliyorum diyen bir yağmur.Genelde içim sıkılırdı böyle günlerde hatta derin derin sessiz konuşan radyocu arkadaşlardan bende olmasına rağmen istediğim parçalar çalınınca ayrı bir haz duyup mayışarak dinlerdim usul usul yağmurun sesiyle toprağın kokusuyla....Toprak kokusunu en pahalı parfümlere tercih ederim sanırım...Durup dedim ki kendi kendime ahh be KuPa k1z1 evde olsan şimdi azıcık tatsan ahmak ıslatan yağmurdan sonra tatlı tatlı üşüyüp girsen bir battaniyenin altına...Camlara hohlayıp buğular türetsen önce bir bebek ayağı sonra karalasan tüm sevdiklerinin adını tek tek...yağmur gelip vursa camına tık tık diye...Camı açıp eline konsa bir bir.....Küçük yaramaz çocuklar gibi....
Pencereden bakıpta gördüğüm bir manolya beni eskilere götürdü.Bu kez çok eskilerde babamın eskiden aldığı antika bir plak çalar vardı.Plak çalamıyordu belki ama cızırtılı bir radyosu ve birde kaset çaları. Dışarıda böyle yağmurlarda kirlenmeyelim diye oynamazken bizim en sevdiğimiz eğlencemiz olmuştu o plak çalar.Babamın ne kadar kasedi varsa hepsinin üzerine deli deli ses kayıtları yapardık.Madonna ’nın You’ll See şarkısıyla odada mumla kayganlaştırdığımız zeminde buz pateni yapardık kardeşimle.Sonra yorulunca dinlerdim bilmediğim bir adamın sesinden yarım yamalak çekilmiş bir şarkı "Koklamaya doyamam benim güzel manolyam"nefes nefese kalıp kıvrıldığım koltukta onu dinlerken huzuru bulduğumu sanardım....Sonra kardeşim dönen plağı alıp kamyoncu gibi bırııımmm bırıımmm diye sürerdi:)ne çok şey olmuştu o plak çalar bize .Aklıma bunlar geldi şimdi nede güzel günlerdi.Şimdi o plak çalar başka bir eskici arabasında yatarak eskici diye bağıran adamın sesini kaydediyor....Veya kim bilir kaç evde misafir olup bizim gibi bir ailenin en değerli oyuncağı oluyor..
Tüm bunları düşünürken bir manolyanın beni ittiği düşlerimden uyanarak sevgili bayımın attığı mesajla gri havaya takılıyorum o evden çıkıp. Yağmurun çiselediği bir an ve"Yağmur çiseliyor sevgili ve havada konuşmamanın, görmemenin kahrolasi hüznü"yazan bir mesaj alıyorum bu da onda kalan tatlı bir tebessümüm oluyor.Ne diyim ben sana şimdi hı?
(Bu yazı 16/07/08 de yazılmıştır.)O gün sahiden bardaktan boşalırcasına bir yağmur vardı...
julıet/KuPa k1z1
YORUMLAR
Nazım’a ayrı bir hayranlığım vardır hep.Vatan haini diye itilmiş bir köşeye özlemiyle yaşamış durmuş son nefesine kadar..Ne vakit çiselese bir yağmur kaldırımları yalasa böylece dilime dolanır bağırarak söylerim kimi zaman bir politikacı gibi kürsümde kimsesiz bir sokakta "Yağmur çiseliyor....Serez Çarşısı dilsiz...Serez çarşısı kör...."diye. Bitince bu en sevdiğim dörtlük alkışlar yine yağmurla gelir..
NAZIM İYİ BİR ŞAİR..AMA DÜŞÜNÜN LENİNE HAYRAN OLDUĞU KADAR ATATÜRK'E HAYRAN OLSAYDI. RUS DEVRİMİNİ ANLATTIĞI KADAR KURTULUŞ SAVAŞINI ANLATSAYDI...YANİ PERFORMANSINI ULUSAL DEĞERLER İÇİN DE KOMİNİZM İÇİN KULLANDIĞI KADAR KULLANSAYDI, ATATÜRK GİBİ ŞİMDİ BİR GERÇEK KAHRAMAN OLMAZMIYDI YÜREKLERDE...
O TÜRKÜN DEĞİL DÜNYANIN ŞAİRİ OLMAYI İSTEDİ. OYSA TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN NASILDA İHTİYACI VARDI ONUN KALEMİNDEN DEVRİMLERİ HAKLA ANLATMAYA...
YİNEDE BU TOPRAKLARIN EVLADIDIR..ZAMANI GELİNCE MİLLET ONUDA HAZMEDECEK OLGUNLUĞA ULAŞACAKTIR...
HATIRASINI SAYGI İLE YAD EDİYORUM....
ÇOK GÜZEL BİR YAZI TEBRİK EDİYORUM....
nerede güzel bir iş var bizde o yasaklı.Neden yeterince okumadan ,yargısız infaz ....Bende okumaya başladım bu yıl nazım hikmet kurban olsunlar bambaşka bir tat var.Ülkem adına utanıyorum.Çocukluk yıllarıma gittim ....ne güzel çocuk olmak ve her zaman bir yanını çocuk olarak bırakmak.......