- 1108 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mutlak Değer
+
TASARIM
İşin puf noktalarını kavramakla başlıyoruz ilk aşamada arkadaşım.
Eğer yeni emekli olmuş ve sağa sola saran, hayatının otuz yılını sindirilmiş memuriyet hayatıyla geçirmekten kafayı sıyırmış, özgürlüğü yeni tadan on sekizinde deli kanlı sanıyorsanız kendinizi, sizi söyle bir köşeye alalım. Çünkü bu bir cesaret işi. Baş kaldırı işi. Sistemin temeline çomak sokma işi.
* Önce seyret, sonra dahil et kendini.
Gelelim biz tasarımın nasıl zorlu bir süreç olduğuna. Daha önce var olmamış bir nesne yaratacağız ve bu eşsiz objeyi hem seri üretime hazır hale, hem düşük maliyetle en kolay ve en hızlı nasıl yaparız düşüncelerinin savaştığı meydana.
Daha önce hiç bir şeyler tasarladınız mı peki?
İlk okulda yaptığınız sulu boya çalışmalarınızın bile ana fikrini kimden almıştınız mesela, hatırladınız mı?
Unutmayın, tasarlayacağımız şey en az 3.5 milyar satacak ve bu rantı elinizden kaybetmek istemiyor iseniz, yenilenmeye açık, her daim kullanım kolaylığına müsait olması gerektiğini.
Microsoft batıyor farkında mısınız? Android yeni dünyanın en zengini olacak, fark ediyor musunuz?
Şimdi size en basitinden bu kitabın kapak tasarımını örnek vereceğim.
En az bir dijital fotograf makinası=100$
Bir PC = 350$
Fotograf düzenleme programı=80$
Kurslar ve öğrenim giderleri =400$
Bitti mi? Hayır. Tam 13 bin resim içinden bir resim seçeceksiniz ve bu resimleri çekmek için en azından bir ay ve 3000$ seyahat ücreti ödeyeceksiniz.
Bitti mi? Hayır. Çünkü eşsiz, farklı, ilginç, al benili... Olması için ve içinize sinmesi için 10 gün uğraşacaksınız.
Ya da 200 TL verip en kral kapağınız olacaktır bir kaç güne.
Püf ve puf arasındaki farkı kavradınız değil mi?
O zaman bir sonraki aşama olan mühendis-i tasarım aşamasına geçebiliriz hep birlikte.
Her eve girecek, yılda 3.5 milyar satabileceğimiz, eşi benzeri piyasada olmayan, makineyi tasarlamaya.
+