anamın mutfağı
insan arkadaşının her yaptığına "kankam adamın dibisin be" falan der mi ulan.. o zaman arkadaşı da ona " iktir oradan, faşist köpek" demez mi.. nice insanlar var ki evladının ya da kardeşinin haksızlığını görmezden gelir de, güya ona can, yoldaş ya da kardeş olduğunu göstermek için zulmüne ortak olur; aslında yaptığı hem ona, hem de kendi nefsine zulümdür bilmez ve haksızlığa düşer...
her yaptığıma kafa sallayan ve bana dost olduğunu söyleyenin dostluğundan şüphe ederim.. aba altından sopa gösterenin de..dostum bana yanlışımı söyleyebilmeli; tabi ki bu olgunluk ve hazım meselesi...
mücadele doğru bir şekilde yapılırsa, yarar sağlar..yöntem, üslub ve tarz bilinmelidir..mesela her mikrop için antibiyotik kullanmaya kalkarsak, hastalıklarla doğru bir şekilde mücadele etmiş olamayız... "zika bize de geliyormuş; hadi kuşanalım silahları...!!!"...
günümüzde yaşadığımız olaylara böyle bir misal verdiğim için "tenzih ederim; beni bağışlayın" falan da diyemem yani; nesini tenzih edeyim kardeşim. kuyrukları birbirine değmeyen, kırk tilkiyle dolaşıyoruz işte...
kardeşim işi ehline bırakmak en doğru olandır..siyaseti bırakalım siyasetçiler yapsın ama onlara da gerekli uyarıları yapalım; acanlığı da bırakın biz yapalım kardeşim..çakma, makma; nolmuş yani, siz de o da yok...bırakın ulan şu işleri biz yapalım; bi paket cigaramın içine ettiniz be...zaten öğleden sonra anamın mutfağında çok önemli işlerim var; anamın da benden kalır yanı yok; artık bizim evin halini siz düşünün...
osman haydar acanoğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.