- 529 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA KONJONKTÜRÜ VE TÜRKİYE
Dünyada iki süper güç var derler doğru ikisi de kandan besleniyor. Yeni yeni bir üçüncüsü türedi. Oda vampir gibi kan emerek beslenmeye başladı. Kim mi dersiniz, İran.
Bu büyük ayılar: Kandan beslendikleri için kendilerini dev aynasında görüyorlar. Şu an için Suriye ’linin kanı ile besleniyorlar. Rusya hem siyasi yönden hem ekonomik yönden çöküm aşamasında ha bitti ha bitecek. Libya’da kaybettiğini Suriye’de de kaybetmek istemiyor. ABD’nin ise önümüzdeki dönemde seçimleri var lobilere yaranmak istiyor. Rusya’nın ve İran’ın yaptıklarına gözünü yumup görmüyor. Kulaklarını kapatıp çocukların ve ölenlerin çığlıklarını işitmiyor. Avrupa ve ABD orta doğuda kendilerinden güçlü, köklü gelişmiş bir ülke istemiyor.
Şimdi neden bu oyun Türkiye üzerinden oynanıyor. Zira Türkiye silah açısından onlara bağımlı olmaktan kurtuldu. Onların dahi düşünemedikleri silahları üretiyor ve yazılımlarını da kendisi yapıyor. Zümrüt’ü Ankalar Türkiye üzerinde artık kuş uçuramıyorlar. Dudaklarını uçuklatan deniz altılar, onlarınkinden daha uzun menzilli füzeler, hedefe kilitlenen akıllı mermiler, çağın ihtiyaçlarına cevap verecek ne kadar silah varsa artık kendisi üretiyor. Onun için Türkiye’ye bu gücü çok görüyorlar. Belki de korkuyorlar. Siyasi yönden devirmek ve karıştırmak istiyorlar. Başaramadılar. Baktılar ki Türkiye’nin aklı onların aklının fevkinde. Bu defada taşoran PYD, YPG, PKKyı kullanmaya başladılar. Cizre, Silopi, Sur gibi ilçelere silah depolattılar.
Suriye üzerinden suyu bulandırarak Türkiye’nin gücünü denemeye çalıştılar. Çok şükür 08.02.2016 tarihi itibariyle de cevaplarını aldılar. Salyaları boşa akmış oldu. Şimdi sıra Suriye’nin kuzey koridorunu korumaya geldi. Zira burada bir güvenli bölge oluşturulamazsa ABD’ nin Rusya’nın ve rejim güçleriyle İran’ın Man kurtları Türkiye’ye rahat vermeyeceklerdir. Suudi Arabistan Muhaliflerle birlikte savaşmak üzere Suriye’ye asker sokacağını dillendirmeye başladı. Bazı ülkeler destekleriyle Suudi Arabistan’ı cesaretlendirdi. Çünkü! Suudi Arabistan şunu çok iyi biliyor. İran Suriye’de başarılı olursa gözünü kutsal mekâna dikecektir. Buda Türkiye dâhil hepimizin acısını kat kat artıracaktır. Rus dışişleri bakanının açıklaması bu bir savaş ilanıdır, demesi de şunu gösteriyor.
Artık vesayet savaşları bitti, devletler savaşı başlıyor. Savaş: Suriye sınırlarından çıkmıştır bence. Rusya’nın ve İran’ın tehdit ve şantajları, boylarını aştı. Halep’teki Müslüman kıyımı dünyaya yayılmakta, oluk oluk kan akmakta, buda Türkiye’ye yine akın akın Suriyeli göçmen anlamına gelmekte. İçeriden ve dışarıdan Türkiye’yi Suriye üzerinden savaşın içine çekmek için uğraşmaktalar. Cumhurbaşkanının şu sözü çok manidar’’ Irak’ta düştüğümüz hataya Suriye’de düşmeyeceğiz’’ demesi, Savaş sa savaş anlamına geliyor. Suriye içinde ve dışındaki gelişmeler ve Bayır bucak Türklerine yapılan kıyım Türkiye’yi sıkıştırıp kabuğuna çekilmeye, ya da acı bir gerçek olan savaşa girmeye zorluyorlar. Düşman çok kararlı Kolay savuşturulacak bir bela değil.
İşimiz çok zor Rusya, Tahran, Suriye kuzeyinde bir tampon devlet oluşturmaya çalışıyorlar. Türkiye’nin bunu kabullenmesi mümkün değil. Rusya ve İran’ın Suriye’de işi bitmedi henüz. Muhalifleri tam olarak etkisizleştirip, tasfiye ettikten sonra ve 3 milyona yakın mülteci projesiyle kuzey Suriye’de tampon bölgede adını şu an bilmediğimiz bir sürü Türk düşmanı terör örgütü kurmak ve belki de yüz yıl sürecek terörle mücadele etme ve sermayesini gücünü oralara harcama durumunda bırakacaklardır. Şu an savaş İran, Rusya Suriye ve PKK koalisyonu ile Türkiye arasındaki savaştır. Yavaş yavaş dünya savaşının devletlerarasına doğru kaymasıdır.
Hâlbuki Rusya’nın ve İran’ın Suriye ile hiçbir sınırı yok. Çokta ekonomik bağlantıları olmadığı halde gelip Suriye’ye yerleşmişlerdir. Dünya’da buna seyirci kalmıştır. İşgalciler suçsuz Suriye ile sınırları olan, tarihi bağları olan, akrabalık bağları olan Türkiye suçlu. Vatan, Millet, Devlet ve bağımsızlık söz konusu olduğunda şart öz savunmadır. Şu an Türkiye’nin yaptığı da tam anlamıyla budur.
Öz savunma yoksa Devlet zafiyeti, tarih kültür ve millet mefhumları da yok demektir. Cumhurbaşkanı bir daha hata yapma lüksümüz yok derken: Bende diyorum ki! Bayır bucak Türkleri kıyıma uğrarken kuzey Suriye gir koridorunu oluştur. Eğer elini çabuk tutmaz geç kalırsan onlar seni savaşa çekecekler. Hadi hayırlısı.
________________________________AR__________________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.