- 1013 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SEYREKBASAN
SEYREKBASAN
( NURİ DEMİR )
..........Aşıklar otağı Suvermez köyü’nün unutulmaz insanı Çocuk yaşında yetim kalmış,yetimlik sevdâsında da onu hiç bırakmamış. Gençliğinde sevmiş lâkin sevgisini kimseye anlatamamış,türkülere dökmüş içini;
Averen’e vardım eski yârime,
Ah çeker ağlarım Binnaz geline.
Huriyemi verdim Yunnak eline,
Belkıs’ımı vermem dünya malına.
..........Demiş ve gerçekten de Belkıs ile evlenmiştir. Askerlik dönüşü Ziraat bankasında işe başlamış,dünya güzeli bir kızı dünyaya gelmiş,mutlu,mesut yuvası ne yazık ki çok sevdiği eşi Belkıs’ın genç yaşında vefatı ile sessizliğe bürünmüştür. Geride seven bir insan ve genç bir kız bırakıp giden çok sevdiği eşinden sonra bir evlilik daha yapar, Cevahir (Adı gibi eşsiz bir gönül güzelliğine sahip) den üç kızları dünyaya gelir.
..........1950 li yılların başında Sivrihisar’a tayini çıkar yeni geldiği bu ilçede; Ziraat bankası’nın veznedarı olur. Günler iş ile ev arasıda geçerken, veznede Bir köylüye ödeme yapar ödediği para o günün şartlarına 100 liradır. Akşam olup da kasayı kontrol ettiğinde 900 lira açık verir,hesapları tekrar gözden geçirir,100 lira yerine 1000 lira olarak ödeme yaptığını anlar durumu müdüre anlatır.
..........Müdür 900 liranın kasaya hemen konmasını ister yoksa durumu savcılığa bildireceğini ve zimmet suçlaması ile karşı karşıya geleceğini söyler. Bunun ne demek olduğunu bildiği için mesai arkadaşlarından yardım ister. O günün şartlarında bu paranın o anda yerine konması mümkün olmaz Yalnız Sivrihisarlı bir mesai arkadaşı ona bir yol gösterir. Olsa olsa bu kadar para Eşraftan Hacı Şevket POTOĞLU’da vardır ona bir git durumu anlat der.
Nuri bey; Hacı Şevket POTOĞLU’nu tanımadığını,bu parayı nasıl verecek diye gitmek istemez sen git durumu anlat belki verir diyerek Bankanın karşısında bakkal dükkanı olan Hacı Şevket POTOĞLU’na gönderirler.
.......... Nuri bey sıkıla sıkıla dükkana gider ve durumu anlatır.Ödeme yaptığı köylünün ismini verir Hacı Şevket POTOĞLU hemen birisini gönderip o köylüyü köyünden aldırıp dükkana getirir. Maalesef o adam 100 lira aldığını söyler, yapacak bir şey kalmamış Hacı Şevket POTOĞLU 900 lirayı Nuri beye verir eline ne zaman geçerse o zaman öde der. Bu durumu hiç beklemeyen Nuri bey sevinçle kasayı tamamlar ve bu zor durumdan kurtulmanın sevinci ile evine gider.
.......... Hacı Şevket POTOĞLU ile dostlukları o gün başlamış, hafta sonu Emirdağına gelir oradan Suvermez köyüne,kız kardeşine uğrar. sütünü sağar, üretirsin diyerek aldığı 2 ineği satmasını söyler durumu anlatır.Parasını alıp tekrar Sivrihisar’a döner,İneklerden aldığı parayı verir kalanını da aydan aya ödeyerek bir yılda borcunu bitirir.
.......... Günler geçerken Hacı Şevket POTOĞLU ile dostlukları iyice ilerlemiş ve bu arada kızı Sebiha büyümüş genç bir kız olmuştu. Hacı Şevket POTOĞLU’nun yeğeni Yılmaz POTOĞLU’na kızı Sebiha’yı nişanlamışlar yaz sonundada düğününü yapıp evlendirmiştir. Dostlukları Dünürlüğe dönmüş akraba olmuştur. Sonraki yıllarda Sebiha’nın 3 oğlu dünyaya gelmiş,
.......... Nuri beyin de 2. Evliliğinden 4 kızı olmuştur. Yazları Hacı Şevket POTOĞLU’nun ADA’daki çiftliğine gezmeye gider,tatilleri birkaç gün kalırlardı. Bu günlerde Çiftlikte işler yoğun olur,Çalışacak insan aranırdı. Nuri bey kardeşi Kemal’i ve Amcasının oğlu Abdullah’ı yardım etmeleri için ADA’ya götürmüş Harman ve koyunların bakımında yardımcı olmuşlardır. ..........Ada’ya gidip gelen Amcasının oğlu Abdullah orada gördüklerini köye gelince arkadaşlarına ballandır ballandır anlatmış ve Abdullah’ın lakabı ADALI olarak kalmıştır.
Rabbim Ebediyete intikâl edenlere rahmet eylesin,
Mekânları cennet olsun.