- 848 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNE ŞİİRLE BAŞLAMAK
Günaydın değerli dostlar,
Bu sabah sizlere bir şiirle sesleneceğim:
ISSIZ LİMAN
Yosun kokan limanlarda
bir akşam daha yaşadım
seni ve kaderimi paylaştım sularla
oysa seni ve kaderimi çoktan yitirmiştim.
Göklere uzanan avuçlarda
vinçlerce ağırdı bahtsızlığım
gemiler almıyordu yükümü
kime anlattım ise
anlamadılar öykümü...
Kara kara kuşlar uçtu başımdan
bir duman yükseldi ağırdan
gitti bütün gemiler
acılarımı paylaşmadan...
Saçlarıma kırmızı bir gül taktım
sonra onu da çıkarıp
derin sulara attım...
bir delikanlı ağlıyordu uzakta
bir gemi uzaklaşıyordu ufukta
oysa ben
İliklerime kadar işleyen soğukta
bir seninle ısındım;
atkım sendin
ceketim sendin
paltoma sen diye sarıldım...
Şimdi ne sen kaldın ne de kara kuşlar
yalnız yetimler kadar içli
ve şarkılar kadar mânalı
ıssız bir liman var...
1968 -??
Bu şiir bana ait bir şiir değil, fakat okuduğum anda beni sarıp sarmalamış beynime ve yüreğime çakılmış ve aradan geçen 48 yıla rağmen de silinmemiştir. Çünkü bu şiirde, tepeden tırnağa sağlam bir imgesel örgü , duygu seli , lirik bir romantizm bütünleşmesi vardır.
Bu şiire ben 1968 yılında Antalya Tekelioğlu İl Halk Kütüphanesinde okuduğum bir aylık kültür ve sanat dergisinin sayfalarında rastlamıştım. Aklımda kaldığı kadarıyla bayan bir şairdi ve şairenin adını -Özlem Oğuz- ?! diye anımsıyorum.
Daha sonra yaptığım araştırmalarda, tüm araştırmalarıma rağmen bu isimde bir şaireye ya da bu isimle yayınlanmış bir şiire başkaca bir kaynakta da ne yazık ki bugüne dek rastlayamadım..
Çünkü en azından bu şair ya da şairenin, başkaca yayınlanmış kitabı ya da şiirleri olabileceğini düşünüyorum ve var ise şayet, okumak istiyorum. Bana bu konuda yardımcı olabilecek bir açıklama yapabilen olursa kendisine şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
Şiir içinde barındırdığı imgeler ve resimler nedeniyle, büyük olasılıkla bir Akdenizli şaire aittir.
Bu şiiri Antalya kütüphanesinde okumuş olmam bir rastlantı değil, şairin Antalya’lı olabileceğine ya da Antalya’da uzun yıllar yaşamış olabileceğine bir kanıt da olabilir.
Sanki şair bir ayrılık sonrası, bugünkü Yat Limanı çevresinden, gelip giden gemileri, uçuşan kara kara kuşları; kırlangıçları, kargaları, kara bir bulut gibi gökyüzünde harmanıyla yelpazelenen sığırcık kuşlarını uzun uzun seyretmiş ve ağır ağır, gün batımıyla üşüyünce ,mendirekten kırkmerdivenlere doğru evinin yolunu tutmuş bir izlenim vermekte ve bu haleti ruhiye ile şiirini yazmıştır demek olası gözüküyor.
Gününüz aydın, sağlığınız ve neşeniz daim olsun değerli dostlar.
Şiire, şaire ve tüm insanlara selam sevgi ve saygıyla...
Şaban AKTAŞ
08.02.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
YORUMLAR
Belki de tek şiirlik bir şairdi, birden parladı ve birden söndü ... :)
Yosunkent tarafından 2/9/2016 7:16:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Günaydın, güne şiirle başlayan ve başlayanlara. Özlem oğuz aklıma yazdım ama ya yakma ad kullanmissa diye düşündüm birden ya da bu bir intihar şiir hatırası olabilir mi?
Lutfiye Canacik tarafından 2/9/2016 6:33:25 AM zamanında düzenlenmiştir.