- 1301 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AİLELER ÇOCUKLARINI DESTEKLESİN
AİLELER DE ÇOCUKLARINI DESTEKLESİN
İkinci dönem başladı,telaş, panik, kaygı, endişe ne kadar olumsuz davranış varsa hepsi başladı.Çünkü öğrenciler üzerindeki okul ve sınav kaygısı, aile üzerinde de baskı yaratıyor. Bu baskıyla veliler geriliyor, gerildikçe çocuklarını geriyor.
Bu baskıyı azaltmak için anne-babalar önce kendilerini tanımalı, motive etmeli, eğitmeli ve geliştirmeli. Herkes sahip olduğu rolü daha önce hiç üstlenmedi aslında. Çocuklar, ilk defa ergen oluyor ve böyle sınavlara giriyorlar. İnternet ve sosyal medya yoluyla dünya ile kucaklaşma.Bu süreçte çocukların sorunların dinlemek, duygusal destek olmak, güvenildiğini hissettirmek önemlidir. Ayrıcaproblemleri birlikte çözme ve uzlaşma ve koşulsuz kabul uygun yaklaşımlardandır. Çocuğunuz ile ilişkilerinizi gözden geçirin. Anne-babaların çocuklarını disipline etme biçimleri; sevgiyi azaltma, güç kullanma ve açıklama şeklinde olabiliyor. Sayın veliler bugünden itibaren inanarak, çocuğunuza "sana güveniyorum" mesajını verin. Onu anlamaya çalışın. Çocuğun davranışlarıyla değil düşünceleriyle ilgilenin.Sürekli okul, ders, sınav konuşmayın. Unutmayın hayat bunlardan ibaret değil. Çocuklarınızla özel ve duygusal konularda sohbet edin.Güç kullanarak disipline etmek yerine açıklama yaparak kurallar belirlemeyi tercih edin.Göreceksiniz çocuğunuz öz güvenli ve başarı bir birey olacak.
YORUMLAR
İzninizle yazinizavek olarak kitap önermek isterim.Okyanus yayınları. Anne, baba ve çocuk arasında.
saygıdeğer yazar arkadaşım, eğitim öğretime yıllarını vermiş birisi olarak görüşlerinize aynen katılıyorum. biz eğitim-öğretim işlerine kafa yoranlar olarak, velilerime ben de okumak-okutmak, öğrenmek-öğretmek, aydınlanmak-aydınlatmak...benzeri yöntemleri konuştum yıllarca. çağdaş uygarlık yolunda katedeceğimiz çok yol var.
umarım velilerimiz özgün görüşlerinizden pay çıkarırlar, gelecek güzel günler adına. saygıyla.