- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
GÖKTEKİ YILDIZLAR
GÖKTEKİ YILDIZLAR
İslam’ın birinci halifesi Hz. Ebubekir hakkında çok fazla bilgimiz yoktur. Çünkü biz genellikle yaşayışa değil gösterişe bakarız.
Sahabenin her biri gökteki yıldızlar gibidir. Hangisini takip etseniz cennete gidersiniz. Bu anlamda İslam’ın ikinci halifesinin bir hutbesini paylaşacağım sizlere. Cennetle müjdelenmek çok kolay bir iş değildir. Hele hele dünyada iken cenneti yaşayabilmek daha da zordur.
İşte Hz. Ebubekir(ra.) bir hutbe:
Allaha itaat edip isyan etmemenizi, onu zikredip unutmamanızı, şükredip nankörlük etmemenizi, gazabından rahmetine sığınmanızı, ona layıkıyla senada bulunmanızı ve ondan bir şey istediğiniz zaman haf ve recâ (korku ve ümit) arasında bulunmanızı tavsiye ederim. Zira Allah’ü Teâla Hz. Zekeriyya aleyhisselam’ı överek şöyle buyuruyor:
“Onlar hayırlarda müsâbaka ederler, bizi korku ile karışık ümidle dua ederler, onlar bize huşu ile boyun eğerler.(Enbiya süresi ayet 90)
Sonra, bilmiş olun ey Allah’ın kulları! Allah, hakkı mukabilinde sizin nefislerinizi rehin olarak aldı. Sizden bunun için ahid; söz aldı. Sizin az ve fani amellerinize karşı, çok ve ebedi olan cenneti verdi.
İşte Allah’ın kitabı elinizdedir; onun nuru sönmez, insanı hayretlerde bırakan acaibleri tükenmez. Onun nurundan istifade ederek nurlanın! Allah’ın kitabının nasihatlerinden ibret alın, ahiret karanlıklarınızı onun nuruyla aydınlatın.
Muhakkak Allah’ü Teâlâ, sizi ancak kendisine ibadet etmeniz için yarattı ve yaptıklarınızı bilen Kiramen Kâtibîn meleklerini amellerinizi yazmakla vazifelendirdi.
Sonra, ey Allah’ın kulları! Bilmiş olun ki, bilmediğiniz bir ecele doğru gece gündüz gitmektesiniz. Sayılı günlerinizi Allah’ü Teâlâ’nın razı olduğu amelleri harcamaya ne kadar gücünüz yetiyorsa, öyle hareket edin. Buna da ancak Allah’ın izni ile muvaffak olursunuz.
Size takdir olunmuş ömür içinde Allah’a kullukta, iman ve ibadette, hayır yarışlarında en öne geçin ki fena amellerinizin cezasından kurtulup selamete erebilesiniz. Birtakım insanlar, ömürlerini hak Teâlâ’nın kulluğunda harcamadılar, asıl faydasını görecekleri hayırlı amelleri işlemeyi unuttular. Onlar gibi olup helak olmayınız. Çabuk olup hayırlı ameller işlemeye hayret edin. Çünkü arkanızdan hiç ihmal etmeyen, çok dikkatli takip edici(ölüm) vardır.” (İmamı Suyûtî, Târihu’l Hulefa)
Peygamber (sav)den sonra o kadar sahabenin arasından halifelik makamına layık görülmek herkese nasip olacak bir iş değildir. Bu makama gelenler de çevreleriyle riyakârlıklarıyla en önemlisi para ile gelmediler. Onlar hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalışarak geldiler.
Onlar hiçbir zaman İslam’ın emir ve yasaklarında tereddüt göstermediler. Emirlerini eksiksiz yerine getirdiler. Yaşayışlarıyla sözleri birbirinden farklı değildi.
Makam ve mevkileri kendileri için rant yeri değil sorumluluk ve imtihan yeri olduğunu bildiler. Hepiniz mesulsünüz hadisi şerifini kılı kırk yararcasına uygulamaya çalıştılar. Çalıştılar ki kendinden sonrakilerin yanlışlık yapmamalarını istediler.
İslamiyet’i aynı şekilde yaşamak isteyen insan ve topluluklara güzel bir mesaj bıraktılar. Yaşayışınız ve davranışınız bu şekilde olursa dünya size de cennet olur. Yoksa nefsin emrinden gidenlerin gittiği yer olan cehennem olur.
Allah hepsinden razı olsun.
Muhabbetle!..
Osman GİRGİN
Eğitimci-Yazar
[email protected]
osmanlıhaber.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.