- 668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kendini Gerçekten seveni anlayan oğlum
KENDİNİ GERÇEK MANADA SEVENİ ANLAYAN OĞLUM
Sevgili oğlum,
Bazı insanlar gençlik zamanlarında kendilerini geliştirmeye fazla önem vermeseler de zaman geçtikten sonra gelişmenin önemini, anlıyorlar ama gençliklerinde kendilerine yol gösteren ve gerçek manada seven insanları bulamıyorlar. Ben senelerden beri gençlerin gelişimine önem vererek onlara yol gösteremeye bakarım. Okullarda konuşmalara giderim. Yanıma gelenlerle sohbet ederim. Gençler ilk başta anlamaz ve yanlış anlarlar ama aradan seneler geçtikten sonra bizi anladıkları zaman da bizden farklı şehirlerde yaşıyor olduklarından bizden fazla faydalanamazlar.
Canım oğlum,
Gelişim yani bu açıdan zamanında yapılırsa insana faydalı oluyor. Geç kalındığında farkına varılınca da gelişimin önemi anlaşılsa da gençlikte zamanında yapılan kadar verimli gelişim olamıyor çok zaman.
Sevgili oğlum,
İyi bir dost arkadaş arkadaşını nasıl sever onu sana anlatacağım bu mektubumda. Umarım bu mektup seninle beraber iyi güzel dostlar arayanlara rehberlik eder.
Canım oğlum,
İyi bir arkadaş her şeyden önce senin gelişmeni ister. Okulda başarılı olman , İnsanlarla iyi iletişim kuran , onların bilgisi ve sevgisinden faydalanan ve onlara da faydalı olan insan olmana çalışır. Bu konuda sana yardım edecek insanlar ile seni tanıştırarak kaynaştırmaya bakar. Gelişimi önemseyen insanların özel hayatlarının dedikodusunu yapmak yerine onun gelişim bilgisinden nasıl faydalanacağın konusunda sana bilgi verir. O insanları sana sevdirmeye çalışır ve dedikodulara bakmaz asla.
Canım oğlum,
İyi arkadaş doğruluğundan emin olmadığı bilgiyi seninle paylaşmaz ve başkalarının dedikodusunu değil bilgisini paylaşır seninle. Onlardan nasıl faydalanacağın ve Onların bilgisini naısl analiz edeceğini öğretir sana.
Canım oğlum,
Seni gerçekten seven insan sevgisini davranış ve tutumlarıyla gösterir. Laf olsun sayfa dolsun sevgisi göstermez. Aşını, sevgisini , bilgisini yani seninle paylaşacağı şeyleri seninle paylaşmaya bakar. Senin dert ortağın olur. Sen gelişen insanlar ile tanıştığın ve kaynaştığın zaman seni kıskanmaz ve o da tanışarak faydalanmaya bakar. “Dostun dostu dostundur “ ata sözü gereği el ele güzel dostluk halkasını genişletirsiniz. Sevgiye sevgi bilgiye bilgi ilgiye de ilgi katarsınız.
Canım oğlum,
Seni gerçekten seven akraba veya dostun arkadaşın seni ziyaret ederek sana her zaman sevgisini gösterir. Seni ziyaret eden bir insan senin gerçek dostundur.Bir arkadaşın akraban seni hiç ziyaret etmiyor başkasını sık sık ziyaret ederek her ikinizi de eşit sevdiğini söylüyorsa bil ki o senin dostun değil seninle dalga geçen seni küçümseyen insandır.
Sevgili oğlum,
En güzel en seven dost faydalı okuduğu kitapları seninle paylaşan ve sana gerçek manada gelişim sağlayan dosttur ve kitapların güzel arkadaşlıklarını mutlaka ama mutlaka seninle paylaşır. Oku emrini tam anlayan uygulayan insan dost ve arkadaşlarının da okumayı sevmesi için çaba harcayarak arkadaşını gelişmesini sağlar.Beni seven insan bana güzel kitaplar hediye ederek ufkumu genişleten insandır.
Sevgili oğlum, bir tane prensim ,
İdeolojisi ne olursa olsun kendine saklayarak sana sadece sevgi ve bilgi aktaran ve ideolojilerini benimsemen konusunda sana ısrar etmeyen, seni önce okulunda başarılı olman sonra etkili iletişim sahibi olman için gayret gösteren insan gerçek manada dostundur bence. Bu konulara dikkat etmen senin gelişimin için önem arz eder bence. Ben bu konulara dikkat ederek hiçbir, ideolojinin etkisinde kalmayarak sadece bilgi ve sevgi eksenli yaşamaya baktım.
Sevgili oğlum,
Seni gerçekten seven insan seni kütüphane gibi , ders alacağın öğreneceğin mekanlar ile tanıştıran, sana faydalı olacak konferanslara götüren , sana hayat boyunca faydalı olacak şeyleri zamanında keşfetmeni sağlayacak mekanlar ile tanıştıran kaynaştıran insandır.
Sevgili oğlum,
Boş laubali kelimeler kullanan, sana küfür aşılayan seni sigara gibi kötü alışkanlıklar ile tanıştıran insan bence iyi arkadaş olamaz. Gençlikte bunun farkına varamazsın ama yaşlanınca anladığın zaman da iş işten geçmiş olur.
Sevgili prensim,
Bugün yarım asra yaklaşan hayatıma baktığım zaman gerçekten beni seven insanın ne kadar az olduğunu görüyorum. Toplumumuz haram helal demeden mal toplayanı daha çok seviyor ve okuyan öğrenen bir toplum olmadığımızdan da okuyan öğrenen ve gelişen insanları seviyor gibi görünmense rağmen sevmiyor toplumun büyük bölümü. Ama oku emrine sıkı sıkı bağlanan ve Allah’ın birbiriniz gerçekten sevin emrini uygulayan insan boş arkadaşlarla değil kitaplar ile mutlu olur. Sevgi ile mutlu olur.
Canım oğlum,
Bilgi, sevgi ama gerçek sevgiyi keşfedenler sevgi ile yaşayanlar sevgileri yaşatan yüceltenler ellerinde olanlara şükrederek olmayanlar da olsun gibi bir beklenti içine girmezler.Çünkü Allah malı istediğine verir ama insanlar sevgi ve bilgiyi kendi istekleri ve çabaları ile elde ederler. Bunun için çabalayan insan Allah ın da sevgisini kazanır. İnsanlar bunun farkına varamasalar da insan kendinin farkına varıyor ve Allah ın da kendisini sevdiğini hissediyorsa bu sevgi ona yeter de artar bile
Sevgili oğlum,
Günün duasını yapacak olursak
“Allah’ım beni dinleyen, beni seven bir oğlan babası yaptığın için sana Şükürler olsun. O nu da gerçekten seven iyiliği emreden kötülükten alıkoyan arkadaşlar nasip eyle bana ve aileme oğluma.Öyle güzel iyilikler yapsınlar ki önce kendilerine, ailelerine sonra da vatanımıza milletimize hayırlı işler yapsınlar. Gerçek manada O nu ve beni seven insanı bulmak zor. Bunu ancak senin yardımınla sevginle başarırız. Bu konuda bizlerin elini boş çevirme Yarabbi”
İşte bu duygular ile seni tekrardan, içten kutluyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.