- 1937 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
AÇILANA KADAR KALBİNİ KIRMAYA DEVAM ETMELİSİN
Her zaman kısa bir cümleyle başla yazmaya. Pozitif ol, negatif olma der Hemingvey Yazmak Üzerine 8 Önerisinde.
Kısa cümle önerisi kabulüm de pozitif-negatif durumlarına itirazım var. Keşke bu öyle kolay olabilseydi.
Kim istemez sabah aynaya baktığında gülümseyen bir yüzle karşılaşmayı. Kim istemez karşılaştığı insanların gözlerinde ışıltıların oynaştığını görmeyi.
Kim istemez çözülemeyen o çocuk bakışlarda çocukça masumiyeti hissetmeyi.
Ve kim istemez;
Sen aklıma gelince her şey gülümserdi.
Ağaçlar şarkı söyler, rüzgar tatlı eserdi.
Sen benim sevgilimsin, sevsen de, sevmesen de,
Aradığım yerlere benzeyiş buldum sende.
Demeyi Sabahattin ALİ’nin dizelerindeki gibi.
Ancak ben gören göz ve hisseden yürekle baktığımda keder hüzün ve umutsuzluk görüyorum yüzlerde. Yazılanlara baktığımda ise sevgi aşk özlem huzur barış vatan ve bayrak tutkusu.
İnsani erdemlerin ve doğanın tüm renklerinin hayatımıza girmesinin yakarışını dinliyorum dillerden.
İnsani erdemler insanın yüreğinde doğar beslenir gelişir ve yine orada yaşar. Doğayı tanımlamaya gerek var mı dersiniz.
Seher vakti toprağın çıtırdayarak uyandığına tanıklık ettiniz mi.
Kış güneşinin yürek ısıtan sıcaklığın duyumsadınızmı.
Kurumuş çiçeklerin sevgi sözlerinizle bir gecede açtığını gözledinizmi.
Bunca zamandır dünya insanı el birliği ile evrene pozitif enerjilerini yolluyor.
Dualar düşmüyor dillerden.
Herkes bir ulu kişi herkes bir Mevlana herkes insanlığı mutluluğa götürecek bir akil kişi!
Öyleyse peki nedendir bunca dert. Birbirimizi anlamamakta bunca ısrar.Bunca zulüm bunca insanlık dışı vahşet. Nedendir her geçen güne duyulan özlem.
Güneş balçıkla sıvanmadığı gerçeği gibi karanlıklar da güneş gibi gösterilemez.
Her zaman en acı gerçeği en doyumsuz yalana yeğlemişimdir her ne kadar şiirsel olsalar da.
Yılanlar zehir saçarlar, insanları sokarlar, öldürürler diye düşünürken küçük bir kızın zehirli bir yılanı boynuna takıp dolaştığını görmek..
Aslanlar, kaplanlar çok yırtıcı hayvanlardır, insanları parçalarlar diye düşünürken altı yaşındaki kızın onlarla oyun oynadığını görmek..
Küçük yaşta gözlerini kaybeden bir ahbabımın gittiğimiz davette oturduğumuz masanın yanlış masa olduğunu benden önce fark etmesi..
Öğrenim görmemiş bir çok insanın yaşamlarında önemli başarılar sağlamış olmaları..
Çok küçük yaştaki çocuklardan, yetişkinlerin ders alabileceği, çok büyük yaratıcı düşüncelerin çıkabileceği..
İnsanları yeterince tanımadan sözlerine yazıp çizdiklerine övgüler yağdırmaktan kaçınmak daha doğru bir yaklaşım olur sanırım.
Bir seviyi anlamak
Bir yaşam harcamaktır,
Harcayacaksın.
Dediği gibi Özdemir ASAF’ın
Gerçek acıyı bilmeden acının ne demek olduğunu anlayamazsın.
YORUMLAR
Elbette hepimiz isteriz çocuk masumluğunda doğruluğu, Sıcaklığı ama bu her zaman mümkün olmuyor, olamıyor.
Savaşlar neden devam ediyor. İnsanlar neden kavga ediyor?
İletişim eksikliğinden, kanaatsizlikten. İkiyüzlülukten. Güven eksikliğinden.
Dünkü çocuk büyüdükçe üstübaşı dehil yüreği de kirlendi anlaşilan
Biz yine de güzel günler dileyelim, güzel insanlarla dolu bir dünyada yaşamak için.
Sevgimle
DEVRİM DENİZERİ
Sevgi ve Selamlarımla.
İnsan özünde ve sözünde bir olunca samimi ve inandırıcı olur.Hep derim 30 yıldır öğretmenlik yaptığım bu ülkede sevgiyi, saygıyı ve öz veriyi acaba yeterince anlatamadık mı?Galiba istenilen ve arzu edilen o sevgi bize önce kendimizi sevmemiz,önce kendimize değer vermemiz ,sevgimizi karşılıksız sunmamız öğretilmedi mi?çok mu zordu çıkarsız sevmek çok mu zordu birbirimizi kollayıp gözetmek...sanırım bize gönderilen kutsal öğretilerin yerine biz kendi benliğimize ,egolarımıza yenildik toplum olarak...ama şimdi evet Şimdi tekrar yeniden söz veriyorum sevgiyi karşılıksız vereceğime çiçeğe böceğe ve tüm doğaya ve tüm insanlara...Kötülükten ve yalandan ve riyadan bucak bucak kaçacağıma demek geldi içimden ve dedim işte...Çağırıyorum sizin bizi çağırdığınız gibi herkesi sevgiye ve kardeşliğe...Nasıl olsa herkesin gözünü bir avuç dolduracak..doldurmadan hiç olmasa gönlümüze sevgiler doldursun ve dünyamızı ışıtsın...sevgiler ,kutladım efendim.
Semiray Emre tarafından 2/3/2016 1:05:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
DEVRİM DENİZERİ
Sizin verdiğiniz emeklerin karşılığını benliklerinde taşıyan öğrencileriniz vardır kuşkusuz..Alamamış olanlara ise yazık! demek geldi içimden.
Bir çok şey istediğimiz gibi olmasa da..Yüreğinizdeki o meşale hem aydınlatacaktır yolumuzu..
Bitimsiz sevgilerimle..
DEVRİM DENİZERİ
Sizin verdiğiniz emeklerin karşılığını benliklerinde taşıyan öğrencileriniz vardır kuşkusuz..Alamamış olanlara ise yazık! demek geldi içimden.
Bir çok şey istediğimiz gibi olmasa da..Yüreğinizdeki o meşale hem aydınlatacaktır yolumuzu..
Bitimsiz sevgilerimle..
Semiray Sezgin
Şimdi sizi daha çok anlıyorum, hatta anlamak için çaba sarf ediyorum. İçimin acımasızca yırtılması bundandır.
Kirletilen dünya, kirletilen böyle kaç kalpten geçmistir. Sıralı cümlelerin içinde, devrik cümleler sarf etmem bundandır.
Ahh kalbim ! Sana inanabildiğim kadarsın, sana vurulan yürek kadarsın, dinlediğim şarkılar, yazdığım şiirler bundandır.
Güzel yüreğinize sevgiler
DEVRİM DENİZERİ
Sevgiler sevgiler..