- 947 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
şeytanın secde etmeyişindeki beş neden ?
Daha önce melekler arasında bulunan ve bir çok nimete kavuşan şeytanın, bu nimetlere şükredeceği yerde nankörlük ettiği, bunu bir üstünlük ittihaz ederek ilâhî emre karşı çıktığı ve bu sebeple Âdem’e secde etmediği anlatılır kuranı kerimin araf suresinin 11-12 . ayetlerinde şöyle bahsedilir
….Ve andolsun ki; sizi Biz yarattık. Sonra size suret (şekil) verdik. Sonra meleklere: “Âdem (A.S)’a secde edin.” dedik. İblis hariç, secde ettiler. O, secde edenlerden olmadı.(11)
….(Allahû Tealâ) şöyle buyurdu: “Sana (secde etmeyi) emrettiğim zaman, seni secde etmekten men eden nedir?” İblis: “Ben ondan hayırlıyım,beni ateşten ve onu nemli topraktan (balçıktan) yarattın.” dedi.(12)
Ve sonra yine taha suresinin 116. Ayetinde Âdem -aleyhisselâm- ve Havva vâlidemize düşman olan şeytanın, mü’minlerin de düşmanı olduğu, Hazret-i Âdem’in şeytana uyması sonucunda cennet ve içindeki nimetlerden mahrum kalarak sıkıntı, ızdırap ve meşakkat yurdu olan dünyaya gönderildiği anlatılır. Aynı şekilde dünya hayâtında şeytana uyanların da bir çok sıkıntı ızdırap ve pişmanlıklarla karşılaşacağına ve aynı hataya düşmemesi için âdemoğluna bir tenbih vardır.
…Ve meleklere: “Âdem (A.S)’a secde edin!” demiştik. İblis hariç, hemen secde ettiler. O (iblis), direndi (secde etmedi). (taha 116)
Ve daha sonra İsrâ Sûresinin 61. Âyetine bakalım
Şeytanın Âdem’e secde etmekle imtihan edilmesi hâdisesinde, onun küfür ve azgınlığının arttığına dikkat çekilmiştir. Çünkü şeytanın Cenâb-ı Hakk’a meydan okuyarak isyan ve küfründe inat etmesi, ona tevbe kapısının kapanmasına sebep olmuştur. Hâlbuki Âdem aleyhisselâm’ın, cennetten tard edildikten sonra işlediği günahı kendisine isnâd edip hemen tevbe kapısına yönelmesi, onun bağışlanmasına neden olmuştu. (Yine unutma ki) Bir vakit meleklere: «Âdem’e secde edin» demiştik. İblis’ten başka hepsi secde ettiler. O ise: «Ben bir çamurdan yarattığın kimseye mi secde ederim?» demişti.
Kehf Sûresinin 50. Âyetinde,Allah Teâlâ, insanların önüne iki tercih koymaktadır. Bunlardan biri Rabbine itaat eden meleklerin, diğeri de Rabbine isyan eden ve cinlerden bir varlık olan şeytan ile onun zürriyetinden gelenlerin yoludur. Cenâb-ı Hak ise bizden, dostun yoluyla düşmanın yolu arasında bir ayırım yaparak dostun yolunu tercih etmemizi istemektedir. Ve meleklere, “Âdem’e secde edin.” demiştik. İblis hariç, hemen secde ettiler. O cinlerdendi. Böylece Rabbinin emrini (yapmayarak) fıska düştü. Hâlâ onu ve onun zürriyyetini (neslini), onlar sizin düşmanınız (olduğu halde), Benim yerime dostlar mı ediniyorsunuz? Zalimler için ne kötü bir bedel (cehennem).
Bakara Suresinin 34. ÂyetindeŞeytanın gururlanıp her şeyi hakkıyla bilen Allah Teâlâ’nın ilmini hiçe sayarak inat, cehâlet ve inkâr bataklığına düştüğü anlatılmaktadır. Ve o vakit meleklere: «Adem için secde edin!» dedik, derhal secde ettiler. Ancak İblis dayattı, kibrine yediremedi, zaten o kafirlerden idi.
UNUTMAYALIM ki ALLAHU ZÜL CELAL hazretleri emrettiği halde ona uymayan emrine karşı gelen şeytan yani asıl adı azazil olan mel’une kıyamet saatine kadar mühlet tanımiış insanları kötüklerle şerlerler vesveselerle onların imanlarını ellerinden alıp insanları doğru yoldan sırati müstakimden çıkartıp Allaha karşı gelmelerini ister …
OYSAKİ etrafımızda olan şavaştan hebrimiz yok manevi bir savaştan işte hal ve ayval böyleydi şeytanın secde etmemesindeki sebebler bunlar ALLAH-U ZÜL CELAL hz. Kelimetullahında kitabullahında ayetler ile bunu sabit ve kat i bir delil ile insanların gözünün önü sermiş ama biz beşerler olarak şaşarızda düşerizde ama doğru yo0ldan ayrılmamak ümidiyle dularımız olsun
Kaynaklarımız: kuranı kerim…hadisler ve şer i hükümler…peygamberler ve kıssaları….ismail hakkı bursvi ha
TEŞEKKÜRLER...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.