- 2679 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SIKINTI
İnsan yaşadıklarını ya anlattığı zaman yada yazdığı zaman ferahlarmış.Ben belki anlatamadığım için ferahlayıp derin bir nefes alamıyorum.Anlatmak için önce iyi bir dinleyici gerekir.Derdini dinleyip alay edecek değil herhalde.Ama kafamı kaldırıp bakınca dünyaya, insanlara bakınca dertsiz olup da beni dinleyecek bir insan göremez oldum.Susmaya çalıştıkça boğazım kuruyor.Ne tuhaf değil mi.İnsan çok konuşunca dili damağı kurur.Benim sustukça dilim damağıma yapışıyor adeta.İyi bir dinleyicim yok açıkçası.Ben de yazarak rahatlamaya çalışıyorum.Biliyorum ki bu dünya dedikleri illet bir gün herkes için bitecek.Bir gün herkes kırdığı kalbin hesabını; kalbin asıl sahibine verecek.İsyanım Allah’a değil ben yaşayamadıklarıma yanıyorum.Bu yaşadıklarımdan sabır ile kurtulmayı bekliyorum.Yedi cihan sahibi şöyle diyor”Kim bulunduğu sıkıntıdan kurtulmak için sabrediyorsa işte cennet de onlara müjdelenecektir.” Ne güzel değil mi sabrederek kazandığımız şeyleri, kazanacağımız şeyleri bilip bilmeden yaşamak.Yarın nasıl bir sürpriz ile yada başka ne dert çıkar diye yaşamak.Hiç bir zaman ümidimi kesmedim.Kaybetmedim.İsyan etmedim.Göz yaşı döktüğüm her gece şükrettim.Bitecek bu günlerde geçecek.Bu sıkıntılar da bitecek.Huzura kavuşmaya az kaldı.Asıl huzurun ölüm olduğunu bilerek her şeye eyvallah çekiyorum.Gelecekse ölüm bilek burkulmasından gelirmiş.Sen istediğin kadar yaşama sevinci ile dolu ol istediğin yerde ol kaderin seni olman gereken yerde bekliyor olacak.Gölgeni ve acını sürekli peşinden sürüklersin.İnsan dünyada üç şeyi değiştiremez derlerdi bunlar; doğumun,ölümün ve evleneceğin kişi.Tuhaf bir şey sen daha doğmadan kaderin belli evleneceğin belli.Buna inanmak üzere iken bunun yanlış olduğunu öğrendim.Değişmeyen gerçekler ise; doğumun,ölümün ve nikah saatindir. Yani evleneceğin kişiyi bile değiştirmek senin elinde olan bir şey.Bu insanı bir nebze de olsa hayata bağlanabilmesi için bir neden olabilir.
Değerli dostlarım,ağabeylerim,ablalarım,kardeşlerim;
Sıkıntı insana ölüm getiren bir şeydir.Dert getiren bir şeydir.Üzüntüden kanser olan annemden biliyorum.Sıkıntın var ise şükret. Daraldıysan aç Kur-ani Kerim okuyun.Türkçe mealini okuyun.Ve kutsal kitapta yazılı olan emirlere riayet edin.İbret alınacak bir çok olay vardır.Hepinize teşekkür eder şükranlarımı sunuyorum.
İSMAİL AYDIN