- 391 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BAKIŞ VE ALGI
Bu gün oturmuştum yine sahile karşı seyre,
Ben çay yudumluyordum.
Oda yan sandalyeden, denizin bile renginin farkında bir olmadığı bir sesle mırıldanıyor hüznüne,
Sanki kendisine konuşuyor ama biri de duysun istercesine,
"Hiç anlamıyorlar bu kadınları hiç" dedi kendi kendine...
Bakmadım yüzüne, bana demiyor herhâlde düşüncesi ile
Ama o devam etti, "...havalar da ısınıyor değil mi?" diye,
Benden cevap gelsin istiyordu artık çok belli. İstediği ise kendisinin anlaşılamaması konusunun bir şekilde çözümlememesinin verdiği kaygıyı yansıtarak cevap arıyordu çaresiz gözleriyle.
Girmek zorunda kaldım bende konunun içine;
Dedim " ...kadın diyorsun anlıyorum sizi.
Kadın öyle bir varlık ki; "Başı Arş ayağı Cennet", ikisi arası da bütün kâinat. O herkesi anlar ama kimse onu yeterince anlayamaz. O varlığın tamamıdır çünkü. Diğerleri ise sadece ondan dağılan birimleridir.
Bir ağaç düşünün ki çekirdeği kadın, dalları, yaprakları, meyve ve vesaireler olan cinsleri de onun parçasıdır. Anne, baba, çocuk, eş, dost, arkadaş aklınıza kim gelirse. O herkesi anlayabilir ve onların istediği hâle göre de şekil alabilir inceliğe sahiptir. Dünyanın bütün yerlerine, her iklime, farklı kültürlere ve daha nicelerine uyum gösterebilen tek varlık budur işte.
Kadın…
Sadece onun bir cüz-ü olan kast ettiğiniz erkek onu nasıl tam olarak kavrayabilsin ki?
Kâinat diyorum yani her bir şeyin içinde olduğu memba olan kadın ve hayatın başlangıcı varlık.
Kadın insan türünün devamı için merkezdir de. Bu bütün varlığın temsili olduğundan dolayı o her şeye vakıf, uyumlu ve çözümüdür olayların, ancak bir o kendi kendisi anlayabilir türden canlıdır.
Bir şey merkezden ne kadar uzaklaşırsa o şeye o kadar yabancılaşır. Ne kadar yakınlaşılırsa da o şey, yani aslı, yani hakikati yakınlaşma nispetinde anlaşılır..."
26 yıllık evliliğin ardından emekliliğin tadını çıkaralım, birbirimize daha çok zaman ayıralım diye çıktıkları anlaşılma, paylaşma ve hayatı mutlu birliktelikle tamamlama yolunda ki geldikleri sahil kasabasının ilk 6. ayı dolmadan eşinin bir başka kadına aşık olduğunu söyleyerek aslında başında ömürlük sevmeye söz verdiği eşinin terk edişini anlayamayan öğretmen hanım,
Sessizce "anlıyorum" dedi, sadece...
Zehra Asuman- Denemeler
01.02.2016
YORUMLAR
Bu yazıyı lütfen Diyanet İşleri Başkanı Sayın hiç'bir şeyi Görmez'e gönderin...Belki kadını anlar ve kadınlara daha çok değer verilmesi için fetva verir....
''BAKIŞ VE ALGI'' kadının her dönemde siyasi düzene göre değerlendirilmesi evrensel yasalara da aykırı..Aklımıza kadınlar gelince ''kadının toplumdaki yeri ve değeri'' konuşmaları yapıyoruz.. Oysa kadın hayatın her zerresinde var ve tartışılmasına asla gerek yoktur...
Anlayışın önüne ardına evrensel değerleri koymak yeterli...
saygılar
Zehra Asuman
Saygı ve hürmet benden size kalem dostum...