- 1310 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
taciz
Aradan uzun yıllar geçmesine rağmen , o yaşadığım olay, aklıma geldiğinde daha hala ,öfke krizine girerim.
Kadın kuyruk meselesine inanıp, her konuda kadınları suçlayan insanların ise, ne hikmetse yüzüne tükürmek isterim, Başka bir şey aklıma gelmiyor.
Şeker bayramının arife günüydü. Yarım gün çalışıp eve geldim.Eşim köye gidelim diye tutturdu.Ben gitmek istemedim.Arife günü değil de, bayramın birinci günü gidelim istedim.Gerçekten o hafta çok yorulmuştum.Kızım hasta olmuştu, kendim hasta oldum birde bayram temizliği, birde çalışmak eklenince yorulmamak zaten mümkün değildi.
Nedense eşim bunu inada bindirdi.En sonunda kavga çıktı, ortam gerildi.Kapıyı çarptı gitti, Köydeki annesin evine.
Onun bu tavrına, üzülmedim kırılmadım desem yalan olur, Yapacak bir şey yoktu. Gitmişti.
Ben evde yalnız kaldım.
İkindiye doğru hazırlanıp evden annemin evine gitmek için çıktım.Kızımı da çok özlemiştim.Gece kızımla birlikte annemde kalacaktım.Bu düşüncede içimde kocaman bir sıkıntıya neden olmuştu. Bayramdan birkaç gün önce annemlere gelen, ablam ve eniştemin yaptığı kavgaları yaşamak zorunda kalacaktım.Başka da çarem yoktu. Mecburdum.Kızımı alıp evime gelsem, geceleri yalnız olduğumda çok korkuyordum. Ben evde yalnız olduğumda İnler cinler hayaletler sanki bizim eve koloni kuruyor,, hala daha geceleri asla evde yalnız kalamam. Kalmam..
O dönemlerde de ev almayı planlıyorduk.Dişimizden, tırnağımızdan arttırıp, para biriktirmeye çalışıyorduk.Zannederim o gün evde kırk bin Tl kadar para vardı.Altın, dolar,mark, bilezik olarak,
Yarı yola gelince, evdeki paralar aklıma geldi.Ya eve hısız girerse düşüncesi, bütün benliğimi kapladı. Yarı yoldan geri döndüm, paraları çantama koydum.En güvenli yer benim yanımda olması diye düşündüm.
Yolu yarıladığımda, arkamda ayak sesleri duydum, ben hızlanınca hızlanıyorlar, ben yavaşlayınca yavaşlıyorlar.” Eyvah” diye bağırdı iç sesim “Eyvah ki; ne eyvah !” Bunlar benim çantamı alıp kaçacaklardı. Başka bir şey düşünmem o anda imkansızdı.Elim ayağım titriyor, kalbim çarpıyor, adımlarım birbirine dolaşıyor.Nasıl bir korku bu anlatamam.Yolda da hiç kimse yok.Sanki sağdaki soldaki tek katlı evlerin hepsi terk edilmiş.Hiç bir evden tık çıkmıyor.
Çantamı göğsümün üzerinde adeta kucakladım, sımsıkı sarıldım.Koşmayı düşündüm, onlar beni yakalardı.
Ben önde ,onlar arkada yoluma devam ettim.Annemlerin evine otuz metre kala, bunlar benim önüme geçti.Ben çantama daha sıkı sarıldım.
Bilindik sözler kulağıma geldi. “ çok güzelsiniz, arkadaş olalım mı ? “ gibisinden.
Evli ve çocuklu bir kadın olmama rağmen hem de.Gerçekten iğrenç ötesiydi bu benim için.
En azından çantamı çalma gibi niyetleri yoktu.Bu konuda rahatlamıştım ama; davranışlarıda iğrençti.
Ben öyle bir bağırmaya başladım ki; o anda
Şerefsizler, adiler, ahlaksızlar sizin anneniz, kız kardeşiniz yok mu?
Bir de o anda toplum baskısında da çekiniyorum.
Milletin ağzı kese değil ki büzesin..
Evli barklı kadın, adamları peşine takmış derler.
Sustum ve annemin evine koşmaya başladım. Gözyaşlarım, su gibi akıyordu.
Evdekiler beni sapsarı beniz, ağlarken görünce şaşırdılar, Anlattım olanları.
Eniştemle, abim sokakta onları aramaya başladı.Neyse ki, bulamadılar.
Bulsalar bayram üzeri daha kötü olaylar olurdu.
Demem o ki, bıktırtınız artık,
Sokakta yürüyemiyoruz, dövüyorsunuz, öldürüyor sunuz,tecavüz ediyorsunuz ?
Önce şunu sorgulayın, siz insan mısınız?
YORUMLAR
Tecavüzcüyü, bırakın erkek olarak, bir mahluk olarak bile düşünemiyorum.
Hep aklıma gelen; "Acaba" derim, bu insanlık dışı varlıklar kendi analarına, bacılarına, eşlerine de aynı davranış yapılsa ne tepki gösterirler? Aklıma takıla gelmiştir cevap bulamasam da. Bence sahte arslan kesilirler sahte kahramanlar.
Son yıllarda tartışmaya açılan giyim, kuşam, serbestlik gibi konuları ise samimiyetten çok uzak buluyorum. Vahşi bir ruh dünyanın en kapalı kadınına da saldırır açığına da. Kaldı ki kadının davranışı ya da giysisi kimseyi ilgilendirmez; herkes kendinden sorumludur.
Güzel bir anı yazısıydı. Tacizden kurtulmuş olmanız ve hatta kardeşinizle eniştenizin de ellerinden bir kaza çıkmamış olması bir şansmış. Ayrıca argo sözcükler olmadan da bir taciz yazısı yazılabileceğini göstermeniz bir başka kazançtı.
Kutlarım.
Nice güzel yazılara...
sareyaprak
Elbette tacizlerde kadının kıyafeti önemli değil. Olamazda,
seksen yaşındaki kadınlar evlerinde tecavüz edip öldürülüyorsa, bakış açısını değiştirmemiz lazım.
Yorumunuz için teşekkürler..
Selamlar...
Benzeşen bir yazı yazmıştım. tabi benimkisi kurgu olduğu için bu kadar güzel sayılmaz. gerçi keşke kurgu olup kötü olsaydı.
Sâdece sözlü değil fiziki ve daha ilerisinde cinsel saldırılar yaşamış kadınlarla iletişimim olduğu için ne kadar iğrenç birşey olduğunu az çok biliyorum.
biz erkekler günahkarız çoğu vakit malesef.
saygı ve hürmetle ellerinize sağlık
sareyaprak
Aslında bunlar her dakika güne getirilmeli, tacizcilerin yüzleri kapatılmamalıi aksine teşhir edilmeli, insan içine çıkarılmayacak hale getirilmeli, bu o kadar zor değil,
Hem de tacizcileri savunacak, çok büyük adamlara rağmen..
Beni anlamanıza sevindim. Üzerinden yıllar geçmesine rağmen, o gün aklıma geldiğinde hala öfkelenip, dişlerimi, yumruklarımı sıkıyorsam, bu travma
değil de nedir ?
Yorumunuza teşekkürler..
Selamlar...
maalesef toplum bu halde..
ne sokağa çıkılıyor ne gece rahatlıkla geziliyor.
birilerinin nasılsa tuzu kuru...onların umurunda değil dünya.
ders dolu anlatımı güzel bir anı
kaleminize sağlık
sareyaprak
Bu kadar çok değillerdi,
Tabi ki, bunun bir çok nedeni var, çok farklı açılardan ele alıp değerlendirmek gerekir..
En azından, yapabileceğimiz, duyarlı olacağız,
Namussuzlar kadar cesaretli olacağız..
Olacağız ki; kadınlar öldürülmesin,
Değerli yorumunuza teşekkürler
Selamlar..
Doğru demişsin, herkes insan olarak doğuyor, önemli olan insaniyetli olabilmek..
Toplumun her kesiminden insanlarla konuşmayı seviyorum, konuştuğum herkes bu toplumun başka bir penceresi açtı bana,
yanlış ama, bir şekilde kabullenilmiş öyle olaylar var Ki, şaşırmamak inan mümkün değil..
Yani kısaca bu yeni yetişen nesili ele alıp, eğitmedikçe bu tip olaylar kötüleşerek hız kazanacak gibi geliyor bana...
TYeşekkür ederim.. selam ve sevgiler...
sareyaprak tarafından 2/1/2016 3:30:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
sareyaprak tarafından 2/1/2016 3:32:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
sareyaprak
sareyaprak
herkes ama herkes bir sekilde haksizliga ugrayabiliyor, kotuluge maruz kalabiliyor... "Hic bir kotuluk gormedim, haksizliga ugramadim!" diyen kisinin ya akli dengesi bozuktur ya da kocaman bir yalan soylemistir...
onemli olan haksizlik karsisinda tepkisiz kalmamaktir... hele hele bu alcaklarin yaptiklarindan dolayi hayatimizi berbat etmemektir...
siz adam kiliginda gezen mahluka hak ettigi sozleri soylemissiniz, oda da kuyrugu bacaklari arasina oradan uzaklasmis...
birak o mahluk yaptigindan utanip kriz gecirsin.... Bence moral bozmaya degmez ne alcaklar ne de alcakliklari...
abdullah konuksever
sareyaprak
Bu olayın üzerinden çok uzun yıllar geçmesine rağmen hala aklıma gelince, tüylerim diken diken oluyor, öfkeleniyorum..
Bu tür olayları yaşamayan kadında toplumda yoktur.
Ya da yalan söylüyordur.
Her kadın uğradığı tacizi ne yazık ki anlatamıyor..
Toplum kadını suçluyor...
Kim bilir belki de bunlar dile getirimediği iç,in bu kadar cesur olabiliyorlar.
Teşekkürler selamlar..
sareyaprak
Bu olayın üzerinden çok uzun yıllar geçmesine rağmen hala aklıma gelince, tüylerim diken diken oluyor, öfkeleniyorum..
Bu tür olayları yaşamayan kadında toplumda yoktur.
Ya da yalan söylüyordur.
Her kadın uğradığı tacizi ne yazık ki anlatamıyor..
Toplum kadını suçluyor...
Kim bilir belki de bunlar dile getirimediği iç,in bu kadar cesur olabiliyorlar.
Teşekkürler selamlar..
hotamisli
herkesin yillar sonra ofkelenebilecegi, sinirlenebilecegi, uykusunun kacabilecegi yasamis oldugu haksizliklar, kotulukler vardir... bu kadin icin de gecerlidir, erkek icin de gecerlidir...
herkes yasamis oldugu nahos olaylarin tesirinden hic kurtulamasa, unutamamasa, geride biramamasa.... artik o toplumun ruhiyeti halini siz dusunun...
hayat, alcaklarin alcakliklarini unutacak kadar guzel, berbat etmeye degmez... yine de siz bilirsiniz...
Ah ki ah! ğ
Kadın olmak pek zor be arkadaşım, hangimizin başına gelmedi ki bu gibi olaylar. Hem de birden fazla.
Ama dediğin gibi toplum baskısı ve o çirkin söz...
Tacizci her zaman sütten çıkmış ak kaşık, ne yaptıysa yolda kendi halinde giden kadın yapmıştır.
Sami hocamın dünkü yazısındaki gibi yapmalı bunları.
Geçmiş olsun. sevgimle
sareyaprak
Sevimle....
Maalesef insanlar sadece insan kılığında dolanan zaafiyetleri ahlaksızlığa dönüşen birer canavar kesilmekteler
Kadın en değerli varlık iken işte böyle emellerde değerlendiriliyor
Özellikle alkol alan erkeklerin bazıları cesaret bulup bunları yapmaktalar
Aslında o tipler beşeri münasebetlerde yok sayılacak derecede gerideler, bir halt işlediklerinde alkollüydüm deyip sıyrılmaya çalışırlar
Allah sapık düşüncelerle önümüze çıkanlardan korusun
sareyaprak
Kadına değer verilmeyen ailelerde yetişen erkekler genelde tacizci oluyor diye düşünüyorum.
Tabi ki bu sadece benim düşüncem, iş toplumbilimcilere düşüyor..
Teşekkür ederim, selamlar...
YAZIK Kİ BU VE BUNA BENZER OLAYLARI YA YAŞADIK YA ŞAHİT OLDUK, PEKİ YİNE BİZ KADINLARIN YETİŞTİRDİĞİ ERKEK MİLLETİNİN BUNA HAKKI VAR MI ? BİZ BUNCA CEFA ÇEKİP HAYAT TUTUNMAYA ÇABALARKEN BU KADAR AŞAĞILIK HAREKETE KATLANMAYA MECBURMUYUZ?
bir keresinde otobüste denk geldim
karşılıklı koltuklarda dört kişi oturulanlarda yım karşı çaprazımda yaşlı bir adam yanında minnacık kız belki 15-16 yaşında ya var yok- burnu hızmalı ya da pirsing tırnakları siyah ojeli ama o kadar ince ki minnacık o gençlikle marjinal havasında öğrenci ancak çok saf pırıl pırıl
her neyse
o yaşlı moruk pislik, açmış bacaklarını kızı sıkıştırıyor önce anlamadım baktım şöyle bi ne olur ne olmaz; baba kız olur, dede torun olur, ya da taciz amacında değildir filan ama adam baktığımı fark edince toparlandı, kız sözde cam kenarında ama koltuğunun yarısını o moruk zapt etmiş
yol ilerliyor bir an unuttum onları sonra kafamı bi kaldırdım kız büzüşmüş elinde olsa camla bütünleşecek
adamın gözlerine baktım ama inatla baktım kafasını çevirdi falan ama tırsak ben daha önce yaşadım benzeri " siz yanlış anlamışsınız" dedikleri için ses de çıkaramadım. Ne yapayım bari adamı gözle taciz edeyim diye dike dike öfkeli gözlerle bakıyorum ve nihayet gerçekten o pis adamı rahatsız ettim
kızardı, bozardı bi terledi toparlandı da bana yetmedi
biraz gittik yanım boşalınca kızı "gel böyle, sen gel böyle rahat otur "dedim yanıma çektim adamın duyacağı bir sesle de ( geç kaldığım için affedersin dedim) adam bi bozuldu 1 durak geçmedi indi. Halen kendimi suçlarım o çocuğu o kadar zaman rahatsız yolculuğa mecbur bıraktım onunla yer değiştirebilirdim, akıl edemedim keşke diyorum ve artık sessiz kalmıyorum ama o pişmanlık içimde
Ahmet Moran
sareyaprak
Gecenlerde avuç içlerinde siyah nokta olan kadın resimleri gördüm facede bayada hoşuma gitti..
Öyle pis iğrenç kadınlarda var.
Ayırmak çok zor, yardım ederken insanın başı belaya da girebilir.
Bir şeyler yapmalı ama; ne bende bilmiyorum.
Yapmalı ki; gece vardiyasında çalışan kadınlar korkmadan sokaklarda yürüsünler...
Selam ve sevgiler...
her kes insan olarak doğuyor,
herkesin lakabıı insan,fakat ,insan olmak önemli değil,önemli olan insaniyetli olabilmek,bence herkes burayı atlıyor
yazı çok güzeldi günceldi,
ne denir ki gerçeğin görünen yüzüne , yorum yapmak olmaz,
ortada
kim nedir kim hangi oluşumun kendini bilmezindedir
az düşünme diyim ,insan doğan fakat insaniyetli olamayanlara
sareyaprak
Toplumun her kesiminden insanlarla konuşmayı seviyorum, konuştuğum herkes bu toplumun başka bir penceresi açtı bana,
yanlış ama, bir şekilde kabullenilmiş öyle olaylar var Ki, şaşırmamak inan mümkün değil..
Yani kısaca bu yeni yetişen nesili ele alıp, eğitmedikçe bu tip olaylar kötüleşerek hız kazanacak gibi geliyor bana...
TYeşekkür ederim.. selam ve sevgiler...