EGEDEN ESİNTİLER....(KÖYDEN ÖLEN!)
Huu!! Gız Bedirye, duydun mu? Dün aşam softulan mustufali ölmüş!!
Habarın vamı?
Yoh yoh vah vah demek böyün imamın kayına mincek olan omuş!
Baksenya sabah verilen sela oncazınmış.
Epeydir Ödemiş hastanesinde yatyo deyoladı da çıkmışdır gari diyoduk.
Baksenya hecc habarımız yokdu.
Zura abla gız daha adama geçenlede gödüdüm. Talılada beygir gibi doleşiyodu.
Çiftt süryodu, ağaçlan diplene çaplıyyodu. Gız abla nezman yatmış. Bilmem hastaneye?
Sabah bakgala emek ameye gittim .
Bakgal fıktıkçı mustufadan duydum bende, o söledi. Baksanya domuz gribi ne diyola ne ondan ölmüş!!
Bak sen şu domuz herife eyi omuş. Bi bakıma karısı gurtulmuş. Pek fena diyoladı. Elleri gırılasıca
baksenya dövüp dövüp duryomuş garıya ılık salık vemiyomuş.
Neccen gari ne decen Allah taksiratına ayana doleştirmiş köromuyacısın..
Garısı o zaman gurtulmuş desen ya, töbe töbe ölmüş adamın akasından konuşturyon benede sende bak!
Hadi gari peştimalına başbezine kap gede çabuk baş sağlına gidem çabuk hadi gari...
Bütün mahalle oreye gidip duru.. Hadi biraz sende çabuk ol. Bi kaşık yimek götürem az bekle !
Zura abla, bende gelen sona gadımı galıb gityo..
Geçeken bakkaldan üç beş dene gevrek alen bende..
Şimdi gelen giden sayyoladır gari.. Gerçi gelen gideni görcek gözleri yoktur. Ateş düştü yeri yaka!!
Neccen gari elim ayama doleşti. Eyi adammış gine vesselam bak ! Mezerinin içine yamur suyu girdi. Gödün mü?
Ne diyon koşum bilinmez ki, insanlan içi Allahdan başka kim bilcek..
Hekezin iyilini kötülünü bize ne ki, değil mi ya işte bu gün varız yarın yokuz..
Öğlee öğlee kardeş!
Kim bilcek suçun kabahatin kimde olduna.. Suçun sabı mı olu!!
Ev içinde her şey olu.. Kapyıyı kapatdın mı hekez dışada kalyo gari..
Gız Bedirye , yaşalan Hayriye ablada pek hasteymiş duydun mu? Aşamlık, sabahlık diyola ! Evden çıkmışgen ,
baş sağlığından sonada oreyede gidiverem mi? Garibin bi istedi varsa soram..
Ne diyon olu olu Zura abla konu komşu başka kim gitcek.
Evdide pek çok işim var emme gelince moturu dakarız gari...
Benim de pek çok işim var . Emme napcez gari demir tavında dövülür hekez gide geliken bizde gidem gelem..
Ölüm bu Allahlan kavgamı etcez yorum..
Hadi azık acele et, adamlar mezelikten gelmeden dönmüden yetiştirem yimeklere yimekle soğucek,
Hadi gelyom gelyom gedim bile! Hadi ayana kaldır çabucak.. Eehh insanoğlu, bi var bi yok! İşte! Bizim ne
ocemiz belli mi?
Vahtı saatı geldin de bişey bahane ocek , çekip gitcez.. Ayamıza daşa dakılılıp da mı ? Dünyayı değiştirivecez..
Allah bilyo gari.. Allah imandan ayırmasın..
Hadi hadi gidenin arkasından konuşup durmuyam gari.. Böyün çenemiz düştü.. Gine boş boşa çene çalıp duryoz..
Aşam yimem yok! Zura abla gelince ne etmeli bilmem! Badılcan mı bişirmeli yosamkuru fasille mi bişirmeli?
Yanındada bulgur aşı da mı yapmalı bilmiyom gari.. Her gün her gün ne bişirip durmalı..yanına da turşu çıkaren epeydir bakmadım. İnahla turşusu omuştur.
Senide katıveren turşu!
Sen nedcen, hava yamurlu bende bi tana çorbası bişirem sıcak sıcak kuru böber kavurem. Dünden de nohut yimem var . oh yimide yanında yat!
Amaann ! Bedirye garın doyurmek değil mi bu anam azın tadı osun yeter.
Sağ odun mu herşey olu gider.. Hadi boş verem de onuda eve gelince düşünürüz gari..
Dönüşde Hayriye ablaya uğramaya unutmayalım!!!
Bu böyle sürer gider....
Nurten Ak Aygen
30.01.2016