- 920 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
Taciz
Ayna karşısına geçti salınmış omuzlarına düşen saçlarını siyah lastik tokayla topladı. Simsiyah kömür karası saçlarına şiir yazan bir adam bulmayı isterdi elbette.
Siyah kolsuz badisinin üzerine hırkasını geçirdi pantalonu vücuduna fazla mı yapışıyordu. Sözlü bir tacize uğramak istemiyordu bakışlara zaten alışmıştı nasılsa. Pantalonunu çıkardı siyah kilotlu çorabı zahmetle bacaklarından geçirip siyah basma eteğini giydi. Etek boyu diz kapağının hafif altındaydı laf atılacak bir görüntüsü yoktu artık. Yolda yahut metroda rahatsız edilmeyeceği bir gün ne güzel olurdu.
Milyon tipli olduğundan topuklu ayakkabı giyerdi en sevdiği lüksü buydu. Kırmızı ruj biraz allık hafif göz kalemi.
Bir anda canı yandı yıllardır beceremiyordu bu göz kalemi işini.
Gözü yanarak cantasını alıp dışarı attı kendini hava pek soğuk sayılmasada hırkasız dışarı çıkma günlerine çok vardı henüz.
Metroya yetişmek için hızlı adımlarla yürümeye başladı manav büfe kasap kahvehane kuaför simit sarayı pastahane eczahane derken caddeye vardı çocuklukta beri takıntısı olmuştu bu durum üşüdüğünde tabelaları okurdu. Trafik lambasının düğmesine basıp yeşil yanınca orta refüje geçti yetişememişti yine kırmızı düğmeye basıp beklemeye başladı.
Arkadan gelen araç sesleri arasında şımarık bir erkek sesinin
- Kilodunun ipi olayım yavrum diyerek bağırdığını duydu
İçinden ananın kilodunun ipi ol desede sessizce ışığı beklemeye başladı
Aynı ses
- Rengi ne kilodun dediği sırada yeşil yandı koşarak karşıya geçti.
Bunu nasıl düşüne memişti o kadar emek plan derken eteğin altından iç çamaşırının belli olma ihtimali. Tahrik ediyordu toplumu muhtemelen slip donu. Lisede erkek boxserı giyerdi yine öyle yapacaktı en güzeli böyle olurdu belkide.
Metronun yürümeyen merdivenlerine koşup içeri attı kendini. Bu saatte dolu her saatte dolu olan metronun sıkışıktırılmış konserve insan püresi olduğunu düşündü.
Metro geldi onun gibi bekleyen onlarca insanla beraber püre olmak için içeri girdi. Oturacak yer yoktu haliyle iki seceneği vardı ya direklerden tutunacak yada tutamaçtan. Direğin soğuk metalik yüzeyini sıkıca kavrayıp yoluna devam etti. Metro haraket edeli fazla olmamıştı ki elinin üzerinde bir erkek eli hissetti kafasını kaldırdığında pişmiş kelle gibi sırıtan bir takım elbiseli gördü. Hızlıca elini çekip arkaya ilerledi.
Elleyişler elleyişler
Alışmıştı artık
Bugün birşey olmayacak temennisiyle yola çıkmak hataydı aslinda.
En sonunda kapının yanındaki duvara dayadı kıçını yarın erkek kılığına girip deneyecekti bu yolda gitmeyi erkek kılığında erkekleri ekleyecekti hatta.
( Kadınlar sizin istediğiniz gibi giyinmek düşünmek yaşamak zorunda değil. İster mini ister ferace ister burka erkek milleti olarak düşelim artık belli konularda yakalarından. Mini bizi tahrik ediyor diyenler için İrandada çarşafdan tahrik oluyorlarsa demek. Mesele tecavüz değil aslında mesele kadının giyimine göre tecavüzcünün çürümüne haklılık arayan zihinlerde. )
YORUMLAR
Kinik diyojen miydi yoksa diyojen abiler kinik miydi?
Bir fıçı içerisinde bedensel zevklerden vazgeçip, doğayla iç içe, toprak gibi olup mutlu olmayı sahiplenebilir mi bizim gibi garipler?
Radyo da imparator çalışıyormuş, çakma imparator.
Konuya gelirsek.. Hadise cidden genç yaşta yaşlanmış. Otobüste görsem bakmam bile yüzüne, ne giydiği de önemli değil benim için ama hadisenin özü şu çıplaklık harici, başka şeyler. Haklarına taciz edilip durulurken, elbette taciz de normaldir. Konserler de kızlar niye öyle bağırıp dururlar? Arkalarında simitçi boldur.
Bugün bir arkadaşla muhabbet ediyoruz, Almanya'da şu an, ya diyor burada insanlar islamı yaşıyor sanki, düzgün yaşamak nedir, asıl kültür nedir anlıyorsun. Türklerle on dakika sohbet edemiyorum diyor, ya karı kız muhabbet ya da futbol. Burada kendi halkımı küçümsediğimi elbette demiyorum ama biz insanca yaşamayı unutmuşuz arkadaş. Adamların Berlin'ine kadar girmişler, yakmışlar, yıkmışlar ama sistem tekrar canlanmış.
O kadar boş yaşıyoruz ki, birileri başa gelir türbanı yasaklar, birileri yasak değil der. Türbanla geçer yıllarımız. Fransa 'da adamlar buka mıydı o, tamamen yüzü kapatıyor, onu yasakladılar yüz gözükmüyor diye sadece ama takılıp kalmıyorlar, aşıyorlar.
Allah bir bela vermiş ki, kilidini çözemiyoruz bir türlü. Sabır..
Tsukuyomi
şu Twitter denen yerde hesap açtım dedimya.
bir Çita inceliğinde kontrol ediyorum günlerdir tt listesi denen listese ne bir bilimsel konu ne edebiyat şiir roman kitap vb bir konu var. diziler maçlar futbolcular iddacılar ergen fan boy ve girller. bugün engellilerle ilgili bi tag vardı bir dakika listede durdu indi milyon sayıda engelli vatandaşı olan bir ülkede engelliler sosyal medyada bile görünür değilse.
elbette o arkadaşın haklı.
namaz kılan seccade alıcam eve sesini açık bırakıp odaya koyucam namaz kılsın. işte islama bakışı bu çoğu insanın statü meselesi olarak görüyorlar dini çoğu. Buda makyajın altındaki cinayeti tacizi açmazı gizliyor sanıyorlar.
Yazıdan çok yorumlar oldukça ilgimi cekti, kim ne derse desin, benim ülkem diğer bati toplumlari gibi taciz, tecavüz gibi konularda üst sıralarda değil, bati toplumuna özenti azalırsa bu tip durumlarda daha az yaşanılır, bir taciz var ise 2 kişiliktir, kadın ve erkek dinlenmeli, tacizin derinliğine inilmeli,toplum eğitilmeli...yazınızı da beğeni ile okudum, ülkemin sorunu fiziksel değil, zihinsel. Zihinlerdeki aktarilmaliki, bulanikliklar ortadan kalksin. Selamlar
öncelikle ben sapına kadar kavramı ile erkeğim.
dediğin gibi kimin ne giydiği değil mevzu. kimin ne giydiği sonucu yapılan yorumlar.
yani giydiği sonucu tecavüzü tacizi hak ediyormu biri yada bu konularda yapılan nice yorum.
tecavüz çocuğuna devlet baksın niçin tecavüz olsun piç lafzı üstüne yapışmış çocukların hayatını gördün mü hiç.
öğrencisiyle yatan öğretmenler genelde abd de olur bunlar neyse yads liseli eteği mevzusu. kız yurtlarındaki lezbiyenler peki şu Anadolu'nun içindeki eşekciler parlak oğlancı kavramları. kimse erkeklere sapık demiyor bir erkek olarak tüm erkekler sapıktır diyecek değilim ama şu toplumda erkek saldırılarına kulp bulmak kavramından sıkıldım.
gece üçte kızın sokakta ne işi var
mini etek giyen tecavüzü hak eder eee neden kapalı kadınlarada tecavüz ediyorsunuz.
bütün erkekler sapık değildir
bütün kadınlarda günahsız değildir
şu sondaki sizin babanız kavramını ise ahlaksızca buluyorum. benim babam toprağa düşeli çok oldu o aklının bir tarafındakiler olmadı yani.
bu yorum özeldir.
Sular KARASI
He ayrıca bu memlekette enseslerde çok yaygın. Dikkat edin.
Benim sizin babanızla da ilgim yok ayrıca. Lafım bu zihniyetin babaları ile.
Ayrıca o bahsettiğiniz metrolara kendilerini elletmek için özellikle yoğun saatlerde giren bayanların da olduğunu düşünün. Ya da kendi sapkın arkadaş gruplarında aldıkları hazları anlatanları.
Bu konuda da yazın bir hikaye de Samimiyetinizi görelim.
Eyvallah.
Tsukuyomi
şu sapığın hiçmi suçu yok yada bu adam neden sapık diye niçin düşünmüyorsun acaba.
burda faraza mevzumuz kendini elletmek için metroya özel binenler yada metroya birini ellemek için özel binenler değil. burada insan gibi işine evine gitmek isteyenler mevzu.
bu toplu araçlar en çok iş giriş ve çıkışlarında yoğun olur o saatte metroya binen bütün kadınların amacı kendini elletmek bütün erkeklerin amacıda birini ellemekse demek.
sapık nedir arkadaşım sapık kavramının içini ne doldurur.
anadoluda ensestin yoğun olduğunu biliyorum ve üstünün nasıl kapatıldığınıda biliyorum merak etme
sokakta mükemmel insan gibi gezip evde neler yapanları
yada bir hesaptan cumanız hayrolsun yazıp öbür hesaptan çiftlere üçüncü olunur yazanları.
niye bunun derinine inmek varken yüzeysel olarak birilerini suçluyoruz.
rıza kavramı var rıza kavramı farklı taciz kavramı farklıdır.
Tsukuyomi
şu sapığın hiçmi suçu yok yada bu adam neden sapık diye niçin düşünmüyorsun acaba.
burda faraza mevzumuz kendini elletmek için metroya özel binenler yada metroya birini ellemek için özel binenler değil. burada insan gibi işine evine gitmek isteyenler mevzu.
bu toplu araçlar en çok iş giriş ve çıkışlarında yoğun olur o saatte metroya binen bütün kadınların amacı kendini elletmek bütün erkeklerin amacıda birini ellemekse demek.
sapık nedir arkadaşım sapık kavramının içini ne doldurur.
anadoluda ensestin yoğun olduğunu biliyorum ve üstünün nasıl kapatıldığınıda biliyorum merak etme
sokakta mükemmel insan gibi gezip evde neler yapanları
yada bir hesaptan cumanız hayrolsun yazıp öbür hesaptan çiftlere üçüncü olunur yazanları.
niye bunun derinine inmek varken yüzeysel olarak birilerini suçluyoruz.
rıza kavramı var rıza kavramı farklı taciz kavramı farklıdır.
Sular KARASI
Çok güzel bir yazıydı. Elinize kolunuza sağlık.
Azdıranın suçunu da azana yükleyin gitsin. Asın tecavüzcülerin hepsini.
Nerdeyse tecavüzcüleri savunuyor diyecekler.
Af edersiniz. Silin gitsin yorumlarımı. Yanlış yorumlamışım.
Tsukuyomi
birileri illaki birilerini azdırmak için giyinmez. niye azılıyor hem azılmasının evde karısı çoluğu çocuğu olan adam sokakta taytlı kadın görünce niye azar.
azıyorsa tecavüz etme hakkımı var yada taciz.
Burada tacizle kastettiğin daha çok cinsel taciz. Fakat, konu o kadar karmaşık ki on yıllardır üstündeki tartışma bitmedi ve sanırım bitecek gibi de görünmüyor. Çünkü yapılan tanıma hangi eylemlerin girdiğine bir türlü karar verilemiyor.
Bu zorluğun iki yanı var, deniliyor. İlki, konuya kadınlar tarafında sahip çıkanların feminist olmaları. Savaşı feministler veriyor daha çok. Tavizsizler sınırlar konusunda. ikincisi ise “iltifat” üstündeki tartışmalar. Feministler de “iltifat”ı reddetmiyorlar fakat, iltifatın 'cinsel sarkıntılık yapmak amacıyla' olanına karşılar. Tabi sınırını çizebilene aşkolsun.
Senin burada anlattığın olay, hiç bir tartışmaya mahal vermeyecek açıklıkta bir cinsel taciz vakasıdır. Ve finalde yazdığın şeylere katılmamak kişisel hak ve özgürlükleri reddetmek demektir ki, suç teşkil eder.
“Crash” filmini izledin mi? Bol ödüllü, çok hikayeli bir senaryosu vardı. Hikayelerden biri de cinsel tacizdi. Oldukça etkileyiciydi.
Kalemine sağlık.
Sağlıcakla,
Tsukuyomi
o son kısmı bi anlaya bilsek saygılarımla hocam
Vallahi umrumda değil kim ne giymiş nasıl giyinmiş, kime giyinmiş, neden giymiş...
Ben kendimi biliyorum. Yüz tane şeyim olsa birini de vermem size bilmem mecaz yerinde midir?
Umrum değil sizin ettiğiniz tahrik, uğradığınız tecavüz, taciz...
Ben kendimi bilirim. Dışarıdaki ayak fetişçisi midir, ensest midir, elbiseli mi sever, çıplak mı, baş örtülü mü ister, taytlı mı sever ben bilmem.
Lakin öyle insanların hayatı paylaşmak için, yok arkadaşlık için, yok efendim bir ömür yanlız mı geçer, yok çocuğum olsun diye gibi "SADECE" bunlar için evlendikleri yalanlarına da bir dur demek gerek.
Uzmanlar hafta en az 3 defa diyor sağlıklı bir cinsel yaşam için anlıyor musunuz? Bunların fantezileri, izledikleri sex filmleri, sex shoplardan aldıkları malzemeler, performans arttırıcılar... Bunlar hayal değil hanım efendiler. Bunlar hayatın gerçekleri.
Yanisi hayatları sex üzerine kurulmuş insanoğlu gerçeği varken, azmak ve azdırmak değimleri ken sözlükte hemde reel hayatın her karesinde varken azdırana azarlar.
Öyle TV ekranlarına çıkıp evlenme programlarına çıkıp elektirik alamadım dedikleri noktalar hani diyorum beni hem maddi hem manevi taşıya bilsin demelerin bir nedeni var değil mi?
Siz sanıyor musunuz kadın olsun erkek olsun birbirini azdıramayan insanların evlilik kurumunun yürüme olasılığının yüksek olduğunu?
Velhasıl kelam erkeklere bunca hakaret kanıma dokunuyor hanımlar.
Öğrencisi ile ilişkiye giren kadın öğretmenlerden neden bahset miyorsunuz?
Yurtlarda sıklıkla yaşanılan lezbiyen ilişkilerden neden bahset miyorsunuz?
Hep erkekler değil mi?
Yusufun olayını bilir misiniz? Ta asırlar öncesinden.
Ayetlerde Hz. Yusuf'un ve
kadının bu olay sırasında
kaç yaşında olduklarından
söz edilmiyor. Ama bu
noktada biz yine de bir
tahmin yürütmeye
çalışalım...
Hz. Yusuf, kafile tarafından
bulunup Mısır'da köle
olarak satıldığı sırada
henüz çocuktu. Bir başka
deyişle en fazla ondört
yaşında olmalıydı. Bunu
nereden çıkarıyoruz? Zira
bu olaydan söz edilen
ayette Hz. Yusuf için
"gulâm" (çocuk)" sözcüğü
kullanılıyor. Arap dilinde
"gulâm" sözcüğü, ondört
yaşını geçmemiş kimseler
için kullanılır. Ondört yaşını
geçmiş kimseler için ise,
"şâb (delikanlı)" ya da
"racul (adam)" sözcükleri
kullanılır. Kaldı ki Yakub'un
"Siz farkında olmadan
onu kurt kapar"
demesinden de Hz.
Yusuf'un o sırada ondört
yaşını aşmamış olduğunu
çıkarabilmek
mümkündür... Aynı sırada
sözkonusu kadın ise, çoktan
evlenmiş durumdaydı.
Kocasının Yusuf için
hanımına "Belki de onu
evlât ediniriz" demesine
bakılırsa, bir türlü çocukları
da olmamıştı... Zira evlâtlık
arama eğilimi genelde,
çocukları olmamış ve de
çocuk yapabilme umutları
tamamen ya da kısmen
sönmüş kimselerde ortaya
çıkar. Dolayısıyla
evliliklerinin üzerinden en
azından, çocuklarının
olmayacağını
anlayabilecekleri denli bir
zaman dilimi geçmiş
olmalıdır. Bunun da
ötesinde, Mısır'ın başveziri
konumundaki birinin en
azından kırk yaşında
olabileceğini düşünsek,
onun hanımı durumundaki
sözkonusu kadın da otuz
yaşları dolaylarında
olmalıdır.
Daha söylenecek çok söz var. Ne isterseniz giyin, nasıl isterseniz giyinin, yine diyorum umrumda değil.
Lakin birilerini azdırıp başınıza bir iş geldiğinde de umrumda değilsiniz bilesiniz. Senelerce psikolojik destek almak zorunda kalmışınız umrumda değil. Ailevi ilişkileriniz maf olmuş yine umrumda değil. Yetiştirdiğiniz çocuklar diyecektim ama tecavüze uğrayanların elinden çocuklarını devlet almalı. İnsanlara güvensizlik duyan ve psikolojisi bozuk annelere çocuk büyüttürmek toplumun geleceği için zararlı olacaktır.
Vs. Vs.
Uzun lafın kısası. Bıktım artık erkekleri birer sapık olarak her ortamda lanse edilmesini.
Hem unutuyorsunuz sizin babanız da bir erkek. Kim bilir bu mantığınızla kimleri kimleri elledi. Kimlere kimlere tahrik oldu. belkide komşu kızında gözü vardı, ya da hem anasında hem kızında.
Tsukuyomi
dediğin gibi kimin ne giydiği değil mevzu. kimin ne giydiği sonucu yapılan yorumlar.
yani giydiği sonucu tecavüzü tacizi hak ediyormu biri yada bu konularda yapılan nice yorum.
tecavüz çocuğuna devlet baksın niçin tecavüz olsun piç lafzı üstüne yapışmış çocukların hayatını gördün mü hiç.
öğrencisiyle yatan öğretmenler genelde abd de olur bunlar neyse yads liseli eteği mevzusu. kız yurtlarındaki lezbiyenler peki şu Anadolu'nun içindeki eşekciler parlak oğlancı kavramları. kimse erkeklere sapık demiyor bir erkek olarak tüm erkekler sapıktır diyecek değilim ama şu toplumda erkek saldırılarına kulp bulmak kavramından sıkıldım.
gece üçte kızın sokakta ne işi var
mini etek giyen tecavüzü hak eder eee neden kapalı kadınlarada tecavüz ediyorsunuz.
bütün erkekler sapık değildir
bütün kadınlarda günahsız değildir
şu sondaki sizin babanız kavramını ise ahlaksızca buluyorum. benim babam toprağa düşeli çok oldu o aklının bir tarafındakiler olmadı yani.
tamamen katılıyorum dersem yalan olur; kadınlar bilirim beni taciz et ' beni taciz et ' der gibi giyinen oturduğum semte henüz bir metro yok' hatta bir megacantr ' da yok ' :(( (yada var ben bilmiyorum) buna rağmen :) çok kez metroya binip,! alış veriş merkezlerine gittiğimde 'de iki sefer şahit oldugum için yazıyorum . metroya durakta binen 'kadın karşımdaki boş koltuğa oturunca 'ayaktaki erkek yolcular tek tek kadının bulunduğu yöne doğru 'alooo ilerleyelim beyler '' :) yapınca merak ettim neyi var hatunun diye aboow' keşke de etmeyeydim .göğüs dekoltesi ve süper mini eteği ile bir afeti devran oturmakta karşımda . tam öyle giyinmesi kendisinin ' tacize maruz kalmasını geretirmiyor elbette ' fakat toplum olarak zaten aç bilaç gelişmiş birer nefese sahip bazı ' beylerin iştahısı '' istem dışı ' kabartacğını biliyoruz artık .. sakıncalı bana göre .. ters . çıplak kadın yada erkek ' gördğünde yüzünü dönüp gidecek kadar tok değil' insanlrın ruhları .onun için giyinme arkadaşım öyle !! taciize maruz kalmak istemyorsan.giyinmyeceksin ! . yada uyusam iyi olacak.. kaldığım yerden devam uykuma.. ..
bu eleştirden sonra evet s'en iyisimi git uyu diyenler çok olabilrmi ? sanmıyorum :)
sevgilerim ile canım. emeğine sağılık. iyi bir konu.tamda yeri yani.. :))
beren yılmaz tarafından 1/31/2016 4:56:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tsukuyomi
saygılarımla