- 1245 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Özgürlükler üzerine
Liberalizm kelimesi, toplu yaşamda birey hak ve özgürlüklerini önemseme, öne çıkarma anlamı taşıyor
Ve kapitalizmin iki kolundan biri.
Kapitalizm kelimesinin diğer kolu ise ekonomide yani akçeli işlerde bireyin girişim yani para kazanma özgürlüğü.
Özgürlük, serbesti, istediğin gibi yaşama, istediğini yapma olanağına, canlının var olma güdüsü yüklendiğinde yaratılışa aykırılık ortaya çıkıyor.
Canlı, toplu yaşamak zorunda. Toplu yaşam belirli kuralları zorunlu kılıyor, özgürlüklerin disipline edilmesi gibi. Eğer toplu yaşam kurallara bağlanmamışsa, ormanda gölgede kalıp yeterince güneş alamayan fidanların kuruması gibi, yaratılış kurallarına boyun eğecektir canlı. Yani güçlü güçsüzü yok edecektir.
Bilge ve gerçekçi beyinler tarafından disipline edilmeyen, denetlenmeyen toplumlarda özgürlükler, özgürlükleri kırıp geçiyor.
Yarış hızlanıyor, vahşileşiyor. Daha çoğu elde etmeye, rakiplere çelme takmaya dönüşüyor.
Disiplin sistemi (-ki bu binlerce yıllık deneyimler sonucu oluşan birlikte yaşama zararı değil yararı baz alan ) doğruları-yanlışları saptar ve bunun uygulaması da ahlak kavramını oluşturur.
Niteliksizlerin, kötülerin yönetiminde kapitalizmin disiplin ve denetim mekanizması devre dışı kalıyor.
Yarış ahlaksızlaşıyor. Sosyal ve ekonomik özgürlükler ters tepiyor. Öyle ki, bozulma, kirlenme, özgürlüklerin birbiriyle çatışması çığ gibi büyüyor, sistemin-düzenin ve hatta bireyin kılcallarına kadar sirayet ediyor kirlenme.
Günümüzde kapitalizm insanlara eziyet ediyor, yakın zamanda kendini de mahvedeceğe benziyor.
Sebep; insanın bilgiden, bilgelikten yoksun kalmasındadır.
Bilgi ve bilgelik yaygınlaştığında toplumlar kendiliğinden TOPLUMCULUĞA (sosyalizm) yönelecektir.
*büyükharman*
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.