- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Udi Emin Bey
UDİ EMİN BEY
Adı Emin Tukacı. İsmiyle müsemma bir insan Emin Tukacı. Güvenilir, candan... Bir gönül adamı Emin Bey. Diyarbakır doğumlu. Doğum yılı l943. Yetmiş üç yılı geride bırakmış. Yaşlanmış ama ihtiyarlamamış. “Yaş yetmiş, iş bitmiş.” tembelliğine kapılmamış. Gönlü genç bir ehl-i dil.
Şimdi “Ehl-i dil” deyince Nef’i’nin ünlü beyitini yazmamak olmaz. Hani “Tûtî-i mu’cize-gûyem ne desem lâf değil” dizesiyle başlayan gazelinde geçer:
.
“Ehl-i dildir diyemem sînesi sâf olmayana
Ehl-i dil birbirin bilmemek insâf değil”
.
Elhak doğrudur. Sinesi saf olmayan, gönlü temiz olmayan gönül adamı olabilir mi? Olamaz. Gönül ehlinin birbirini bilmemesi insafsızlık olur. Üstad buna vurgu yapmış.
Emin Tukacı ilk, orta ve lise tahsilini Diyarbakır’da yapmış. Aynı zamanda bir futbol adamı. Kayserispor, Malatyaspor, PTT, Hacettepe ve Diyarbakırspor’da top koşturmuş.
Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirmiş. O sıralarda evlenmiş. Korhan, Ozan ve Gökhan adında üç erkek evlat sahibi. İlaç sektöründe 30 yıl çalışmış. Adana’da bir ilaç firmasının bölge müdürü iken emekli olmuş. Mersin’e yerleşmiş. Kuyuluk’ta bir villası var. Orman ve deniz manzaralı bir villada yalnız yaşıyor. “Yalnız” demem sözün gelişi... Bir sanat ve spor adamı hiç yalnız kalır mı be canım?
Sözünü ettiğim dört katlı bir viila. En alt kat spor salonu gibi. Kondisyon aletleri, koşu bandı...Giriş katındaki salon bir müzik stüdyosu sanki.Üst katlar yatak odaları.
Emin Bey’le haftanın dört günü Özgecan Gençlik Merkezi’nde beraber oluruz. Meşk ederiz. Bildiklerimizi gençlerle, bizim gibi daima genç kalanlarla paylaşırız. Aynı frekanslarda buluşup türküler, şarkılar, mahnılar, deyişler terennüm ederiz. Ne güzel ederiz...
Emin Bey ud çalar. Cümbüş ve kemanla da haşir neşirdir. Büyük bir müzik aletleri koleksiyonu vardır. Ben beş tane keman, yedi tane ud gördüm koleksiyonunda. Nefeslilerden kız neyi üfledim.
Klasik müzik repertuvarı çok zengin Emin Bey’in. Her makama vakıf. Yahya Kemal’in “Rindlerin Akşamı”nı bir dinleseniz ondan, berzahlar aşıp bir yerlere gidersiniz. Alıp götürür sizi. Hele bir Azeri türküyü (Bu dağda ceyran gezer) öyle bir okur ki dinlemelere doyamazsınız.
Emin Tukacı gönül zengini. Sanat ve sporu özünde birleştiren bir güzel insan. Zaman zaman kapısını çalarız. Hanesine mihman oluruz. Çalar söyleriz. Felekten bir gün çalmanın mutluluğunu yaşarız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.