- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIBLE
(MİLLET AY’I GEÇTİ MARS’I GEÇTİ NEREDE İSE GERİ DÖNÜP GÜNEŞ’E GİDECEK BİR AKŞAM SERİNLİĞİNDE BİZ HALÂ KIBLE’Yİ ARIYOR, BULAMIYORUZ, TÖVBEEE!)(*)
KIBLE BİLİNDİĞİ ÜZERE NAMAZ İBADETİ İÇİN DÖNÜLEN İSTİKAMETTİR YANİ ARAP YARIMADASINDA (MEKKE) BULUNAN KÂBE’YE KÂBE YÖNÜNE DÖNÜLÜR. BUNUN TOPLU KILINAN NAMAZLARDA KALABALIĞIN BİR DİSİPLİN VE NİZAM İÇİNDE OLMASI AÇISINDAN BİR ANLAMI VE GEREĞİ ELBETTE VARDIR.
KUR’ANDA BİR YÖN ARAMASI İÇİNDE GÖRÜLDÜĞÜ İÇİN İNANANLAR, ÖNCE MESCİD-İ HARAM SONRA MESCİD-İ AKSA DAHA SONRA DA YÜZLERİNİ DÖNECEKLERİ YÖN OLARAK KÂBE GÖSTERİLMİŞTİR. BU, BU TOPRAKLARDA (TÜRKİYE) KABACA 1000 YILDIR YAŞAYANLARIN BİLDİĞİ VE DÖNDÜĞÜ YÖNDÜR. BÜTÜN MESCİD, CAMİİ, İBADETHANE BUNA GÖRE İNŞA EDİLİR, MİNARE KAPILARI DAHÎ BU YÖNEDİR. ARADA ŞU KADAR KM. (+ - 2.000 KM) UZAKLIK VAR İKEN, BİNDE 1 SAPMA OLSA NEEE? OLMASA NE? YANİ İNŞAATI YAPANIN, YAPTIRANIN BİR KIL KADAR HATÂSI SANA YANSIMAZ Kİ, VARSA GÜNAHI ONA. HOŞ YARADAN NE SORUMLU TUTAR BU YÜZDEN ONU NE DE SENİ. ALLAH BU KADAR HAFİF OLAMAZ, DEĞİLDİR DE. ÖYLE Kİ TUT ÖYLE BİR YER VE ZAMAN AÇISINDAN, KIBLEYİ BİLMEN DE BULMAN DA MÜMKÜN DEĞİL (EN BASİTİ UÇAK – GEMİ) NAMAZA DURSAN RASTGELE, OLMAZ MI? OLUUUR. ÜSTELİK BU OLUR DEMEM BENCE DE DEĞİL HAK’CA! YANİ ALLAH’CA. NE DİYOR “BEN HER YERDEYİM”. EEE ZATEN SENİN BİR YÖNE DÖNMEN DE ONA DÖNMEN. ZİRA VE MADEM Kİ NAMAZ MÜMİNİN MİRÂCI, O HALDE SEN NİYET EDİP TEKBİR GETİRDİĞİN AN ALLAH’LA YÜZ YÜZESİN DEMEKTİR. YÜREĞİN VARSA, YÜZÜN VARSA ELBETTE. E? HA ŞU KADAR SAĞA HA ŞU KADAR SOLA KAYKILMIŞSIN, ALLAH’DAN SAPMIŞ MI OLUYORSUN? NE ALÂKA YA, NE ALÂKA?
YOOOK OLUR MU EFENDİM, OLMAAAZ O ZAMAN ALLAH’A YAN BAKMIŞ OLURSUN, ZİNHAAAR BÖYYÜK GÜNAHDIR. İLLE DE YÜZÜNÜ DÖNECEKSİN. ULAN EFENDİLER YEDİĞİ İÇTİĞİ VURDUĞU GEÇTİĞİ İLE ALLAH’A YÜZÜ OLMAYANLAR DA DURUYOR NAMAZA UTANMADAN, SIKILMADAN. ALLAH’A BORCUMU EDA EDEYİM DİYE. LAN ALLAH’A BORCUN SADECE CAAAN, CAN. GERİSİ KENDİNİ HESABA ÇEKMENİN ŞEKLİ ŞEMÂLİ. NAMAZDA KARŞINDA O VAR DİYE TİTREMEN, HACDA O VAR DİYE UTANMAN, HER İBADETİNDE BİRAZ GEÇMİŞİNİ, YAPIP ETTİĞİNİ DÜŞÜNEREK SIKILMAN İÇİNDİR. O YAP DEDİKLERİ YANİ SENİN İBADET SANDIĞIN FARZLAR, BELKİ KENDİNE GELİRSİN DİYE İNSAN GİBİ İNSAN OLURSUN, İSTEDİĞİ GİBİ OLURSUN DİYE. AMA SEN BAŞDA SAÇ KILI İLE, YÖNDE KIL FARKI İLE UGRAŞ DUR.
NE Mİ DİYORUM 1 SAATTİR…EFENDİM DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞIMIZ VAR YA HANİ BİR KAÇ BAKANLIĞIN BÜTÇESİNİ LÜP EDEN. BU ALDIKLARININ KARŞILIĞINI VEREBİLMEK İÇİN BEYLER DÜŞÜNMÜŞLEEER TAŞINMIŞLAAAR VE BİR KARAR ALMIŞLAR Kİİİ “CAMİİLERİMİZİN KIBLE YÖNÜ ACABA DOĞRU MUDUR, SAPMA VAR MIDIR, VAR İSE NAMAZ KILANLARA BİR HİZMET OLARAK BÜTÜÜÜN CAMİİ MESCİD BUNA BENZER HER NE VAR İSE KIBLELERİNİ YENİDEN ARAŞTIRALIM, HESAPLIYALIM, SAPTIYALIM VE DÜÜÜ ZEEEL TEEE LİİİM. (ÖNCE BELKİ BUNU KILIFA SIĞDIRMAK İÇİN BU YÖNDE GÖREVLİ İLE BU YÖNDE EĞİTİM)
BEN DE İNANDIM YA. BU ÇOK SAF, ÇOK İÇTEN, ÇOK SAMİMİ BİR DÜŞÜNCE VE DAVNRANIŞ. ÖYLE YA BU CAMİLERİ (BÜYÜKLERİ DİYORUM) SANKİ YAPANLAR SELLEMMÜSESELLEM YAPTILAR, HESAP - KİTAP HAK GETİRE. EH O ZAMAN DA YANLIŞLIKLAR OLUR ELBET. GEÇMİŞİN KOCA CAMİİLERİNİ DE ELE ALIRLARSA GÖRECEKLER Kİ YANLIŞ KENDİ KAFALARINDA. MİMAR SİNAN YANLIŞ YAPACAK BUNLAR BULUP DÜZELTECEK HA? YA DA DİĞER ZAMANLARIN MİMAR BAŞILARININ YAPTIKLARI CAMİİLERİN KIBLE HATÂSINI? VEYA CUMHURİYET REJİMİNDE HİÇ HESAP KİTAP BİLEN YOK, YÖN TAYİNİNDEN BÎHABER HERKES, EH YA YANLIŞ ÖLÇÜP BİÇTİLERSE BU BİZİM BÎNAMAZLAR DİYE YALLAH CAMİİLERE.
PEKİİİ KIBLESİ KIL KADAR SAPMA OLAN CAMİİ, MESCİD FALAN BULUR İSELER O İBADETHANENİN MÜDAVİMLERİ N’APACAK, KAZA NAMAZI MI KILACAK GECE GÜNDÜZ. YOKSA O YANLIŞI YAPANIN GEÇMİŞİNE VER YANSIN MI EDECEK? YOOO ONLAR SİZİN ANANINIZI FALAN SORACAKLAR, PİŞMİŞ AŞ’A SU KATTIĞINIZ İÇİN.
LAN KENDİNİZE İŞ YARATMAK İSTİYORSANIZ ŞU OKUYUP TERCÜME EDEMEDİĞİNİZ, O YÜZDEN DE ANLAMADIĞINIZ AMA ANLARMIŞ GİBİ YAPIP TEFSİR MEFSİR ALTINI ÜSTÜNE GETİRDİĞİNİZ, AÇ PARANTEZ KAPA PARANTEZ İLE ALLAH’IN DEDİĞİNİ ALIP SAPTIRDIĞINIZ KUR’ANI BİR DAHA BİR DAHA OKUYUN DA ONA GETİRDİĞİNİZ İNHİRAFLARI DÜZELTİN, BEHEEEY GAFİLLER.
YOK ANANIN DİZKAPAĞININ ÜSTÜ YOK KIZININ KABA KUMAŞININ ALTI, YOK EŞİN ÖLÜRSE İLK 6 SAAT İÇİNDE ŞEY’EDERSİN YOK ÇOK ACIKIRSAN BİR YERİNİ YERSİN GİBİ ZIRVALIKLARIN KENDİNİZE AİT OLANLARINI SİLİN İNSANLARIN HAFIZASINDAN, SİZE AİT OLMAYANLARA DA KARŞI ÇIKIN BE! ALLAH RIZASI İÇİN ANLADINIZ MI ALLAH RIZASI İÇİN. ELBETTE ALLAH’A İNANIYOR (BEN VAR OLDUĞUNA İNANMIYORUM, BEN VAR OLDUĞUNU BİLİYORUM, VAR) İSENİZ.
SİZİN DERDİNİZ NE BİLİYOR MUSUNUZ? HA? BEN BİLİYORUM. ŞİMDİ NİCE KÖY KASABA ŞU BU CAMİİ VE MESCİDİNİN KIBLE YÖNÜNDE HATÂ VAR DEYİP HAYDAAA EŞ, DOST, AKRABAYA İŞ. YIKIN ŞU DUVARI MİHRABI MİNBERİ YENİDEN YAPIN.
AY’A GİDİLELİ NEREDE İSE YARIM ASIR OLMUŞ, MARS’A ARAÇ İNDİRMİŞLER, AZ KALDI YANMAK BAHASINA GÜNEŞ’E BİLE GİDECEK HRİSTİYAN ÂLEMİ, O BEĞENMEDİĞİNİZ GAVUR. SİZ KİME NASIL EKMEK KAPISI AÇARIZ DEVLETİN ASGARÎ ÜCRETLİSİNDEN (SOKAK SOKAK ARŞINLAYIP KARDA KIŞTA KÂĞIT TOPLAYANLARDAN DA YAKINDA) ALINAN VERGİLERİ NASIL EŞE DOSTA SAÇARIZ HESABINI YAPIN.
LAN ALLAHSIZLAR BİLE SİZDEN DAHA ALLAH’LIDIR.
(*) İnternet’den haber :
Diyanet’in, 2015 Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporunda bu görevlendirme için “Yurtiçinde yeni yapılacak camilerin kıblelerinin doğru bir şekilde belirlenmesi amacıyla her ilden bir kişiye eğitim verilecektir” denildi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.