- 503 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Irkçılığa Dair
Ben bugün bu bayrağı, bu vatanı, bu sancağı seviyor, sayıyor ve sahipleniyorsam eğer,
bu imanın ve İslam’ın lütfundan, kudretinden ve marifetindendir.
Ben sırf bu din ve bu iman uğruna sahip olduğum bu değerler ile bu dini, imanı değişecek bu sevgiyi bir ’’ırk’’ sevgisine dönüştürecek ve bana vatan, millet sevgisini sunan ve hatta emreden bu dinin yasakladığı raddeye getirecek olursam eğer benden daha ahmağı ve aptalı var mıdır?
Keza bugün hala bu bayrağı, bu vatanı en az benim kadar seven, sayan ve koruyan; Kürt, Laz ve Çerkez kardeşlerim vardır ve ebediyen de var olacaklardır.
Bu sebepten bugün bir zümrenin marifet saydığı ve fakat aşalığık bir kavram olan ’’Irkçılığı’’ sonuna kadar reddediyorum.
Hiçbir ’’Ülkücü ’’ ırkçı ve hiçbir ’’ırkçı’’ Ülkücü olmamıştır ve olmayacaktır.
Hem Ülkücü hem ırkçı olduğunu söyleyen bir kimse ya Ülkücülüğü ya da ırkçılığı bilmemektedir.
Zİra; ’’ Ateş ile barut yanyana durmamaktadır .’’
-Bekir UĞUŞ
23.12.2015/03:29
YORUMLAR
ırkçılığı ülkücülük ' zanneden yada ülkücülğü ırkçı olmak zorunda zanneden ' bir avuç zavallıyı ve tüm ırkçı zihniyetleri kınıyorum.
sevgiler.tebrikler.
beren yılmaz tarafından 1/29/2016 11:16:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
beren yılmaz tarafından 1/29/2016 11:18:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
beren yılmaz tarafından 1/29/2016 11:19:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bayrak, vatan, sancak sevgisi
Allah'a, Kur'an-a iman ögelerinin değerinden
Ve dahi insan sevgisinden söz etmişsiniz
Ne de iyi etmişsiniz
Yine hocam "Türklük bedenimiz, İslamiyet ruhumuz, ruhsuz beden ise cesettir" sözü de hoşuma gider
Beri yandan; Irkçılığı kavramsal olarak ve özü itibariyle olumsuz karşılarım, ırk bir realite olmakla beraber
Neden mi?
İzmler doğadaki bir unsuru alıp mutlak hakikat haline getirdiği ölçüde hatadır bence
Maddecilik, ruhçuluk, ırkçılık, kavmiyetçilik, toplumculuk, insancılık, bireycilik, vs. hangisini alırsanız alın Varlığı izafi bir tasarım olmaktan çıkarıp mutlak hakikat kılıyorsa hatadır
Ve temelde Avrupa'nın dünyaya saçtığı mikroplar, yaydığı hastalıklardır
Yalnız hocam; trafikte, sizden yavaş gidenlerin aptal, hızlı gidenlerin ise manyak olduğu mukayesesinin tuzağına düşmemek gerektiğini düşünüyorum
Ne alaka, kel alaka diyebilirsiniz saygı duyarım
Demem şu ki; ırkçılık kavramsal olarak tanımlanıp sorgulanabilir ve hatta eleştirilebilir de somutta kimlere karşılık düştüğü hususu spekülasyona her daim açık olmuştur
Unutmamak gerekir ki; Türküm diyen herkes ırkçı sayılabiliyor
Bu anlamda ırkçılık tanımlanıp, eleştirilmeli fakat benden daha rijit milliyetçiler veya vatanseverler ırkçıdırın tuzağına da düşülmemeli bence
Hele ki, bir siyasi parti yada zümreyi dillendiren veya çağrıştıran yorumlar amaca hizmet etmez diye düşünüyorum naçizane
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza selam ve saygılarımla...
levent taner tarafından 1/29/2016 9:39:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
Türk'ün istiklali yoksa, bagimsiz degilse, kimse Türk'e ne insan der ne de müslüman, bunu tarihte gördük, dünlerde gördük.
insan olabilmek için, insan kabulü görebilmek için dahi önce istiklalin muhafazasi gelir, bu Allah'in da emridir.
Nasil ki islam olma farziyyeti akli balig olmayi, suurlu olmayi gerektiriyorsa ön sart olarak, istiklale sahip olmadan insan olamazsiniz, müslüman da olamazsiniz.
Sevgi pitircikligi ve kulaga hos gelecek laflarla kimseyi kandirmayin.
Türk güçlü oldugu müddetçe islam olabilir, insan olabilir. Türk gücünü kaybettigi anda, ne islamligini ne insanligini birakirlar. Herseyimizi elimizden alirlar, insanligimizi ve islamligimizi da elimizden alirlar.
Tabiki "insan" olma oyunu oynamaya devam edebilirsiniz, belki nobel verir yahudiler :)
Alemsiniz, alem :)
farzımuhal
Gyclu olmak demissin son 3 asirdir hangi.projen var guclu olmak.icin. Hamasetle.isler yurumuyor.Asir reaksiyoner degil aksiyoner olma asri..neyse uzatmiyalim..
Oguz Han sonrasi Hun'lar, Çin'in büyük bir bölümünü fethetmisti. Hun Devletinin topraklarinda çinliler de yasiyorlardi. Hun Devleti sonrasi Göktürk devleti kuruldu ve Orkun Abidelerinde baska irklarin ihanetine dair ibarelere de yer verilmistir.
O günden bu yana Türk tarihinde çesitli ihanetler görülmüstür.
Baska soydan olanlara karsi temkinli olmak ülkücülügün birinci vazifesi degilse, muhakkak ikinci vazifesidir,
ne yapacagiz, Laz kardes diyip Basbug mu yapacagiz Laz'i çerkezi?
Ülkücülük baska soylari kardes belleme sanati degildir, muhakkak samimiyetle bize bagli olanlara yer vardir, fakat konumlari çok yüksek olmamalidir, ki irkçi olmayan Osmanli dahi çerkezlere dair uygulama kanun koymustu.
Baska soylari asagilayacak sekilde irkçilik yapmayacagiz diye, sevgi pitircikliginin da alemi yoktur.
Ülkücülük çerkezin ülküsü, Laz'in ülküsü degil, Türk'ün Ülküsüdür, ha bunu kabul edene kapilar açiktir.
Fatih Roma'yi kusattiginda, hristiyan arnavutlar isyan çikardi ve Roma kusatmasi kaldirilip Fatih arnavut isyanini bastirmak zorunda kaldi, istanbulda samsun'da vatansever görúnümlü arnavutlar var diye, bu gerçekleri unutacak degiliz. Kumanova savasinda 40 bin Osmanli askerine 1 kursun attirmadan teslim eden arnavut Tahsin Pasa'yi unutacak degiliz. Bugún ülkücú Hareket içerisinde arnavut olanlar da var, kapimiz açik ama geçmisi de unutmayacagiz, temkinli olacagiz.
Bilmem anlatabildim mi!
Bekir UĞUŞ
Ülkücü'nün birinci vazifesi İslam hassasiyetidir ve İslam bize kardeş olduğumuzu söylemektedir. Bunun sevgi pıtırcıklığıyla ilgisi yoktur.
Alp Aldatmaz
Ülkücünün birinci vazifesi islam hassasiyeti degildir, ülkücülük cami hocaligi mi ki islam hassasiyeti ilk vazife olsun. Ülkücúnün ilk vazifesi vatani milleti devleti korumaktir.
Hangi Vatani? Türk Vatani
Hani devlet? TÜRK devleti
Hangi millet? Türk milleti.
farzımuhal
Alp Aldatmaz
"önce islam" bu da din ile uyutma, afyonlama taktigi.
Isid'de önce islam diyor, Suudi'ler de önce islam diyor, Taliban'da önce islam diyor, Hamas'ta, El Kaide'de, Hizbullah'ta hepsi önce islam diyor.
islam baglayici olsaydi, ne osmanli parçalanirdi(bizzat müslümanlar tarafindan) ne de araplar 20 ayri parçaya bölünürdü.
Mahmut Esat Bozkurt'un dedigi gibi; "Türk'ün en kötüsü, Türk olmayanin en iyisinden iyidir" düstur olmali.
Atatürk'ün dedigi gibi; Birinci vazifemiz Türk istiklalini, Türk cumhuriyetini ilelebet muhafaza ve müdafa etmektir.
Irk da milliyet de aynı anlamı taşıyan kelimelerdir. Yabancı bir dilden alınmış bu kelimelerin de Türkçesi "soy"dur. Fakat maalesef ki farklı anlamlar yüklendiğinden dolayı ırkçılık kelimesi, başka milletleri aşağılayan, hor gören kişiler için kullanılmaktadır. Bugün "ben milliyetçi/soycu bir insanım" diyen bir kişiye hiç de bu gözle bakılmaz. Siz bunları biliyor olabilirsiniz, bu yazıyı okuyup da bunları bilmeyenler için küçük bir not olsun.
Yazının içeriğine ise kesinlikle katılıyorum. Oğuz Han'dan bu yana devlet-i ebed müddet teşkilatlanması içinde farklı ırklar da bulunmuştur. Bizim için ölçü, kişinin yaşadığı vatanı, altında gölgelendiği bayrağı için gözünü kırpmadan can verebilecek olmasıdır.