- 409 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYRINTILAR
Bu gün belleğimle söyleştim.Bana sordu:Nasıl kendini yazım alanında geliştirebiliyorsun?-Yazı da tıpkı örgüye atılan ilmekler gibi dikkat ediyorum.Başlangıç önemli.Ne yazacağıımın planını yapıp örnek seçiyorum.Bu yazı düz bir örgü gibi mi sürecek;haroşe mi olacak,yoksa bu yazı belli bir örneğin devamı gibi sürüp mü gidecek?Örneğin ’Geyik Kaşı’diye bir örnek başladınız;bu örnek doğrultusunda tüm sözcükler ’Geyik Kaşı’olarak mı devam edecek.Bir başka biçim olarak eğer bir nakış koymaksa amaç:Bu koyacağım nakışı özenle ilmekler arasında var etmeye çalışmak olmalı.Peki bu söylediklerinin birer müsveddesi olacak mı?Evet;müsveddeler hep olmalı.Aslın ortaya sağlıklı çıkabilmesi,gelişiminin sağlıklı sürebilmesi için elde birer müsveddesi olmalı.Peki yazılarında zaman unsuru önemli mi?Evet..Fakat bu zaman unsurlarım yazının içeriği ve anlamına göre uzayıp kısalabilir.Yazının içinde suçlayıcılık olsun mu?Hayır! Yazının içinde suçlayıcılık yerine davranışın getiri ve götürülerini çarpıtmadan yazarın kendi içsel diliyle yazmasından yanayım.Bir yazar sorunları yazıyla çözümleyebilir mi?Evet:Çözümleyici ya da körükleyici olmak yazarın kaleminin ucundadır.Anlatımları özenli,gözlemlerinden insanlar için çözümleyici olduğuna inandığı değerlerin ardına düşmeli.Duygusallık ne derece olmalı?Duygusallığı toplumsal duyarlılığa dönüştürebilen,gerçekleri bu duyarlılığın imbiğinden geçirebilen,anlatırken kendi imgelem gücüyle şekillendirdiği yazılarından çeşitli bakış açıları çıkarabilen yetiyle duygularını donatabilmeli.Olayın görünmeyen taraflarını iyi bir yazar nasıl görünür kılabilir?Her yazarın kendine göre bir yansıtma kuramı diye bir sihirli yanı olmalı.Bu topluma tutulan aynaya benzer.Ne tarafa tutarsanız o taraf yansır.Peki açıklık ne derece olmalı?Açıklık o na ki hava durumuna bağlı olabilir.Siz hava yağışlı ise istediğiniz kadar güneşten bahsedin,o an da önemli olan yağacak bulutlar ve çakan şimşeklerdir.Ancak o an ki şartlar göre toplumun zararına suçlayıcı yaklaşımlardan kaçınıp;yağışın hasada zarar vermesini önleyici unsurlarla olayı olduğu gibi açığa çıkarmayı hedeflemeli.Peki yönlendirme diye bir şey var bu nasıl olmalı?Toplumlar hep kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirilmelere açıktır.Fakat bu yönlendirmeler kimi zaman hem toplumun hemde dünyada yaşayan diğer toplumların yaşamlarına zarar veren bir zihniyet tarafından yönetiliyorsa;insanlık tehlikede,insan hakları çiğneniyor,savaşlar çıkarılıyor,insanalar başka ülkelere sığınmak zorunda bırakılıyorsa; içinde yaşadığı toplumun çıkarları tüm dünyayı karıştırır hale getirilmişse iş çok zordur.Gözlemlerini ispat edebilecek,insanlığı barış ve adalet içinde bir düzene kavuşturmak için ödün vermeden ışığını yansıtmak zorundasın!!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.