- 681 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sanat Eserinin Değeri
SANAT ESERİNİN DEĞERİ
Şairi bol bir ülke idik.Şimdi buna sanatın başka alanları da eklendi.Başta resim ardından fotoğraf ne bileyim daha dikkatimizi çekmeyen bir çok alanda bir çok çalışma yapılıyor, paylaşılıyor, eleştiriliyor, sergileniyor hatta satılıyor bile.Ben şiirle daha yoğun ilgilenen biri olarak bu alandan örnekler üzerinde yazacağım.Şiire ilişkin bir çok site var sosyal medyada.Çoğununda yüzlerce üyesi.Şiirler paylaşılıyor yorum ve beğeni alıyor,eleştiriliyor.Aslında pek dilim varmıyor eleştiriliyor demeye ama...Çünkü yazılanların çoğu şiirin yapısal eleştirisi anlamında yorumlar değil.Genelde şairin ruhunu okşayacak bir amaca hizmet eden anlaşılmaz övgüler.Çoğunlukla da sitelerin en popüler,çekici ve etkin üyeleri en çok yorumu ve beğeniyi alanlar oluyor.Gördüğü ilgiyle şiir kalitesini karşılaştırdığınızda zaten hemen gözünüze çarpıyor bir şeylerin yanlış yapıldığı. Bunun şiiri yazana da,sitedeki diğer üyelere de zararı dokunuyor.Şiirde ve genel anlamda sanat algısında akıl almaz bir gerileme süreci yaşıyoruz.Şiirin öznesi sanki her şiirde şairin kendisi imiş gibi yaklaşıp, işlenen tema üzerinden hayat bilgisi dersi vermeye kalkışan yorumlar ise ne yazık ki en sık karşılaştığım ve en garipsediğim örnekler.
Bir başka tuhaflıkta şiirin değeri konusunda.Zaten beni bu yazıyı yazmaya zorlayan ana neden de bu .Sanat eserinin değerini konusundaki yücelikle ilişkilendirmek hastalığı.Din temelli ögeleri çok ön plana çıkaran birisi bu alanda yazılmış bir şiiri göklere çıkarıyor.İşleyişe, şiirselliğe, konu bütünlüğüne, geçişlerdeki başarıya, imge kullanımındaki maharetlere ve inceliklere hiç bakmadan.Kendisi açısından yüce bir konuda yazılmış olanı yüceltiyor.Bir başkası aynı hatayı diyelim ki ulusal duyguların dile getirilmesinde yapıyor.Bir öteki sosyal duyarlılıkla ele alınmış bir konu işleyen şiiri baş tacı yapıyor, şiir kalitesine hiç bakmadan.Oysa sanat eserinin değeri işleyişteki ustalıkla ölçülür.Böyle ölçülmelidir.Coşkuları gerçek nesnelere bağlama becerisidir şiiri ( Sanat eserini ) özgün ve değerli kılan.Asla konusundaki yücelik değil !
MEHMET GAZİ YILDIRIM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.