- 907 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK’ÜMÜZÜ NİÇİN ÇOK SEVİYORUZ?
1) Kültürümüzü, tarihimizi, edebiyatımızı çok iyi bildiği ve çok sevdiği için çok seviyoruz.
2) İnsanımıza, insanlığa, ilme ve insanî değerlere düşmanlarımızın bile görmezlikten gelemediği, hatta çoğu zaman övgüyle dile getirdiği hizmetleri gerçekleştirdiği için çok seviyoruz.
3) Doğudan Batıya, oradan Hindistan’a ve Afrika içlerine kadar hak, adalet, insanlık, ahlâk ve erdem örnekleri götüren; yürekleri sevgiyle donatan, mideleri helâl lokmalarla dolduran, gönül ve ruh dünyalarını akıl, aşk ve ahlâkla aydınlatan, açları doyurup çıplakları giydiren büyüklerimizi çok sevdiği için çok seviyoruz.
4) Vatanımızı, milletimizi, insanımızı çok sevdiği için çok seviyoruz.
5) Sayılabilen çoklukları, denklemleri, sıfırı, dünyanın yarı çapını, trigonometrik oranları bulan ve insanlığa bundan yüzlerce yıl önce karşılıksız hediye ve hibe eden El Buruni, Nasrettin-i Tusi, Uluğ Bey, İbn-i Heysem gibi alimlerin, Batıda akıl hastaları “kafasına şeytanlar üşüştü” denerek olmadık hareketlere maruz bırakılırken sonradan Batıda iki asır ders kitabı olarak okutulacak olan tıp kitabını yazan İbn-i Sinaların, Dünya haritasını bundan yüzlerce yıl evvel bir ceylan derisi üzerine çizen Piri Reis gibi dehaların, dünyanın ve ülkemizin birçok yerini dolaşma ve gördüklerini yazarak insanlara iletme yürekliliğini ve kararlılığını gösteren Evliya Çelebi gibi gezginlerin ve bilginlerin torunu olduğu için çok seviyoruz.
6) Allah ve peygamber sevgisiyle dolmuş, doymuş ve yaşamış, yüzlerce yıl yaşayacak eserler bırakmış Fuzuli, Şeyh Galip, Yunus Emre gibi gerçekleri bilmişler, ermişler, doğruyu ve doyurucu olanı görmüşlerimize, Mehmet Akif Ersoy gibi sanatını hakkın ve hakikatin emrine vermiş, Türk’ün istiklâl mücadelesine canıyla, kalemiyle ve gayretiyle katılmış şairlerimize, her zaman halkın ve haklı olanın yanında yer alan, savaşta aman vermediği düşmanının yarasını barışta saracak kadar merhametli olan, harp hukuk ve sanatını bütün yönleri ve incelikleriyle bilen, gerçekleştirdiği büyük fetihlerle yeni bir çağı başlatan Fatih Sultan Mehmet gibi komutanlarımıza saygılı olduğu içi, çok seviyoruz.
7) ilim ve kültür abidelerinin, fikir, iman ve aksiyon adamlarının, büyük devlet adamı ve komutanlarımızın en önemlisi olduğu için çok seviyoruz.
8) Ordusu tamamen dağılmış, silâhları elinden alınmış memleketimizin silâhlı kuvvetlerini yeniden kurarak düşman karşısında eğitimli, düzenli, kararlı, disiplinli, morali yüksek, geleceğe güvenle bakan, korku nedir bilmeyen güçlü bir ordu oluşturduğu için çok seviyoruz.
9) Dünyanın en güçlüleri zannedilen orduları Dumlupınar’da, Sakarya’da, Çanakkale’de yenmeyi başardığı için çok seviyoruz..
10) Türkiye Cumhuriyeti’ni kurup bugünkü hür ve demokratik bir ortamda yaşamamızı sağladığı için çok seviyoruz.
11) Olayları değerlendirmede son derece başarılı olduğu, zorluklar karşısında asla yılgınlığa düşmediği, çok okuduğu, her zaman ikna metodunu kullandığı, tarihi ve tarihimizi çok iyi bildiği, insan düşüncesine gerçek manada değer verdiği, vatan, millet ve bayrak sevgisiyle dolduğu, bilime, sanata, kadına, akla, hürriyete devamlı yürek uzattığı, gerçekçi olup millî güce dayandığı için çok seviyoruz.
12) Herkese her zaman yol gösterecek bir kişiliğe, çok sağlam bir karaktere, ileri görüşlülüğe, herkesi hayran bırakan zekaya, dehaya sahip olduğu için çok seviyoruz.
13) Bizlere doğru ve sağlam ilkeler, inkılâplar bıraktığı, insanlığa ve ülkemize bir çok yenilikler armağan eylediği, bir çok kurumlar kurduğu için çok seviyoruz.
14) Kuvvetli olmak, güçlü Türkiye yaratmak için memleketimizde millî birlik ve beraberlik içerisinde yaşamak lâzım geldiğini bir düstur olarak belirlediği, mutlu, huzurlu ve refah içerisinde yaşayan bir Türkiye’yi her zaman ayakta tutabilmek için millî ve şahsiyetli kalarak ülkenin meselelerine kafa yormak gerektiğini açık ve net olarak bildirdiği için çok seviyoruz.
15) “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir” dediği, “Türk kültür ve medeniyeti atinin medeniyet ufkundan bir güneş gibi doğacaktır” gerçeğini olanca gücüyle haykırdığı, “Ne mutlu Türk’üm diyene” diyerek kendi kendimize güven duymamızı sağladığı, “Ordular ilk hedefiniz Akdeniz’dir ileri!” haykırışıyla istikameti gösterdiği için çok seviyoruz.
16 Türk’ün zekâsına, medenî kabiliyetine, üstün özelliklerine, gücüne ve ahlâk anlayışına herkesten daha çok güvendiği, ne gerçekleştirdiyse bu büyük milletin daha mutlu ve daha huzurlu olması için gerçekleştirdiği için çok seviyoruz.
Durdu ŞAHİN