- 3660 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
ZÜLEYHA GİBİ SEVMEK !!!
Bazı acılar vardır anlatamadığımız bazı gerçekler vardır gururumuza kendimize ruhumuza yediremediğimiz kabullenemediğimiz bir türlü.
Oysa insan bazı acıları yaşayarak şeçer hayatından yaşamak ne kadar zor bir şeydir bu hayatta.Arkamızdan bir bekleyenin olması ama hep bir içimizde ki kırıklıkla yaşıyoruz çoğu zaman gözden döktüğümüz acı göşyaşlarıyla boğularak kalkıyoruz ölüm uykusundan dirayetsiz oluyoruz kendimize karşı. Sürekli hep başkalarını suçlarız oysa hayat bazen okadar kuralsızdır ki oyununu kuralına göre oynamak bir şey kazandırmaz insana.
Sevmek o kadar basitleşmişki artık her önüne gelen seviyor her önüne gelene seviniyor oluyoruz şu kısa fani hayatta. Gerçek sevmeyi geçmiş yaşamlarımıza bakmadan anlayamayız
Ne zaman kendimizi muhakeme etmeyi bırkırsak işte ozaman bizim felaketimiz olur du gelin bir peygamberi seven kadının hikayesine birlikte okuyup birlikte yazalım birlikte yaşayalım …
Ve Yusuf aleyhisselam ne mubarek bir peygamber ne güzel bir peygamber kuyuylardan zindanlardan çıkıp sultanlığa yukselen peygamber ve ona aşık olan onu buyuten ondanmurat isteyen kadın züleyha
Hz.YUSUF (as) ı kuyudan çıkaranlar onu Mısıra getirip köle pazarında satlığa çıkardıklarında,Mısır Azizi yani maliye işlerine bakan vezir ,Hz.YUSUF u görür görmez gönlüne bir sevgi düştü ve Onu satın aldı.Aziz in hiç çocuğu olmamıştı.Onu zevcesi Züleyha ya getirip:
-Buna güzel bak! Umulur ki bize faydası olur veyahut evlet ediniriz,dedi.
Çocukları olmadığı için,güzel yüzlü temiz yaratılışlı Hazreti YUSUF u evletlık olarak yanlarına aldılar.
Mısır Azizi ile evli olan Züleyha Mısır ın en güzel kadınlarından biridir..
YUSUF(as) a çocukluğunda bir nevi evlat gözüyle bakan Mısır Azizinin hanımı Züleyha,gün geçtikçe serpilip gelişen ve ellerinde büyüyen bu delikanlının güzel haline,ahvaline ve muhteşem güzelliğine şahit oldukça hisleri değişti ve sonunda tutkuyla bağlanıp bütün kalbiyle Ona aşık oldu...
Ve zaman okadar geçtiki Yusuf buyudu serpildi yeşerdi onu görem kadınlar ne hale geliyordu meçhuldu zaman su gibi akıp geçmişti
Züleyha aşkından öyle bir hale geldi ki,her şey ona Yusuf (as) ı hatırlatıyordu.Onun dikkatini çekmek için elinden gelen herşeyi yapıyordu.Züleyha nın YUSUF a duyduğu aşkın tarifini yapmak mümkün değildi.Denilir ki,Züleyha nın yetmiş deve yükü mücevher ve gerdanlığı vardı ancak hiçbir şey gözünde değildi..’’ Bugün Yusuf u gördüm’’ diyen,ondan haber veren herkese mücevherlerini dağıtırdı.
Aşkın ateşi ile yanan Züleyha baktığı her yerde hazreti Yusuf u görür,karşılaştığı herkesi Yusuf diye çağırırdı.Bütün servetini hazreti Yusuf un aşkı uğruna feda etti..
İşte züleyha bu haldeydi artık yusufun aşkı dayanılmaz boyutlara ulaşınca eline kalemini ve kağıdı aldı
Cümlesine Yusuf diye başladı sadece Yusuf oldu mektubu sadece Yusuf ta kaldı her şeyi
Yusuf,diye yazdı,namenin en başına sayfanın tam ortasına.İçinden binlerce yusuf ses verdi.
Ey içimdeki yıldızların mütercimi,ölü olmayan kuşlarım benim
Mısır’ın ruhuna mürekkebinin kokusunu uçuran Yusuf’um.
Nil’in sularına dökülmüş kandillerin aydınlığı
Gizli bahçelerden geçen yeşillerin ıslak çoğulluğu
Konuşan ağacım bana,konuşan ırmağım benim.
Işıklı yağmurum.
Gözlerimle gören ey,ey gözleriyle gördüğüm.
Yusuf,diye yazdı,namenin en başına sayfanın tam ortasına.İçinden binlerce yusuf ses verdi.
En derin kuyusunda kaybolduğum ey,
Nil’in sesi geliyor,gelsin,sesim Nil’e gitmiyor,gitmesin.
Sesi bana gelmeyen,sesim ona gitmeyen ey
ve devamı gelmedi yazının yani züleyhayı anlamak o kadar da koloay değildi züleyhanın aşkı o kadar basit bir aşk değildi ve son kelamlarım şundan ibaretti sevmek için
ÇOK ZORDU YUSUF’U GÖRMEYEN GÖZÜN ZÜLEYHA’YI ANLAMASI,
ÇOK KOLAYDI YUSUF’U GÖRMEYEN GÖZÜN ZÜLEYHA’YI KINAMASI..
NOT: okuduğunuz ve yorumladığınız için teşekkür ederim sizlere saygı ve sevgilerimle Allah biz erkeklere züleyha gibi sevmeyi onun gibi sevdiğine sahip çıkmayı nasip etsin bizlere…ALLAHIN SELAMETİ VE BEREKETİ ÜZERİMİZE OLSUN…
YORUMLAR
Yusuf ve Züleyha sayfalarını ne zaman nerede rastlarsam , okurum sindire sindire.
Rahmetli annem Yusuf suresini sıkça okurdu Kuran-ı Kerim'den. Çok güzel bir dua olduğunu biliyorum, Bende okumasını bilmediğim için, Youtube arapça olarak dinliyorum sıkıntılarım oldukça...
Kimse kolay kolay Hz. Yusuf olamaz diyorum, Züleyha gibi de sevemez.
***Aşk’ta Allah’tan***
Güzel bir anlatım ,tebrik ederim...
Sevgiyle sevdiklerinizle...