- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KİTAP OKUYALIM, OKUTALIM
OKUYALIM, OKUTALIM
On beş yaş altı çocuklar için konuları, karakterleri ve kullanılan dil özelleştirilerek hazırlanan edebi eserlerin oluşturduğu edebiyat koluna çocuk edebiyatı denir.
Çocuk edebiyatının işlevini yerine getirmesi ve amacının bütün boyutlarıyla anlaşılır olmasıyla mümkündür.
Çocuk edebiyatı okuma ve yazma öğreniminin temelini oluşturmaktadır. Dil gelişimini kolaylaştırmaktadır.
Nitelikli Çocuk kitaplarının yararları şu şekilde sıranabilir:
1.Çocuklara okurken eğlenme ve zevk alma fırsatı sağlar.
2.Çocukların iç dünyalarını zenginleştirir. 3.Çocukların okudukları ile kendi yaşamları arasında doğal ve güçlü bir bağ kurmasını pekiştirir. 4.Hayat deneyimleri ile iç içe olabilecek kapıyı aralar,yeni ve farklı yaşam deneyimleri ile karşılaşma şansı verir. 5.Çocuklarda okuma-yazma farkındalığını geliştirir.
6.Kitabın önemini vurgular.
7.Okuma-yazma etkinliklerine kaynak oluşturup okuduğunu anlayabilme ve düzgün dil kullanımını sağlar.
Çocukların okumaları, öğrenmeleri ve eğlenmeleri için edebî türlerin hemen hepsinde yazılmış eserler: Çocuk şiirleri, hikâyeleri, masalları, romanları, tiyatrolarıdır.Çocukların okuyacakları kitaplar; dil, üslup, konu ve düşünce bakımından çocuğun okuma, anlama, kavrama, zevk alma derecesine uygun olmalıdır.
Çocuk kitaplarında basit bir konu, açık ve anlaşılır bir dil, akıcı bir üslup ve çocuğun yaşına uygun bir fikir örgüsü bulunmalıdır.Küçük yaşlarda genellikle uydurma, anlamsız kelimelerden meydana gelen, fakat kâfiye ve ses benzeşmeleri yönüyle tekerlemeleri zevkle dinleyip söylerler.
İlçemizin yeni kaymakamı sayın İdris AKBIYIK kitabı ve okumayı tüm Hendek halkına benimsetmek ve bunu alışkanlık haline getirmelerini sağlamak için büyük bir kampanya başlattı.Bu önemli projenin adını "Bir Kitap Bir İnsan" koydu.Bunun için çok şanslıyız.Yetilkinler için olduğu kadar çocuklar için de önemli hamle.İlçe Milli Eğitim Müdürü sayın Sabri DOĞAN bu projeye büyük destek veriyor.İlçedeki okullarda her gün okuma saatleri uygulanmaya başlandı.Bu projeye bir destek de Şair-Yazar,Çocuk Edebiyatçısı İsmail MALATYA’dan geliyor.İlçe merkezindeki okullara giderek öğrencilerle yüz yüze geliyor ve çocuk edebiyatı hakkında onları bilgilendiriyor. Ben de bir slogan buldum: OKUYALIM,OKUTALIM.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.