KARINCA MUCİZESİ
Yüce Allah (c.c)’ın 1400 yıl önce peygamberimiz (s.a.v) aracılığıyla gönderdiği ve sayısız mucizelerle dolu hikmetli kitabımız kuran-ı kerimi inceledigimiz zaman , ufkumuza acan ve bir o kadar da insanı hayretler içerisinde bırakan bilimsel gerceklerle karşılaşmaktayız..
Bu mucizelerden bir taneside (neml suresi 18.ayet)
Ayette hz.süleyman ve ordusunu gören bir karıncanın topluluguyla konustugu ve onları uyardığı belirtilmiştir..
" Derken karıncalar(ın olduğu) vadiye gelince, bir ana karınca "Ey karıncalar!" diye komut verdi; "(Derhal) yuvalarınıza girin ki, Süleyman ve orduları farkına varmadan sizi çiğnemesin " (neml ’18)
Biraz araştırmalarım sonucunda benim yeni ögrendiğim, biliyorum ki bir çoğunuzunda yeni ögreneceği su satırları buldum..
"İlmi Araştırma Dergisinde yayımlanan makaleye göre, minyatür hoparlör ve mikrofonlar yerleştirilen karınca yuvasında, bilim adamları ayette bildirildiği gibi kraliçe karıncanın işçi karıncalara konuşarak talimat verdiğini gözlemledi. Yıllar önce yapılan araştırmalarda, karıncaların sesleri kullanarak imdat çağrıları yapabildikleri fark edilmişti.
Ancak bu araştırma ile söz konusu seslerin, imdat çağrısından ve ses çıkarmaktan daha fazlası olduğu ve karıncaların kendi aralarında gerçek anlamda konuşabildikleri keşfedildi. Kraliçe karıncanın sesi kaydedilip yuvaya dinletildiğinde, tüm karıncaların antenlerini dikip hareket etmeden hazır olda beklediği gözlemlendi.Ayrıca araştırmada sadece karıncaların konuşabildiği değil; aynı
zamanda da bazı böceklerin işçi karıncaları esir alabilmek için kraliçe karıncayı taklit ettikleri fark edildi.."
Görüldüğü gibi ancak günümüz teknolojisiyle tespit edilebilen sayısız mucizelerden bir tanesi olan bu ayetin birde şu anlamı var ki, bu herşeye kadir olan rabbimizin bize bir merhametidir..
Şu kocaman kainatta ufacık bir karıncanın bile sesini duyan ve kuran da buna yer veren rabbim, biliyoruz ki bizlerin sesinide duâlarınıda mutlaka duyuyor ve işitiyordur..
Bu ayetle ;
-dua ediyorum ediyorum kabul olmuyor
-dualarima cevap alamiyorum
Diyerek bir nevi vesveseye düşen kardeşlerimize, yüce rabbimiz ufacık bir karıncanın bile sesini işittiğini belirtmiştir..
Kuşkusuz Allah, her şeyi işitir ve görür. (Lokman’28) ayetinde bildirdiği gibi..
Her şeyi işiten ve gören yüce rabbimizin, işlediğimiz günahları, yaptığımız iyilikleri gördüğünü, işittiğini, bilerek yaşamımıza dikkat etmeli ve bir an önce günahlarımızdan dolayı şeytanın oyununa gelmeden( senin günahların çok ne yüzle allah’ın karşısına cıkacaksın vb.gibi) tövbe etmeliyiz, unutmamalıyız ki çok merhametli, affetmeye seven bir rabbimiz var..
De ki: "Ey çok günah işleyerek kendi öz canlarına kötülük etmede ileri giden kullarım! Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyiniz. Allah bütün günahları affeder. Çünkü O, gafur ve rahîmdir (çok affedicidir, merhamet ve ihsanı fazladır)." (Zumer’53)
Ayetinde rabbimizin bildirdiği gibi..
Selam ve duâ ile...
Volkan AKYÜZ
YORUMLAR
teşekkür ederim ne güzel bir yazı..severek okudum..kutlarım..gül diyarından selamlar