- 736 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK GÜNDEM
Bismillahirrahmanirrahim.
“De Ki:
Bu (Kur’an, en) büyük bir haberdir.” Sad 38/67
Makale yazmak, sadece günübirlik, değişken ve birçoğu sağlam temelden yoksun, doğruluğu şüpheli siyasal ekonomik ve benzeri konular üzerinde fikir beyan etmekten ibaret değildir.
İnsanın ve insanlığın değişmeyen gerçek gündemi ve makalesi, ölüm öldürülmedikçe hiç bir zaman da değişmeyecek olan; her insanı, her zaman ve her an ilgilendiren, ebedi hayata dair konular üzerinde olmalıdır.
Düşünürler ölümlü olduklarını unutarak insanlığın gerçek gündeminden uzaklaştıkları için, insanlıktan da uzaklaştıklarını fark ettikleri gün; hayatı anlamlı ve amaçlı yaşamanın önemine dair makaleler yazılacak.
Hayat kaos ve karmaşa olmaktan çıkıp, yaşanmaya değer anlamlı bir mücadele olma özelliğini kazanacaktır.
“Her nefis ölümü tadacaktır.
Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak Bize döndürüleceksiniz.” Enbiya 21/35
Evet, insan hayatının en büyük hakikati olup, istisnasız herkesi tehdit eden ölüme karşı, ölümsüzlük vadeden yaratıcının vadetmiş olduğu, ruh standardındaki zaman ve mekan üstü ebedi hayat ve onun kazanılma mesele ve mücadelesi olmalıdır.
En büyük merak konusu ölümsüz ruhun, nereden ve nasıl geldiğini bilmediğimiz gibi, ölümle ne olduğu ve nereye gittiğidir.
Bir rüya veya hayale benzeyen hayata ait hiçbir konu ölüm hakikatinin yanından önemli ve değerli sayılamaz.
Akıl, Allah’ı bilip kitabına yönelmedikçe, Allah’ın emirlerine riayet edip, peygamberini dinlemedikçe, bu hayati soruya makul bir cevap bulmayacak, insanlığın gerçek sorununu çözemeyecektir.
Yolunu kaybetmiş şaşkın bir seyyah gibi, kâinat çöllerinde aldatıcı hayallerden ibaret olan bir serap peşinde kıyamete kadar avarecesine koşup duracaktır.
Sen, akıllı, mantıklı ve zeki olduğunu iddia eden insan!
Kim tarafından NİÇİN yaratıldığını ve nereye gitmekte olduğunu bilmez, düşünmez ve düşünmeye değer bulmazsan;
Koca dünyada ömrün boyunca nasıl, neden ve kimin için yaşaman gerektiğini, hayatın kahredici zorluklarına hangi ücret karşılığında katlandığını nasıl bileceksin.
İstisnasız her insan için, niçin yaratıldığını ve nasıl yaşaması gerektiğini düşünmekten daha önemli daha acil ve daha güncel bir makale konusu olabilir mi?
Necdet EREM
AKIL ALLAH VAR DEDİ
ADLI KİTABINDAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.