- 273 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİZE DEĞİLDE AYNALARA ACIYORUM
SİZE DEĞİLDE AYNALARA ACIYORUM
Evet, aynalar yalan söylemez. Karşısındaki neyse görünende o dur. Zaten aynaya bakan kişi kendi kimlik ve kişiliğini görecektir. Aynalar puslu ise sadece cismini gösterir karşıdaki için bir şey ifade etmez. Aynaları puslu yapan kirleten yine ikinci kişilerdir. Kir aslında aynanın kendi kiri değil dışarıdan müdahale edenlerin kiridir. Ülkelerin eğitiminde söz sahibi olanlar aklıselim kültürel yönden zengin fikri hür feraset sahibi kişiler olmalıdır aksi halde yönetim zafiyeti oluşur. Eğitim ve kültür kargaşası oluşur. Bu da köklü bir devlet anlayışına ters düşer.
Bir ülkenin geleceğin de söz sahibi olan eğitim ordusu nitelikli ve kişilikli olursa yetiştirdiği kişilerde donanımlı yetişir. Zira biz geleceğimizi gelecek gençlere emanet edeceğiz. Gençlerimizi bazı akımların etnik kökenlerin tasallutundan kurtaramazsak, çatışma kaçınılmaz olur. Gençlerimizi fikri hür vicdanı hür, her türlü kirli düşüncelerden ayırımcı ideolojilerden arındırmazsak; ışığı sönmüş karanlık odaya döndürürüz. Nereye basacaklarını bilemez, neye tutunacaklarını kestiremezler.
Durum bu iken: Biz aklı ile fehmedip gözü ile keşfedip doğrudan yana olmayı şiar edinen gençler yetiştirmeliyiz Bu da üniversitelerimizin hem amacı, hem maksadı ve hem de gayesi olmalı. Ayrılıkçı kişiler yetiştirmek çok kolaydır. Esas olan ise birleştirici kişiler yetiştirmektir. Pozitif bilimin gerçeklerini gören gönül ve fikir dünyası açılmış, ufku geniş kişiler yetiştirmek üniversitelerin yani akademisyenlerin bir başka deyişle bilim adamlarının işidir. Bu yetişen gençliğimizin yetişmesinde söz sahibi olan akademisyenlerin önce kendilerini çok iyi yetiştirmeleri gerekir. Donanımlı ileri görüşlü ülke gerçeklerini bilen ve gören akademisyenler tarafgirlik yapmazlar. Sadece doğrular açısından bakarlar. Üniversitelerimiz bir yandan referans olarak pozitif bilim ile teknik ve teknolojik gelişmeyi sağlamayı amaçlarken diğer yandan da bu olguyu gerçekleştirecek olan gençlerimizi; millî manevi ve ahlaki değerlerimiz ile süslemelidir. Dünyadaki gelişmeleri ilim ve bilim açısından teknik ve teknolojik gelişmeleri takip etmesi gereken akademisyenlerimiz; Basit, ayrılıkçı fikirlere saplanıp kalırlarsa işte o zaman vay halimize. Bilim adamlarımız akademisyenlerimiz toplumsal vicdanın oluşmasında birincil olarak görevli ve vazifelidirler.
Olaylara ve gelişmelere at gözlüğü ile bakamazsın. Geniş bir perspektiften bakmalısın. Tek yönlü taraflı kısıtlı, siyasi görüşe ya da dini kişiliğe göre davranmazsın bu basitlik ve sığlıktır. Hatta aymazlık ahmaklık ve basiretsizliktir. Dışarıda yaşananları ve içeride oluşabilecek kavgaları önce akademisyenlerin görmesi gerekir. Açık ve aleni olan bir gerçek önümüzde. Biz buyuz derken sen kalk devlet halkı öldürüyor de bunun adına da demokrasi de böyle bir şeyi siz hangi Avrupa ülkesinde gördünüz? Bu cüreti nerden aldınız? Yoksa para balarınız mı yazıp tutuşturdu o metni elinize. Siyasi iktidar her ne kadar özgürlük koydu ise bu illetin önüne doymamış ve daha fazlasını istemiştir istemeden öte asli fikirlerine dönmüştür nedir bunların istedikleri: Kan dökmek, mazlumlara zulmetmek, kimlik ve kişilik haklarına saldırmak. Kısacası kan içmek. Ey kendilerine akademisyen unvanını takanlar sizde mi bunları savunuyorsunuz yoksa. Yoksa sizde mi kan ile besleniyorsunuz. Sizde mi cami yakanlardansınız, sizde mi İncil okuyanlardan haç takanlardansınız, yoksa sizde mi okul yakıp devletin güvenlik güçlerine bomba atanlardansınız. Söyleyin siz kimsiniz. Ülkeyi bölünme eşiğine getirmiş ve bütün değerlerine saldıran PKK, PYD ve HDP ile aynı çizgide mi yürüyorsunuz.
Yolunuz yol değil. Siz AKIL TUTULMASINA uğramışsınız. Oysa verilen mücadelenin psikolojik destekçisi siz olmalıydınız. Siz bu milletin ufkunu açmalıydınız. Devletimiz bu yangını elbette söndürecek, elbette milli birlik ve beraberliğimize kastedenler hak ettikleri cezayı alacaklar. Bildiri yayınlayarak köklü bir devlet anlayışına ve töresine yön vermeye çalışacak ne yetkiniz var nede kişiliğiniz yeter. Siz kimsiniz ki buna cüret ediyorsunuz. Olsanız olsanız bazılarının yere attığı yaramaz çöp olabilirsiniz. Yaşamak istemediğiniz yâda rahatsız olduğunuz bu cennet vatanı terk edin sizde kurtulun hiç olmazda bizde sizden kurtulalım. Aynaya bir bakın ne kadarda çirkin görünüyorsunuz. Size değil de aynalara acıyorum. ---ar---
‘’KARADEMİSYENLER, KAPKARADEMİSYENLER, ALÇAKDEMİSYENLER ÇUKURDEMİSYENLER’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.