- 431 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
para
Paranın hükmettiği bir dünyada sözde sevgiyle yaşıyoruz. Bütün değerlerimizi maddeyle ölçerken nasıl sevgiyle yaşaya biliriz ki? İnsanların sevgileri aldığı hediyeler büyüklüğünde ölçüldüğü bir dünyada degilmiyiz. Etrafımızda her şeye madde ile değer ölçülürken nasıl olurda sevgiyle yaşayabiliriz?
Eğer sevgiyle yaşıyor olsaydık özgürlüğümüz için savaşmamıza sevgimizi kanıtlamak için maddi olgular gerçekleştirmemize gerek kalmazdı. Birçoğumuz nasıl olur diye diye hayıflanıyoruz sevgiyi göstermeden çaba harcamadan olur mu diyoruz. Bize maddiyatın para dünyasının dayatmış olduğu şeyler bunlar
İnsanın var oluşunu hatırlayalım Hz. Âdem ile Hz. Havva yı onlarda sevmiyorlar mıydı birbirlerini hatta şöylede diyebiliriz. Onlar dünya da birbirlerini seven ilk çiftti. Ama onlarda maddiyata boyun eğmişti değil mi Hz. Âdem Havva için yasak elmayı yemişti ve cennetten dünyaya düşmüşlerdi.
Asıl olay burada hep elmayı yiyip dünyaya düşmeleri gibi gösterilir. Ama dünyaya iblisin oyunuyla düştükleri üzerinde durulmaz. Çünkü Âdem ile Havva bizim var oluş nedenlerimizdi. Onlar dünyaya geldikten sonra birbirlerine kanıtlama çabası içindemiydiler.bilemeyiz demi ama olsalardı havvanın baş ağrısından dolayı dünyanın ilk nüfüs politikası uygulanmış olur du.
Hz nuh hayvanları sevmeseydi onları ve sevdiklerini içine alacak bir gemi yaparmıydı. Nuhun göreviydi gemi yapmak ama sevmek fıtratıydı.
Bunlar dinsel örnekler ilk insanları hatırlayalım sevmek sadece bizim dönemimize aittmi hayır tabiki onlarda seviyorlardı birbirlerini. Sevmeselerdi dünya gelişmezdi zaten sevdilerki birbirlerini bir arada durdular medeniyetler doğurdular.
Leyla ile mecnunda onlar sevgilerinin hüküm sürdüğü dünyada kavuşmak için çaba harcıyordu Ferhat ile şirin de de aynı değilmi kavuşmak için çaba yokmu sevgiyi göstermek için değil birlikte olmak için.
Var oluşumuzun esasında sevgi varken parayı sevgiyle kıyaslayamaz ken neden parayla sevgi alırız ki
Bir anne baba illaki çocuklarını sever ama paralarının yettiği kadarıyla hükmederler onun adına kararlar alırlar. Dostlar paranız kadar yanınızda olur . hatta paranız bittiğinde boşanırsınız bile
YORUMLAR
Ümmi kardeşim çok doğru söylüyorsunuz, ben de aynı düşüncelerdeyim ama şimdiki zamanla paranın devre dışı kaldığı komün toplumlarındaki gibi değil vaziyetler.
Parasız sokağa bile çıkılmaz oldu. Maalesef paranın gücü, çok acımasız. Bütün sevgileri yok etse de o zıkım olmadan da sevgi olmuyor. Eskidenmiş iki gönül bir olunca samanlık seyran olur sözleri.
Bence iki çıplak hamama yakışır sözleri doğru gibime geliyor. Çünkü şu anda paranın saltanatı sürmekte. Napolyan bile ölürken : para, para, para, dememiş miydi.
Daha çok şeyler yazman için bol ilhamlar diliyor, selamlarımı gönderiyorum.