- 459 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Projesi
Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi sahibi Burak Koçak “
Türkiye’den başlayarak (ki başladı) tüm dünya ülkelerine sıçrayacak ve oralardaki insanların da dertlerine çare olacaktır. Yeter ki desteklenebileyim.”
SORU- Bize kısaca kısaca kendinizi tanıtır msınız?
BURAK KOÇAK-. Elbette. Burak KOÇAK. 23 Şubat 1994 Ankara doğumluyum. Yönetmenlik,senaristlik,oyunculuk,yazarlık,şairlik,vokallik,solistlik, görme engelliler öğrenciler için farklı alanlardaki derslerde öğretmenlik, okutmanlık, açık öğretim fakültelerinde okuyan yaşlı ve genç öğrencilere gönüllü öğretmenlik yapmanın yanı sıra Sosyal Sorumluluk Projesi Gönüllüleri Ankara Temsilciği’ni yürütmekteyim ve kendi adımı verdiğim Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi’nin sahibiyim. İlk, ortaokul ve liseyi Ankara’da bitirdim. İlk ve ortaokulu Ahmet Andiçen İlköğretim Okulu’nda, liseyi ise Sancak Anadolu Lisesi’nde bitirdim. Bu yıl ise Allah izin verirse Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun olacağım.
SORU- Bu projelerden birkaç tanesini anlatır mısınız ?
BURAK KOÇAK- İmza attığım onlarca sosyal sorumluluk projesi var. Bunlardan bazılarına ilk soruda da değinmiştim aslında. Ankara temsilciliğini yaptığım Sosyal Sorumluluk Projesi Gönüllüleri 4. yılına yaklaşan bir projedir. Ankara temsilciğinin bana verildiği tarihse 10 Temmuz 2014 tür. O zamandan bu zamana kadar insanlardan, sokak hayvanlarına kadar tüm ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını binlerce destekleyenimizle Türkiye’nin dört bir yanından karşılamaya devam etmekteyiz. Bu projede neler yaptığımızı takip etmek isteyenler ’’Sosyal Sorumluluk Projesi Gönüllüleri Ankara Şubesi’’ sayfasından takip edebilirler. Bir diğeriyse kendi projem olan Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi. Bu projem 4 yaşındadır. Ekim 2012 de çıktığım yolda sokaklarda yaşayan insanlarından tutunda, lüks evlerde kalanlarına kadar vaktim oldukça insanların dertlerini dinlemeye ve çare üretmeye devam eden bir projedir. Bu zamana kadar Türkiye’nin beş bölgesinde 12 şehre giderek insanlarımızın dertlerini dinledik.
SORU- Kitap ta çıkarmışsınız . Bu kitaptan bahseder misiniz?
BURAK KOÇAK-. Bu zamana kadar sadece bir kitap çıkardım. Adı ’’Şiirim Olsun Dilim’’. İsimden de anlayacağınız üzere bir şiir kitabıdır. 2009-2012 yılları arasında yazdığım şiirlerin bir kısmını kitabıma aktardım. Birinci baskısı 1000 adet basıldı. Her ne kadar ilk baskısının gelirleri down sendromlu çocuklar ve aileleri yararına bağışlanmaya devam etse de Türkiye’de yeteri kadar destek alamadı. Satın alınıp yüksek bağışlar yapılamadı. Engellilere karşı duyarsızlığımız çok fazla ve bunu Allah izin verirse azaltıp yok ederek duyarlı olmalarını sağlayacağız. Nisan 2013 te kitap çıkmasına rağmen sadece 800 e yakını satılabildi. Bu konuda tüm illerimizden, fuar organizatörlerinden, medyadan, alışveriş merkezlerinden ve okullardan gereken desteği bekliyorum. Buna ek olarak bu yıl Mart ya da Nisan ayında ’’Annem Geldi Hoş Geldiiii!’’ adında bir kitap daha çıkaracağım. Bu kitapta İzmir’de otistik evladı olan bir anneyle bu annemizin oğlu için verdiği mücadeleyi anlatan kitabın yoğun ilgi göreceğinden eminim. Tamamen gerçek bir hikayedir ve kalemime güvenen bir annenin ricası, isteği üzerine yazıyorum. Türkiye’deki tüm vatandaşlarımız istedikleri zaman bana ulaşıp ’’Bizim de hikayemizi yazar mısınız?’’ diye soracak olursa kalemim onlar için de her zaman kağıdın üzerinde bekleyip taleplerini geri çevirmeyecektir. Konu ne olursa olsun yazmaya hazırım.
SORU-Ailenizden bahseder misiniz . Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?
BURA KOÇAK- Annem ev hanımı, babam Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı’ndan emeklidir. Birde ağabeyim var. Oda farklı işlere girip çıkmakta. Sosyal sorumluluk projelerim sadece Türkiye’nin dört bir yanındaki insanlarımızı değil, Azerbaycan, Amerika, Almanya ve Kıbrıs’taki insanları da etkilediğinden ailemi etkilememesi mümkün değildir. Gereken desteği ailemden de almaktayım.
SORU- Bu sorumluluk projelerinde yer almak size nasıl bir duygu veriyor?
BURAK KOÇAK- Halkımız çoğu zaman gelir benimle dertlerini paylaşır. Müsait olduğum diğer zamanlarında da ben onların dertlerini dinlemek için yanlarına giderim. Aramızda ne bir koruma, ne bir bariyer ne de aramıza girebilecek başka şeyler vardır. Yaz-kış demeden her zaman onların yanında olmaya çalışıyorum. Gönüllülerimizde sağ olsunlar bizi desteklemeye çalışıyorlar ve tüm ihtiyaç sahiplerimizin dertlerine çare oluyoruz. Farklı yardımlara ek olarak iş de bulmaya başladık onlara. Her biri işlerinden memnun. Onlardaki mutluluğu gördüğümüzde bizler de mutlu oluyoruz.
SORU- Bu projelerde temel sıkıntılarınız nedir ve çözümü nedir sizce?
BURAK KOÇAK-. Projelerimin ilk zamanlarında çok sıkıntı yaşadım. Düşünün. Onlarca ihtiyaç sahibi var çevrenizde ve yardım bekliyorlar. Bir şeyleri yapacağınıza inanırsanız onları başarır, hayata geçirirsiniz. Özellikle bu günlerde listelerini paylaştığımız ihtiyaç listelerinin %95 i karşılanabiliyor. Hedefimiz sorunları sıfıra indirmek. Bunu başaracağımıza inanıyoruz.
SORU- ülkemizin en büyük sorunu sizce nedir ve çözüm yolları nelerdir?
BURAK KOÇAK- Kendi projem kapsamında Türkiye’min beş bölgesinde on iki şehir gezdim. Sadece buralardaki dertleri biliyorum. Geriye kalanını ise haberlerden izlediğim, dinlediğim kadarıyla. Belediyelerin, derneklerin ve vakıfların yardımda bulunmadığı ya da bulunuyor gibi gösterdikleri çok insan tanıdım. Hepsininkini bir bir sizlerle paylaşmam çok zamanımı alır. Ama şuna emin olun ki halkımız beni yüksek mevkilere kendi isteğiyle çıkarırsa bütün bu sorunlara çözüm getireceğime inanabilirsiniz. Halkımızın dertlerini yüksek mevkilerde olan bütün kişilerden daha iyi biliyorum. Gidemediğim diğer şehirlere de giderek oralardaki kişilerin de dertlerini dinleyeceğim. Onlar için yaptığım yurt gezilerim devam edecek. Burak Koçak Dünyayı İyileştirme Sosyal Sorumluluk Projesi önce Türkiye’den başlayarak (ki başladı) tüm dünya ülkelerine sıçrayacak ve oralardaki insanların da dertlerine çare olacaktır. Yeter ki desteklenebileyim.
SORU-Üniversite öğrencileri genelde çekingen siz ise aktifsiniz. Bunu neye borçlusunuz ?
BURAK KOÇAK-.Üniversiteyi açık öğretim okuduğumdan bu konuda pek bilgim yok.
SORU- Üniversitelerden beklentileriniz neler?
BURAK KOÇAK- Tek beklentim üniversitelerinde seminerler, konferanslar vermemi sağlamalarıdır. Gerekenleri oralarda dile getirdiğim zaman zaten beklediğimiz bir şey kalmayacak, gerekenler yapılacaktır. Sadece Ankara içindeki değil tüm Türkiye’deki gençlerden üniversitelerinde yapmayı istediğim bu tür etkinliklerde bulunmamı sağlamalarını rica ediyorum.
SORU- Size imkan verseler başka neler yapmak isterdiniz ?
BURAK KOÇAK- İmkanımın olması için kaymakam, vali, milletvekili, belediye başkanı, bakan, başbakan ya da cumhurbaşkanı olmam gerekir. Halkımız bunlardan birine beni getirmek için yoğun istekte bulunup gereken yerlere mektuplar, mailler gönderip oralardaki kişileri arayarak bir şekilde oralara gelmemi sağlayabilir. Sonrasında ise o zamana kadar kimseye açıklamayacağım çareleri hayata geçirerek büyük değişimlere tanık olmalarını sağlayacağım. Milletim benden beklediği asıl desteği o zaman görecektir. Milletimden bu konuda desteklerini bekliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.