- 1144 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Analar neler doğruyor
Analar Neler Doğuruyor
Feride ,
Hiç tanımayan biri O ‘ nu gördüğünde “ Bu kesin manken “ Der.
Rabbim kadına vermişte vermiş.
Güzellik var, akıl gereğinden fazla var, Zenginlik desen, Oda var.
Feride ‘ nin bu kadar zengin ve varlıklı olmasına rağmen bir kızı var.
Bütün vaktini kızını harcar.
Kızı lise ikiye gidinceye kadar,kızının derslerine yardımcı oldu.
Kızının da başarılı bir öğrencilik hayatı oldu.
Sınavlarda soruların hepsini de eksiksiz yaptı.
Kızı lise ikiye başlayınca fizik, kimya, matematikte ona yardımcı olamadı dershaneye gönderdi, özel öğretmenler tuttu, öğretmenlerin biri gitti, ikisi geldi evlerine.
Bir gün sohbet arasında, kızının eğitim masrafının ayda beş bin lirayı bulduğunu söylediğinde, hiç şaşırmadık. Dershane, özel öğretmenler bedava değildi elbette.Neyse canım zengindi onlar.Önemli bir para değildi beş bin lira.
Özel öğretmenlerin evlerine gelip gitme aşamasında, Feride ‘ yi daha az görmeye başladık.
Ayda bir yaptığımız arkadaş günümüze gelmemeye başladı.
Mazeret olarak “ Zaman bulamıyorum “ diyordu. Kızıyorduk ona ama haklıda buluyorduk. Kolay değildi elbette, eve durmadan gelen öğretmenlere çay kahve vermek, dersin bitmesini beklemek.
Bu arada kızı liseden mezun oldu, istediği üniversiteye girdi. Hedeflediği bölümde okumaya başladı.
Kızına İzmir ‘ den ev aldı.Evi dayadı döşedi.
En önemlisi de bizim ayda bir yaptığımız günlere gelmeye başladı.Kızının sınav zamanı onun yanına gidip, yine birlikte ders çalıştılar. Eh O kadar olacaktı elbette.
Daha sonraları yine gelmemeye başladı günlerimize.Gelse de çok geç geliyordu.
Yine geç kaldığı bir gün:
“Size müjdeli bir haberim var, ben öğretmenler gibi özel ders vermeye başladım.Fizik, kimya, matematik sorularını sular seller gibi yapıyorum.Kızıma ders çalıştırdığımı bilen eş dost, kapıma gelip resmen , çocuklarına ders vermem için yalvardı.Kıramadım “ Olur” dedim. Çocuklar zayıf derslerini gururla söylüyorum düzelttiler. Her gün öğrenci sayım arttı.”
Bizim gözlerimiz fal taşı gibi açıldı. Feride devam etti:
“Eve gelen hocalar fizik,kimya,matematik anlatırken ben de dinliyordum.Soruları bende çözüyordum.Bütün gece bir çok test çözdüm.Kızımın gittiği dershanenin deneme sınavlarına girdim.Baya da iyi puan aldım. Ve hatta, çevremi ve başarımı gören dershane bana öğretmenlik teklif etti. “
Feride “ ye “ Kabul etseydin “ diye hep bir ağızdan bağırdık.
“Kabul eder miyim, asla “ Dedi.
“Neden” diye sorduk.
“Kızım hukuk okuyor.Şimdide kızımla hukuk çalışıyoruz.” Şakayla karışık “ Yani canım avukat olmak var iken niye öğretmenlikle uğraşayım “ diyerek bir kahkaya attı.
Başarılı olmuş, başarmış bir insanın kendine olan güvenini ve mutluluğunu görmüştüm Feride ‘ nin yüzünde..
Gıptayla karışık, kıskançlık duymadım desem yalan olur.
Merih:
“Ah arkadaşım sen yakında hukuk prafösörü de olursun” dediğinde.
“Olurum elbette “ Deyip bir kahkaha attı.
Sevindik hepimiz Feride ‘ nin adına..
Bir kadının eğer isterse neler yapabileceğini bir kez daha gösterdi Feride..
Ben konuyu burada keseyim, Sonrası baya uzun..
Gördünüz işte
Analar neler doğuruyor…
YORUMLAR
Bu konuyu torunuma desr aldırırken inan ben de düşünmüştüm arkadaşım ama bende ne Feride'deki para ne de zaman vardı.
Dersimizin hepi topu da bir kaç saati geçmedi. O da üniversiteye hazırlikta.
Feride'yi kutlarim, para ile akılı herkes birleştiremez.
Sevgiler
sareyaprak
Paralılarmı akıllı oluyor..
Çıkamadım işin içinden...
:))))))
Sevgiler...
konunun kadın erkek yada istemekten daha çok maddi olanaklar ve yetişilmiş yer ile ilgili olduğunu düşünüyorum dediğiniz gibi uzun bir konu. saygılarımla
sareyaprak
Bu konu bana çok ilginç geldi. Takdir edilmesi gerekiyordu..
Saygılar