- 529 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın gibi beğenilmek ve sevmek…
Resitali, çalımları ve gooool…
Vuruş teknikleri, falsosu ve tezahüratları…
Kıvraklığı, çalımı ve rövaşatası…
Bunların hepsi birer futbol terimi…
Daha sayabileceğimiz çoook var ama…
Bu kadarıyla yetinelim, daha fazlası sıkar, aynen kadına fazladan gereksiz yapılan makyaj gibi…
Erkeklerde beğenme, kadınlarda ise beğenilme hissi vardır.
Bu yüzdendir ki, kadınlar her zaman süslenir, derli, toplu ve makyajlıdır, ya erkekler…
Futbol da böyle bir şey…
Ahenkli oyun, göze hoş gelen, sanatsal çalımlar, pasın şiddeti ve açısı, koşu mesafesi, vuruş zamanlaması, anlık ve doğru karar verme…
Bütün bunlar yerine oturduğunda “şiir gibi” kelimeler diziliverir arka arkaya…
Bir de futbol zekasını unutmamak gerek…
Sistem ne olursa olsun, futbolda oyuncu yeteneği bakımından doğru zamanda doğru yerde ve doğru zamanda doğru pası verip takımına katkı sağlıyorsa, işte o takımın futbolcularının hepsi de bu seviyedeyse karşınıza Real Madrid, Barcelona, Manchester United, Arsenal ve Bayern Münih gibi takımlar çıkar…
Meyvesi goldür ama atakları, heyecanı, tutkusu ve hiçbir zaman önceden tahmin edilemeyen yanı ise cezbedici kılıyor futbolu…
Kendi içindeki anlık zafiyetleri belirliyor olması da ayrı bir cilvesi…
Tabii kırmızısıyla, sarısıyla ve oyundan atılmasıyla da ayrı bir renk, ya taraftarı…
İşte en güzel yanı da burası…
Taraftarın dillere pelesenk tezahüratları…
Bazen marş, bazen tezahürat, bazen de o takımla bütünleşmiş sözleri…
Sahada futbolcu topla ahenkle dans ediyor, taraftar alkış ve tezahüratlarla destek veriyor.
Ve ambians müthiş, herkes kendinden geçmiş, biraz çakır keyif mi keyif…
Takım da kazanıyor, estetik çalımlarıyla, güzel ve şapka çıkartılacak golleriyle, futbolcuların oyun sistemini uygulayışındaki becerileriyle sanki bir kadında vücut buluyor tüm güzellikler…
Parmak ısırıyoruz, “Aman Allah’ım bu ne güzellik böyle!” diye cümleler istem dışı dökülüveriyor dudaklarımızdan…
Sonrasında başlıyor aşk…
Renklere bağlılık…
İsme sevdalık…
Artık o kadının ismi, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Karşıyaka, Göztepe, Altınordu, Bucaspor ve İzmirspor oluyor, daha sayamadığım niceleri…
Onun uğruna dayaklar yeniyor, “ya benimsin ya toprağın deyip” cinayetler işleniyor bilinçsizce…
Akıl gitmiştir bir kere, ne yapsan ne etsen geçemiyorsun önüne…
Bir kere fanatizm derecesinde beğenmişsin, bir kadını ölesiye sevmek gibi…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.