RESİMDE KALAN GÜZELLİK
İnsanoğlunun vazgeçilmezlerinden bir tanesidir doğup büyüdüğü yerler;insan yaşamını değerli kılan hayat albümümüzdeki en güzel fotoğrafları oluşturur.Kısacası doğup büyüdüğü yeri sevmeyen insan hiçbir şeyi sevmeyen insan olmakla beraber yaşama sevincini de yitirmiş insandır…
Yayla denince Bismil’in yeşil çimenleri,nazlı gelin gibi akan soğuk Dicle suyu gelir aklına insanın,yolları tozludur ama tozları bile bir güzellik olup yüreğine iner insanın.yolun kenarında su taşıyan zarif köylü kızlarının utangaç bakışları bir hoş eder yüreğini insanın;ak güvercin kadar saf ve barışseverdir insanı,Hz.İsa’nın merhametiyle doludur yürekleri…
Sabahın ilk ışıklarında koyun sağmaya giden köylülerin çocuksu gülüşleri hayat verir insana,ay ışığında halay çekerken yamaçlara vuran yıldırıma selam verirler.Bahar kokusu yayılır ovasına ilk yaz güneşinin müjdeleridir rengarenk açan çiçekleri ve sayısız güzellikleri;ovası gövdesini uzatır yamaç çukurlarına,insanları el ele koşarken ayak diplerine ince bir toz karışır gökyüzüne!
Mutluluğun adıdır Bismil ovası,çoban yıldızı göz kırpar bazen kara günün sırdaşı,bazen sevda türkülerinin ezgisi ve bazen de küçücük bir umut olup yüreğine su serper Bismil ovası…Şuan için sevenlerinden ayrı ovası kefen bezi,çiçekler keyifsiz insanları hüzün dolu ve yalnızca yalnızlık oynuyor halayların türkülerinde!..
Ah Bismil ovası güzel yaylalarımız suları çiğ pusularında birikip akan çileli Dicle’m:Artık koşamıyorum sana insana hayat veren serin Dicle’nden içemiyorum kana kana;özgürce dolaşamıyorum demir parmaklıklara hapsolmuşluğun çaresizliği yakıp kavurmakta…
Tükenen umutlarımın şahididir zifir karanlıklar!Ömür bile küstü bana,şakaklarıma karlar düştü be güzel memleketim;hücremin kör penceresinden sana bakıyorum çocukluk yıllarımın değişmeyen yüzü…Hala sevdalıyım ovandaki eşsiz güzelliklere,bir umut beklerim sadece bir umut!İşte o zaman yeniden mor menekşelerle donatacağım yaylalarını,el ele tutuşup güneşle çekeceğiz halaylarımızı ve yeniden ulaştıracağız dağların doruğuna sevda kokan türkülerimizi,şahidim Allah ölesiye özledim seni…
GÜLEYCAN
YORUMLAR
Bir masaldır artık Dicle
Bir yitik aşkın ardından
Heyulamdan kalan
Sevda barınmaz yollar dikenli
Bir kilitki kalbimde
Kimse açıp sevdayı yazamaz artık...
Bir şiirimde alıntı yaparak yorumladım yazınızın etkisinden kalaraktan.
Çok harika bir yazı ve özlemin doruğundaki dizeler alıp beni götürdü uzaklara...
Tebriklerimle kocaman teşekkürler
Saygılarımla