- 1176 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIK HALLERİ
Hayat acımasız olmasına karşılık bir çok fırsat da sunar insana, bu fırsatları bazen teğet geçmemek ve de iyi değerlendirmek gerek yerine göre...
Ben de onca yıl çoğunluk olarak bana sunulan ve kanunen hak gördüğüm imkanlardan yararlandım kendimce. Bilakis haksızlığa tahammülüm olmadığından pes etmeyi de pek sevmediğimden bazen gözümü kırpmadan, bazen deligöz cesaretimden yola çıkarak (her ne kadar bıçak sırtı durumlar bile olsa) geri adım atmayıp haklarımı söke söke almışlığım çok olmuştur.
Bırakın bir başkasını,
daha da ötesi kendimle gurur duyduğum bir çok olaylar da olmuştur zafer olarak nitelendirdiğim... Buna ister karakter yapısı deyin isterse ukalalık ama durum bu baktığımda benim açımdan.
Ama hiç bir zaman fırsatçı olmadım aklımın köşesinden dahi geçmedi böyle bir şey. Her zaman için dürüstlükten yanadır yapım... Haksızlığa boyun eğmem hatta adamın anasını bile ağlatır, emdiği sütü burnundan getiririm. Bu hususta başım dik Allah’ta başka zeval ziyan vermesin.
Bu gün telde kızımla konuşurken gayri ihtiyari dış kapıya yöneldim her taraf cam olduğundan baktığımda, yerde küçük bir paket gördüm ters şekilde yatan. Tabiki merak ettim nedir diye, daha sonra gidip bakayım neyin nesidir diye. Üzerinde başka şehirden bir kuyumcudan gelen tanımadığım fakat benim civarda oturan birinin adresi yazılıydı. (Bu arada belirtmeliyim yıllardır yurt dışında yaşıyorum vatandan ırak. Takdir edersiniz ki bir yabancı olarak kendimiz hakkında bazılarının katı kuralları var, değişmek bilmeyen... Ve bizim kendimizi onlara karşı büyük bir sabır ve özveriyle kanıtlama olayımız, hiçte gözardı edilmeyecek bir şekilde) ...
Konuyu dağıtmadan toparlayım. Hemen aldım içeri girdim paketi. Ara ki bulasın tel rehberini yok yerinde, yer yarıldı içine girdi sanki. Birileri hep bizim evde mutlaka arkamı döndüğümde eşyaları aldığı yere koymaz veya çekmeceleri alt-üst eder. Neyse ki internet var bulunduğum şehri yazdım o kişinin adını adresini verdim hemen çıkıverdi önüme. Açtım telefonu durumu izah ettim adresimi verdim 10 dak sürmedi bir genç kız bisikletinle geldi kapıya. Bütün gün bunu bekledim dedi sevinçle ve çok teşekkür etti mutlu bir yüz ifadesiyle. Bende çaktırmadan bir insanı mutlu kılmanın hazzını yaşadım bu arada. Postacının farkında olmadan yere düşürdüğü küçücük ( belki de manevi değeri teslim alan kişi için çok büyük) bir paketi yerine teslim etmenin mutluluğuyla...
Şimdi demli bir çayla bir sigara tüttürmenin düşüncesindeyim. Mutlu ve huzurlu bir akşam dileğiyle hoş kalın hep sevgi’yle kalın. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın...