- 869 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başkası için dua etmek
Bu sabah bir arkadaşımın sayfasında bir resimli yazı gördüm şöyle yazıyordu;
Benim için dua et diyorsun etmesine ederim de kendisi nerede diye sorarsa ne diyeyim?
Yazı aynen böyle ve imza kısmında Şems-i Tebrizi yazıyordu...
Mümin kardeşin kardeşe duası kabul olur bazen insan başkalarından dua ister çocuktan bile dua istenir masum olduğu için Şemsi Tebrizi böyle bir söz nasıl söylemiş anlamadım çok tuhaf geldi mantığıma uymadı sırf Şems-i Tebrizi söyledi diye yüzde yüz doğru mudur?O zaman hastası olanlara kimse dua etmesin hasta kendisi etsin demek gibi bir şey bu.Başkasına dua etmek daha makbul,insan namazda ailesine akrabalarına bütün müslümanlara dua eder.Bana uymadı bu söz zaten bana dua et demek karşındakine çok değer verdiğini göstermek.
Bizler birbirimize dua ederiz ve etmeliyiz de,böyle huzur buluruz,Hacca gidenler gidemeyenlere dua ederler,ölenlerimize dua ederiz,ölen duymaz,ona faydası olmaz diyenler var,ben katılmıyorum.
Dinin içini boşalttılar bir kuru kabul kaldı.Ekmeğin yalnızca kabuğunu yer misiniz?..
Hep çelişkiler vesveseler verdiler içimize...
Ben bir lafa sırf şu söylemiş bu söylemiş diye kuru kuruya inanmam güvenemem hemen,hele ki aklıma yatmadıysa nasıl güveneyim ve kimbilir Tebrizi o sözü hangi olaya istinaden ne şartlar altında söylemiş olabilir...belki de bir çok sözün içinden cımbızla ayıklamış almışlar bu sözü.Benim kanaatimce bu söz mantıksız ve vicdansızca bir söz...
Üstelik şu muazzam küreleri döndüren gücün(bu güce Allah diyoruz) sanki bir aciz insanmış gibi mecazi şekilde belirtilmesi de güzel değil.Kendisi nerede diye sorarsa ne diyeyim demesi bir insanla konuşuyor izlenimi veriyor ya da kendisini aşırı yüceltme var,Allah ile konuşuyor yüzyüze gibi.Peygamber efendimiz bile Allah ile perdesiz görüşemedi ve Nuh aleyhisselam da Allah’ı görmek istedi Allah nurunu dağa isabet ettirdi dağ paramparça oldu...bütün bunlara inanıyorum inanmayan olabilir fakat düşünün Mevlana’nın feyz aldığı ilham aldığı Tebrizi böyle bir alaycı laf etsin...akla mantığa hiç uymuyor...
Evet insan Allah ile arasına hiçbir aracı sokmamalı fakat insan insana dua etmez mi,buda mı aracı koymaktır.Aziz Mahmut Hüdai Hazretlerinin kabrini ziyarete gitmiştik ve orada bir ferahlama iç huzuru hissettik.Bir duası var onun,yazılıdır gidenler görürler.Onun ruhaniyeti yaşamaya devam eder ve gidenleri şefkati sarıp sarmalar.Allah o şahsı çok sevdiğinden onu ziyarete gidenleri de Allah çok sever.Biz evliyaları ziyarete onlardan bir şey istemeye değil,onlara dua etmeye ve onların ruhaniyetiyle feyz almaya ruhsal olarak bereketlenmeye gideriz ve bu sözünü ettiğim evliya çok özel biri,bir kadıymış zamanında,hikayesini bilmeyeniniz yoktur...
Biz Aziz Mahmut Hüdai’nin türbesinden çıkıp arabaya bindiğimizde radyoyu açar açmaz,Aziz Mahmut Hüdai hazretleri diye onun hayatını konu alan bir programın başlaması da bir tesadüf müydü?..
Dua edin arkadaşlar,dua edelim birbirimize,vatanımıza milletimize mehmetçiğimize polisimize...bir şey kaybetmeyiz...ettiğimiz duanın on mislisi bize sevap olarak dönecektir mutlaka...artık dualarda bile cimrileşen insanlar ortaya çıkamaya başladı.Alaycı bir üslup ile ölüye ettiğiniz dua ona ulaşmaz,kendinizi kandırmayın diyenler var,ölüyü mezara koyduktan sonra imamın başında durup telkin vermesi lüzumsuzdur diyenler var...
Hayır arkadaşlar hiç de lüzumsuz değil,öyle olsaydı peygamberimiz kabristana girince selam verir miydi,müşriklerin cenazeleri ile konuşur muydu?Bütün bunları yalanlayanlar peygamberimizin kaç asır evvel söylemiş olduğu sağlık tavsiyelerini günümüzde yeni bir şey bulmuş gibi ısıtıp ıslayıp önümüze koymuyorlar mı?..
Bizim bir yakınımız vefat etti.Yüzü gülümsüyordu.Kabre indirenlerden birisine kabre bırakılan mefta Allah razı olsun demiş ve o da ona bizim için dua et demiş ve mezarda da namaz kılıyorlar böyle kişiler ve dua ediyorlar.Buradaki inceliğe dikkatinizi çekmek isterim,ölülerinize dua etmeyin kuran diriler içindir ölülere okumayın diyorlar ya,işte onlar mezardaki ölünün diriler için dua ettiğini bilselerdi küçük dillerini yutarlardı herhalde...
Arkadaşlar ruh hiç ölmüyor ve yapılanlardan haberdar.İyi bir şey yapan çocuk babanın kabir azabından kurtulmasına sebep.Bakın,ne deniliyor,ölünce dünya seni terkeder ne terketmez,salih amel,hayırlı evlat,sadaka-ı cariye,öyle ise neymiş,evlat ölen ana babasına dua edecek,yaşayanlar birbirine dua edecek ki Allah bu dualarımıza hemen cevap verecek...
İşte böyle...alaycı sözlere yalan yanlış bilgilere,herkesin kendi aklını beğenerek yapmış olduğu yorumlara itibar etmeyiniz,okuyunuz bol bol okuyunuz,eski eserleri okuyunuz...onları yazanlar bizlerden muhakkak daha fazla Allah’a yakındılar ve yaklaşmanın yolunu hepimizden çok daha iyi biliyorlar ve tecrübelerini kendilerinden sonraki nesillere aktarıyorlardı...
İçinizi çürütmeyiniz,kalbinizi karartmayınız...
İyi niyetli olunuz...
isterseniz benim sözlerime de itibar etmeyiniz...
sözlerimi aklınızın süzgecinden kalbinizin tartısından geçiriniz,düşünün,tartın darasını alın,ben kimseyi iknaya falan uğraşmıyorum,yanlış anlaşılmak istemem,ayrıca dini bilgim de noksandır,amacım bilgilendirmek değil,onu zaten pek çok din alimi hergün sabah akşam televizyon kanallarında yapıyorlar...
Arkadaşlar beni söyleten gönül bilgimdir gönül dilimdir...
Saygı dolu sevgilerle kalın sağlıkla ve mutlulukla kalın...
Gülhan Çeliktaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.