- 1684 Okunma
- 14 Yorum
- 6 Beğeni
Sivaslıyım Ama Alevi Değilim!
Sivaslıyım…
Gaziantep’te yaşamış büyümüş iki kültürü de tam olarak benimseyememiş ama insan olma becerisini sonuna kadar elde etmiş bir insan…
Evet Sivaslıyım ama çok önemliyse ki birçoğunuz için çok önemli Alevi değilim…bunu her sorana söylerken sanki “ben katil değilim” diye kendini savunmaya geçmiş zavallı bir masum gibi hissetmeme sebep olan sözde –insanlar- ohh çok şükür der gibi utanmadan suratıma bakıp sanki dünyayı kurtaran bir türden geliyormuş edasıyla kasılmaları…taktire şayansınız(!)
Beni çok sevdiği için kendi kabilesine katmak isteyen yerli gibi suratıma bakıp “yok yok sen kesin alevisin baksana saçlara gözlere maşallah” diyen güzel insanlar;sizleri çok sevdiğimi unutmayın…
Bana “Sivaslıyım ama alevi değilim” açıklamasını yaptıran zihniyet sen nesin,Söylesene hangi üstün ırktan geldin de benim ırkımı sorguluyorsun, hangi ırkı kurtardın nasıl bir yenilik yaptın dünyaya ne gibi bir güzellik kattın da kendi ırkını başlar üstüne almış divane gibi dolanırsın…görmez misin bu dünyada insan insana kıyıyor görmez misin minicik çocuklar daha ‘baba’ diyemeden ölüyor?
Yok yok görmezsin; çünkü sen Kürtsün,Türksün,Çerkezsin ya da ne bileyim Ermenisin değil mi…başka bir soyu, ırkı, rengi sevemezsin. Eğer seversen senin gibi olanlar seni taşa tutar değil mi?
Sizi bilmem ama ben bir insan öldüğünde bir çocuğun bedeni roketle ikiye bölündüğünde ağlıyorum,kahroluyorum bu çocuk neciymiş kimlerdenmiş demeden hem de, çünkü ne olursa olsun hangi amaçla olursa olsun bir insana kıyılmamalı..
Bana faşist diyen benimle olan dostluğunu bitiren sözde insan arkadaşlarım sizin için üzülüyorum..hepiniz için Kürt, Türk ya da Ermeni olamadığım ama insan olduğum için…
Ben Türküm; Kürt bölgesinde bir insan ölduğunda üzülürüm bir alevinin evi işaretlendi diye sorgularım bir Ermeni dışlandığında neden derim..evet ben Türküm, bildiğiniz Türk…Sivasta doğmuş alevi olamamış Gaziantep’te yaşamış bölücü olamamış Vatanını,Bayrağını,Atasını,Kuranını,Kitabını seven bir Türk ama inançsıza da saygı gösteren bir Türk…
Peki ya sen nesin ey insan?
Filiz Punar / Denenmemiş Delilikler
YORUMLAR
filiz punar
Aslında bakarsanız "faşizm" kelimesinin sözlük anlamı ; " tamamen ulusçu-ırkçı zihniyete dayanan bir diktatörlük" gibi bir anlam ile karşılaşırsınız. Ancek şahsi kanaatimce faşizminde çeşitleri vardır elbette; ırksal faşizim, inançsal faşizim, bölgesel faşizim, mesleki faşizim vb. Netice olarak birilerini ötekileştirme meselesidir. Özellikle memleket faşizmine sık sık maruz kalmış bir mağdur olarak sizi ve yakarış tonundaki yazınızın ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. Bunun ve bu gibi ilkel ötekileştirmelerin temel nedeni maalesef cehaletten başka bir şey değil. Hem bireysel cehalet hem de toplamsal cehalet ve ilkellikten kurtulamama ya da kurtulmak için hiç bir çaba göstermeme durumu. Ben bizim memlekette şu soruya hasta oluyorum örneğin; "Nerelisin?" İnsanın nereli olduğunun bir önemi var mıdır insan olma yolculuğunda? Bazı yerler var ki isterseniz dünyanın en zeki bilim insanı olun, isterseniz mehdi olun eğer oralıysanız insanların düşünsel dünyasında seyahatinize eksik başlamak zorunda kalıyorsunuz. Halbuki hangi coğrafyada doğduğumuzu biz seçemiyoruz ki? Ayrıca hangi ırktan olduğumuzu da seçemiyor, belirleyemiyoruz. Seçemediğimiz ve belirleyemediğimiz koşullar ile yargılanmak ne kadar doğrudur?
tebrikler, toplumumuzun kanayan bir yarasına parmak basmışsınız. Dilerim bu yaranın kanaması durur ve kabuk bağlar...
filiz punar
filiz punar
Yazıyı okurken farklılıkları ve farklılıkların inkarını gördüm,üzücü tabiki hümanizm olmalı insanı
kendi değerinde yükseltme olmalı, tek Tanrıcı teolojik olarak Adem ve Havva!nın çocukları yada bilimsel olarak bigbang'ın çocukları sonra evrile çevrile doğal çevre,fiziki ve kimyasal ortam biyolojik ve çevresel,kültürel ve gensel değişimlerle ham ,sam,yafes,turk bilmem neler olmuşuz ve yüzde 99.99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999........ gensel aynıyız,selamla.
Keskinkalemzaman tarafından 4/29/2017 3:25:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hz.Ali 'ye rahmetli annem Allah'ın aslanı derdi, kalben selamımla...
Sivas ilimiz ozanlarımızın şairlerimizin şehri, Filiz Punar aracılığı ile buradan sevgilerimi selamlarımı demetliyorum...
Bir anımı anımsattı yazınızFiliz Punar hanım, birkaç yıl öncesi resmi bir işim vardı, görevli sormaya başladı, doğum yılın, yasadığın şehir ,anne adı, baba adı.Kayıtlar bitti dosyayı bana verirken Sivas'lınız dimi dedi, nasıl bildiniz dedim. Baba adı Hüseyin Anne adı Aliye olunca bildim dedi. Sivas'lılar koyar bu adları dedi. Güldüm, İstanbul doğumluyum ve iki kan bağım da Sivas'lıyla evli. Yeğenlerim var eniştelerimiz dünya iyisi. Kan bağlarım da çok mutlular tabi ki bizde çok mutluyuz ve çok seviyoruz dedim.
Yüzüme garip garip baktı.
Farklı kültürlerimizle biz bütünüz beyefendi dedim...
Sevgiler Filiz Punar...
Oya gedik tarafından 1/13/2016 11:53:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Zaten neden öyle bir ayrım yapılır ki? İnanç, mezhep, görüş vs. ayrılıkları yapmayıp, insanlığımıza göre değer versek birbirimize. İnsanları tanıdıkça anladığım tek şey bu çünkü. Ne okumuş, okumamış olmak ne de farklı inançlar, insanı insan yapmanın bir ölçütü değil. Bu farklı renklerimizi bir zenginlik olarak göremedik bir türlü. Ne olması lazım farketmemiz için. İlla komşu ülkelerde ki gibi vatandan kopmak, zalimce öldürülmek mi gerekiyor vatanın ve birliğin kıymetini anlamak için. Biz hepbirlikte güzeliz. Ötekileştirmek ayağa kurşun sıkmaktan farksız olur. Kimse kimseden üstün değil, inşallah bir gün farkına varırız, geç olmadan.
Sümeyye Sena Bölükbaşı tarafından 1/13/2016 10:14:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben de Sivaslıyım ancak Sivaslı olmak neye yarar ki insan olmadıkca
Almanya ya gelene kadar Alevi Sünni Türk Kürt bilmezdim
Gittiğim her ortamda sorarlar Alevimisin Sünnümisin diye
Bu yüzden çok tartıştım hiç bir zamanda Aleviyim veya Sünniyim demedim
Ailem hariç kimse bilmez
(Çünkü Bedenimin yarısı Alevi yarısı Sünnidir Birleşince ancak insan olurum)
İşte Bundan dolayı bu şiiri yazmıştım
Alevi mi Sünnü mi diye sormayın
Alevi de benim Sünni de benim
Gereksiz şeylere kafa yormayın
Alevi de benim Sünni de benim
Ben insanım insan ayrımı yapmam
Allah tan başka kimseden korkmam
Kimliğim bellidir hiç saklı tutmam
Alevi de benim Sünni de benim
Haykıralım kara günler sır olsun
Ayrımcılık kalksın haklar bir olsun
İnsanoğlu inancinda hür olsun
Alevi de benim Sünni de benim
Tüm insanlar Allah kulu biliriz
Ayrımcılığı kaldıralım geliniz
Yunus Emre Hacı Bektaş pirimiz
Alevi de benim Sünni de benim
Bir bütündür bölünür mü Halkımız
Zaralı Turan ım bir kitabımız
Senin ile benim var mı farkımız
Alevi de benim Sünni de benim
Zaralı Turan tarafından 1/13/2016 8:59:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şadiye gürbüz(zaralıcan
Ben de Sivaslıyım önce insanım,insani meziyetlerimden biri ''YARADILANI YARADANDAN ÖTÜRÜ SEVMEK'' kültürel meziyetlerimden biri de Müslüman olmamdır.İslama ait tüm mezheplerdenim babam sünni ,anam alevi,eşim Hanefi,sevdiğim şafi,bir diğer gönül dostum Hanbeli gibi. Ben ayrılıkları kabul etmiyorum, ancak farklılıkları zenginlik görüyorum oturuma katılan tüm yazarlara selam saygılarımla.
filiz punar
Öncelikle alevilik bir ırk değil mezhep
Ben de Sivaslıyımve bununla gurur duyuyorum.
Alevi çok dostum var onlarla da gurur duyuyorum ve dostluklarına
Aydın oluşlarına hayran oluyorum.
Alevi kimdir? Aliyi sevenler! Ali Kimdir Allah'ın Aslan'ı, sevgili peygamberimizin damadı.
O zaman ne farkımız var bence hiç bir farklılık yok.
Paslandığını zihniyetlerin ve emevilerin aymazlığının bir saçmalığı
Bizim rehberimiz ne?
Kurran Kuran'da buna dair bir ayet var mı!? Yok
O zaman hiç bir farkımız yok.
O zamanın koltuk davasına kurban giden bir anlayış peşinden koşmak da boş hoşça kalın
Bende Sivaslıyım ama Alevi değilim ; en çokta devlet dairlerde ya da özel sektörde iş başvursun da bulunurken çok sık sorulan sorulardan birdir ; sanki Hem Sivaslı hem alevi olursan abboo !!
Alevi si Sünni' si 'fark etmez yeter ki yüreğinde insanlık makamı denen yerde çiğlik olmasın ' kimin ne dediği ve nasıl olduğu çok ta öneli değil.
ben seviyorum insanı insanca olan insanca düşüneni
başka söz söylemek anlamsız gelirdi bana.
selam ve sevgilerim ile..
beren yılmaz tarafından 1/13/2016 8:49:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
“Herkese şefkat gözü ile bakmalısın. Yetmiş iki millete bir gözle bakmayan halka müderris olsa da; Hakk’a âsîdir.” Hacı Bektaş Veli....
Sanırım insan olma yetisini kaybetmiş varlıklar sorguluyor insanların dinini ırkını ve ne hikmetse etnik kimliği kiminle uyuşuyorsa sadece onun acılarını paylaşıyor, Oysa ki Tanrının bile ayırmadan yarattığı kullarını sınıflara ayırıp bölmek kimin haddine..
Şefkat duygusundan mahrum olanlar ve insanları kategorize edenler ,Cinsiyet ayrımcılığı yapanlar, ırk ayrımcılığı yapanlar, etnik ayrımcılığı yapanlar, sınıf ayrımcılığı yapanlar, din ya da milliyet faşizmi yapanlar gerçek ayrımcılar ve bölücülerdir. Sahtekâr, yalancı, ahlaksız, katil, hırsız hangi dine, hangi inanca, hangi milliyete, hangi etnik gruba mensup olursa olsun sahtekârdır, yalancıdır, ahlaksızdır, katildir, hırsızdır. Bizim toplumun en kötüsü başkalarının en iyisinden daha iyidir anlayışı gerçek ayrımcılıktır.... KUTLUYORUM arkadaşım. Böylesi hassas bir konuyu sevgi dolu yüreğinizle kaleme aldığınız için...Her şey den önce YAŞASIN İNSANLIK.... Sevgilerimle..
Ben dersimliyim aleviyim ve insanlığın nur ışığıyım bir adım hoşgörüde öndeyim.Ayrıca Sivas çok konuşulan bir il. Çünkü alevi kültürü türkiyenin her karesinde yok sayılıyor. Bunu kimse inkar edemez keşken O kişi Sivaslıyım insanın hasıyım deseyedi daha güzel olurdu.
işte ayrım ayrıştıştırma bu biçimde karşımıza çıkıyor yazık yazık ne yazık
saygılarımla
Ben Sivaslıların çoğunlukla alevi olduğunu ilk sizden duydum. Sivas dediklerinde aklıma kangallar, kar, kavak ağaçları gelir. Sivaslı arkadaşlarım da var... Herkes her şey de diyebilir, fazla ciddiye almamak lazım. Başkaları da bana sorardı, Kürt müyüm diye. Kürt olduğumu söylerdim. PKK yandaşı olup olmadığımı sorgulayan gözlerle bakarlardı ama umursamazdım. Ne olduğumu ben biliyordum çünkü.
kızılkale/2
zara imranlı divriği hafik hep alevi. zaralıcanın araştırmasında okumuştum
ama sivasta madımak olayından sonra sorarlar yanandan mısın ?yakandan mısın? ...bunu çok duymuş selamlar