- 352 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TÜKETE TÜKETE TÜKENİYORUZ
TÜKETE TÜKETE TÜKENİYORUZ
Beyler evet başlıktaki gibi tükete tükete tükeniyoruz. Ömür tükeniyor, zaman, Ahlaki değerler deformasyona uğramış. Ahlak tükeniyor. Azla yetinmiyoruz ya da olanla yetinmiyoruz servetimizi tüketiyoruz. Nedir bu çektiğimiz. Tüketim merakından vaz geçmez isek bizde tükeneceğiz. ‘’Vakit nakittir’’ sözünden vaz geçtik, zamanı harcadık.
Kapitalizmin bizi özümüzden kopararak dönüştürdüğü ve tüketici yaptığı bir gerçek. Teknolojinin gelişmesi yanı sıra cep telefonu ve internetin bizden çaldıklarını da düşünecek olursak tam bir tüken toplum olduk. Gençliğimizin elinde bir telefon gözü dönmüş hiçbir şeye bakmıyor bakmadığı gibi görmüyor. Evet, gençliğimizi tüketiyoruz böylece cebimizi tüketiyoruz zamanımızı tüketiyoruz. Telefon ve internetle uğraşacağız diye sohbet muhabbet duygularımızı tüketiyoruz en acı olanda zamanımızı tüketiyoruz.
Evlerimizde aldığımız konforlu ıvır zıvırlarla doldurup hem paramızı hem alanlarımızı tüketiyoruz. Edebimizi tüketiyoruz. Toplumumuz her dönemde ve her konumda edep ve hayâ ya muhtaçtır. Toplumun düzeninde edep ve hayânın yeri büyüktür.
Türk toplumunda edep ve hayâ büyük meziyet ve üstünlük nişanesi iken, şimdilerde bu değerlere muhtaç kalmışız Ancak bugün büyük oranda insanlık, bir edep ve hayâ mahrumiyeti, bir ahlak çöküntüsü yaşamaktadır. Günümüz dünyasında ahlâkî değerler giderek yozlaşmakta. Önceleri edep ve hayâ sahibi olanlar övülür, değerli görülürken, şimdilerde edepli davranmak ve hayâlı olmak bir eksiklik, bir zayıflık gibi algılanmaktadır.
Televizyon ekranlarında bazı şovmenleri abuk sabuk sözleri bizi güldürmekte değerlerle ilgili konular ilgimizi çekmemektedir. Edebe aykırı sözler sarf etmek ve ahlâk dışı davranışları alenî olarak işlemek ise ne acıdır ki kimilerince cesaretin, özgüvenin ve özgürlüğün göstergesi kabul edilmektedir. Sağlığımız elimizde en büyük hazine iken gedoolu gıdalarla sağlığımızı tüketiyoruz.
Olmaya devlet: Cihanda bir nefes sıhhat gibi sözünü unuttuk. Ömrümüzü tüketiyoruz. Hâsılı kelam: Tükete tükete tükeniyoruz. Mehmet Talip BİLGİL
YORUMLAR
Merhaba Mehmet Bey, Edepsizlik, hiçbir zaman özgüven ve cesaretin göstergesi olamaz. Olmamalı. Edepsizlik, edepsizliktir! O kadar.
Gelelim gedoolu besinlere, apartmanlara haps olmuş insanlar olarak yiyeceklerimizi saksılarda mı yetiştirecegiz. Mutlaka pazarlardan alacağiz. Alırken de hansi doğal hangisi gedoolu nereden bileceğiz.
Üstelik bu işin çok büyuk simsarları varken. Bu konuda devletimize çok büyük görevler düşüyor.
Üzerinde ilaç kalintısı olan bir ürün dış pazardan dönüyor ama iç pazarda rahatlikla satılabiliyor :(
Selamlar