- 2907 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Hece Şiir Programı
,
Bilindiği üzere hece şiiri yazması kadar editörler tarafından hece sayımı da oldukça meşakkatli bir iştir. Bu nedenle hem yeni hece şiirleri yazmaya başlayanlar için ve editörler için basit bir hece sayma program geliştirmiş bulunmaktayım. Bu ürün tamamiyle ücretsiz olup ve istek halinde geliştirme ve değiştirme işlemleri de yapılacaktır. Program oldukça basit. Yine de resimli bir anlatımla sizinle paylaşmak istedim.
İndirdiğiniz program zipten ayıklayıp klasörümüzü açıyoruz ve “Hececim.exe” yahut “Hececim” programını çalıştırıyoruz.
ilk ekran olan ve ana ekran olan Hece Şiiri Kontrol paneli sayesinde her hangi bir şiiri kopyala yapıştır tekniği ile kontrol edilecek şiiri girin başlığının altındaki bölüme yapıştırıyoruz.
Uyak düzeni arasın mı kutusunu işaretlerseniz satırlardaki hecelerin
a
a
a
b
gibi dizilişini de görebilirsiniz.
Sonrasında ise Hece Say butonuna tıklayınca;
Bütün satırların hece sayıları ikinci bölümde ekranınıza gelecektir. Bir başka şiirin hece sayılarını öğrenmek istediğinizde ise Temizle butonunu kullanabilirsiniz ve ekrandaki bir önceki şiir iki bölmedende kaldıralacaktır.
İkinci bölümümüz olan ve hece şiirlerine yeni başlamış arkadaşlar için düşündüğüm ve yazma esnasında size ne kadar hece kullandığınızı gösteren basit bir uygulama. Bu uygulamaya Hece Şiiri Yaz butonuna basarak ulaşabilirsiniz.
En alttaki tek satırlık bölüme şiirinizi satırlarını yazarak ön gördüğünüz hece sayısına ulaştığınızda Enter tuşuna basarak yukarıdaki bölüme şiirinizin devamı olarak ekleyebilirsiniz.
Üçüncü bölüm ise; zaman zaman şiirlerimizde kafiye konusunda takılı kaldığımız zamanlarda işimize yarayabileceğini düşündüğüm ve kendi kendinize sözlüğünüzü büyütebileceğiniz bir sistem düşündüm. Kullanımı oldukça basit.
Ana ekrandan Kafiye Sözlük butonu ile bu bölüme ulaşabilirsiniz.
En alttaki her hangi bir harfe basarak sözlüğünüzdeki o harf ile başlayan kelimeli listeleyebilir ve bu listeden her hangi bir kelime seçebilir, ya da direk kafiye bölümündeki boşluğa aramak istediğiniz kafiye kelimesini yazıp altında bulunan ve kaç harfli kafiye aramak isteğinize gore herhangi birisini tıklayıp sol taraftaki bölmede eğer ki sözlüğünüzde böyle bir kafiyeli kelime var ise listelenecektir.
Soldan sağa ve sağdan sola doğru kelimeler içinde kelime arama kutularını kullanarak da değişik kafiye şekilleri ya da gizleme yöntemleri kullanabilirsiniz şiirlerinizde.
Veri tabanına eklenmiş kelimeleri değiştirmek ya da silmek için ise işlem menüsünü kullanabilirsiniz. Değişecek ya da silinecek kelimenin üstünü tıklayıp, delete ya da update seçeneklerini seçmeniz yeterli.
Ve son bölüm olan kelime veri tabanınızı büyültebileceğiniz son ekran. Bu ekrana yukarıda orta yerde bulunan Sözlüğe Veri Ekle butonu ile ulaşabilirsiniz. Ve herhangi bir Türkçe yazılmış bir yazıyı yine kopyala yapıştır tekniği ile bu bölüme ekleyip Ekle butonuna basıyoruz.
Eklemek istediğiniz yazı boyutuna ve bilgisayarınızın hızına bağlı olarak ekleme işleminin süreci değişeceğinden, size ekleme işlemi bittiğinde bir uyarı mesajı verilecektir.
Windows işletim sisteminde kullanabileceğiniz ücretsiz indirme linki için facebook sayfasına bakabilirsiniz.
www.face book.c om/hececini
Herkese bol heceli şiirler.
,
YORUMLAR
gerçekten güzel bir proğram emeğinize sağlık ..sekiz on yıl önce olsaydı benim işime yarardı ama çoktandır seçki kurulunda değilim onun için bana lazım değil..ama lazım olan arkadaşlara tavsiye ederim bence harika bir şey düşünmek bile güzel böylesi proğramları şairleri düşünüp böylesi başarılı bir proğram hazırlayıp hizmete sunması değerli kalemimizin takdire şayandır..selam ve dua ile
Gerek hece şiiri ve gerek ise serbest ölçüde yazılan şiirler için bir hayli emek, bilgi, kelime dağarcığı ve bunun yanında dizilen dizelere yüklemek için başından sonuna kopmayan bir duygu ve bütünlük yüklemek gerekir. Burada bu çalışmayı gerçekleştiren arkadaşımızın hazırlamış olduğu hececim isimli programda kullanıcısı olan bizlere duygu ve bütünlük yüklemeyi veremese de Zaman ve emek harcayıp hece şiirinde geriden gelen ben ve benim gibi olan bir çok arkadaşıma kılavuz olacak bu program için kendisine çok teşekkür ediyor hayatında kolaylıkların daim olmasını diliyorum. Saygılarımla.
Sular KARASI
Selam ve saygılarımla.