- 732 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
VİJDAN
Seçil genç ve çalışan bir bayandır.sobalı bir binanın en alt katındaki bir dairede yaşamaktadır.Hafta sonlarını evinde iş yaparak ve dışarıdaki işlerini hallederek geçirmektedir.
Yine bir hafta sonu sabahı güne uyanır, kış mevsimi olduğundan soba kullanmaktadır.ilk işi sobayı yakmak.Sobadaki sönmüş kovayı çıkarır ve kapının önüne bırakır ,sonra çöple birlikte dışarı atarım diye düşünür ve yedekte ki kovayı koyarak sobayı yakar.
Güzel bir gündü Seçil için çünki izin günüydü.Her zamanki gibi kahvaltı hazırlamaya koyuldu,bir yandanda evleri toparlıyor , kahvaltıdan sonra yapılacakların planlarını yapıyordu.
Kahvaltıdan sonra markete gidip alışveriş yapmam lazım diye düşündü,evde eksik olan şeyler önemliydi önce onları almayım dedi.
Tam kahvaltı yapmaya oturduğu anda kapının önünde sesler duydu bakmalıydı.Yerinden kalktı önce kapını gözünden baktı kimse görünmüyordu ,kilitlemiş olduğu kapıyı anahtarla açtığı anda kaçışan ayak seslerini işitti.
Şöyle bir bakındı merdiven başında saklanan iki minik kafa gizlice seçile bakıyor, güya görünmediklerini zannediyor ve fısıldaşıyorlar aralarında.
Yan komşunun yaramaz çocuklarıydı bunlar ikiside erkek çocuğuydu ,biri on yaşında diyeri ise On iki yaşında idi.Seçil ne yapmaya çalıştıklarını anlayamamış ,sinsice bir yaramazlık peşinde olduklarını hissetmişti.Tekrar dönüp içeri evine girdi kapıyı kilitledi kahvaltıya devam etti.
Bir müddet sonra evdeki işlerini hallederek,hazırlığını yaptı ve dışarı çıkmak için kapıyı açtı....gördükleriyle şaşkınlaşmış ve şok olmuştu! Bütün küller yerlere saçılmış ve kasıtlı olarak ayakkabıların içine doldurulmuştu.
Seçilin aklına yan komşunun yaramazları gelir,bir plan peşinde oldukları belliydi diye düşünür ,şüpheli davranışlarından dolayı onlar olduğundan emin dir.Zira o katta başka çocukta yoktur zaten başkaları olamazdı. Tekrar tekrar gözden geçirerek dahada emin oldu ,emin olmadan suçlayamazdı da zaten.
Yan komşunun zilini çalarak uyarmak istedi,zile bastı ve komşusu olan Anneleri kapıyı açar.Seçil durumu göstererek anlatmak ister olayı,yaramazlar ise Annelerinin arkasından mıs mıs alaylı bir şekilde gülüşmektedirler sessiz sessiz..Belliydiki kapı çalınınca telaşla işbirliği yapmışlar Anneyle çocuklar diye düşünür Seçil.Sizi ele vermem endişe etmeyin korkmayın der gibi bir ifade vardı Annelerinin yüzünde.Seçil anlar hisseder kabul görmeyeceğini şikayetinin.
Ve öylede olur,Seçili dinlemeden ,benim çocuklarım yapmaz diyerek hafif bir alaylı gülümsemeyle suratına kapıyı örter komşusu.Bu durum çok incitmiştir Seçili,aslında Anneleri bal gibi biliyor kendi çocuklarının yaptığını diye ,iç geçirerek kapısına döner.
Hüzünlenerek üzgün bir şekilde ,eline süpürgeyi alır temizlemeye koyulur artık yapılacak bir şey kalmamıştır iş başına koyulur.Külleri temizler heryeri kül ve toz olur işini halleder yeniden eve girer.Yeniden temizlenir yeni temiz kıyafetlerini giyer markete gitmek için yola koyulur.
Secil alışverişini yapar,evine girmek için merdivenlerden aşağıya dört beş basamak iner,birde ne görsün! Gözlerine inanamaz gördüklerinin karşısında.Günün ikinci şokudur bu seçil için ,bir kaç basamak daha iner ve yan komşusu çocukların Annesi kendi kapılarının önündedir.
Seçil kadına seslenir kolay gelsin komşu ne oldu der.Komşu utanmış yüzleri kıpkırmızı olmuş bir şekilde Seçile cevap vermek zorunda kalmıştır.
Şeeey eee kovayı dökmeye gidiyordum kova elimde idi ,binanın lambasını yakmaya uğraşırken kova elimden düştü ve döküldü külleri süpürüyorum der komşu .Söylediğinin doğru olduğunu düşünür seçil,bunu çocukları yapmış olsa idi kendine iş çıkardıkları için iyi bir sopa yemiş ağlamaktan şişmiş gözleri oludu diye düşüncesini gözden geçirmişti seçil.
Seçil kolay gelsin diyerek eve yönelir ,komşu hatasını anlamış bir söz söyleyip yüzüne vurmanın manası yok diye düşünür Seçil.Bari Seçil görmeseydi bu başıma geleni der gibi bir hal içinde olduğunu görebilmekteydi seçil.
Seçil eve girer ...sevinmesi gereken bu olay içini burkmuş tur.Nedense komşunun başına gelene sevinememişti aksine hüzünlenmişti böyle yanlışlar vardı ve böyle olmamalıydı der Seçil.oturur derin düşüncelere dalar kendi beyninde konuşur ama düzelmesi ne mümkünmüdür ki bazï şeyleri.
Derin bir üzüntü ile düşünür Seçil ,komşunun çocuklarına neler öğrettiğine şöyle bir bakar.
Komşuya yada başkasına zarar vermenin suç olmadığını,
Zarar vermesi durumunda suçunu inkar etmesi ve yalan söylemesi,
İşlediği suçu yada hatanın bedelini başkalarına ödetmesi,
Başkalarına saygısızlık ve Vijdansïzlığı
Anne örrnek ve model olarak öğertiğinin farkında bile olmadığını düşünerek hüzünlü bir şekilde gününe devam eder Seçil.
Saygılar.......GÖNÜL KARA
YORUMLAR
Vicdan yazınızı beğeni ile okudum. Vicdan kelimesini mutlaka herkes çok iyi bilir ancak din açısından pek bilinmez. Genelde yere çöp atmayan, dilenciye para veren vb vicdanlı insanlardır denir.bunlar güzel davranışlar ama Vicdanin insanların ölümden sonraki hayatları için taşıdığı öneme yazınız sayesinde vurgu yapmak istedim. Sevgilerimle...