- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DAYIMIN ROMANTİZMİ
DAYIMIN ROMANTİZMİ
Bilirsin, Kara Musda Dayım romantik bir adamdır. Gözel sövdüğü kadar paylaşmayı da sever hani. Bir de sigara içmeyi...
Nasıl yapar bilmem, Kaçağı yaktımı derin bir nefes alır dumandan. Sonra üflemeden geri koyuverir; ağzından soba bacasından çıkar gibi çıkan dumanı burnuna çeker, oradan tekrar nefesine, tekrar ağzına, ağzından tekrar burnuna dolaştırır durur. O dumanın, nikotinin bir mikrogramını heba etmez sizin anlayacağınız.
Ha bir de güzel yük götürür dayım. Bir deste çekişi var ki bin kere maşallah önünden geçerken koca bir dağ geçiyor sanırsın.
Gördüğü şeye bir başka gözle bakar o; Onun gözünde çiçekler, dağlar, taşlar, derler, pınarlar önündeki yarpuzlar Yaratanın ta kendisidir. Bir yıldız kaysa bambaşka bir şeyler görür onda. Duygusallık, sevi allah vergisi onda... Okuma yazması yok; ümmi bir derviştir işte.
En büyük itirazı, güzelle çirkinin; iyiyle kötünün kaderinin bir yazılması. Hep bunun müsebbibine, hesabını, sebebini, kermatin sormak ister.
Ayşa nenemle akşama kadar ekin biçmişler. Yorgun argın eve gelince, onca yorgunluğun, hılç olmuşluğun üzerine ekmek yap, yemek pişir, çocuğu uyut kadının hırıbığı çıkmış.
Eh dayım erkek ya, akşamları bir işi var, o tütün sarmakla, azınadan burnuna duman dolaştırmakla meşgul. Bir de güzellerin yazgısına, zalime zulüme; çirkin olup da gözeli alana söğer ..
Kadıncağız yorgunluktan düşüp kalmış .. Bir zaman sonra gece yarısı, Dayım nenemi dürter:
- Gak ulan, gak hele!
Zavallı Ayşa nenem korkuyla, şok halinde uyanır...
- Ne var Gara Musda ne oldu ülen.. canavar mı geldi?
- Gak ulan, gak da bicaz (birkez) şu göğde yıldızları bir seyret...
- Ne gızı ülen bizim gızımız felan yok burda
- Saman yolu avrat ,saman yolu, ülker..
- Hangı samanlığın yolu ülen ne olmuş ülkeye? Ayan herif delirmiş mi ne!
Dayımda hayal kırıklığı:
- Benimki de laf. Ne anlar dinini imanını …min Dıttır Ebe’sinin gızı aydan, yıldızdan... Ülen avrat gak da şu gecenin sesini, yaylanın nefesini bir dinle hiyerif. ölünce mahşere kadar uyuyacaksın işte.
Mahmut Nazik 11 12 2015 Mersin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.