- 2132 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÜNLÜ BİR ŞARKININ İLK ORİJİNAL HALİNDEN ANEKDOT
Yıllar koşarak yol alırken biz 1974 yılına bakıyoruz, bu yıllar, bir ünlü şarkının doğum arifesi.
İrfan Özbakır, güftekâr Ayhan İlterin bir güftesi üzerin de çalışıyor ve şarkı orijinalleşme safhasın da.
İrfan Özbakır, şarkıyı bitirince bu şarkının kasetlere, plağa okunması için düşünce geliştirmişken, kafasında şarkıyı kime okuturum düşüncesi var tam bu esna da Amir Ateş bir öneride bulunuyor ve böyle bir ses tanıdığını ve bu sesin de arkadaşı Saim Gümüş olduğunu ancak henüz isim yapmadığını söylüyor, İrfen Özbakır, peki gelsin sesine bir bakalım diyor. Piyasaya çıktığı an da kitleler üzerin de büyük bir etki bırakacak bu şarkının solistliğini yapmak ta bir o kadar ünlenme, isim yapma, şansına erişecek…
Saim Gümüş, çağırılması üzerine teyip’ini de çantasına koyup Karabük’ten, İstanbul’a İrfan Özbakırın evine gidiyor. İrfan Özbakır Saim Gümüşün sesini dinliyor ve çok beğeniyor. Tamam diyor, ‘’ben isim yapmamış kimseye eser vermem, prensibime aykırıdır ama sizin için bu prensibi bozuyorum, bu şarkıyı hazırlayın gelin plak yapacağız" ve İrfan Özbakır son rötuşlardan sonra tamamlamaya çalıştığı besteyi ud’la Saim Gümüşün teyip’ine okuyor. Bu orijinal numune okuyuş ilk seslendirme, ilk yorumlanması.
Böylece; bir şarkı doğuyordu, ama ne şarkı..! Ünlenecek, dilden dile dolaşacak, kasetlere, plaklara okunacak bir şarkı.
Ne acıdır ki Saim Gümüş kendi teyip’ine kaydedtiği bu şarkıyı muhteşem yorumluyor ama bu yıllarda da sevda yelleri ruhunu sarmış, başka şeylerle meşgulken aradan bir ay geçmiş ve artık utandığı için de İrfan Özbakırın yanına gidememiş, İrfan Özbakır ise bu şarkıyı 6 ay beklettikten sonra solist Mustafa Sağyaşar’ın sesinden plağa okutuyor,,,
İşte bu anekdot’un içerisinde geçen ve bittiğinde çok ünlenecek olan ‘’Pişman olur da bir gün dönersen bana geri’’ şarkısının, bestekârı İrfan Özbakır’ın kendi sesinden ilk yorumlanma (ilk numune) sinin hali aşağıdaki videodadır.
Şarkı sözünde ‘’Gönül kapım açıktır çalmadan gir içeri’’ dese de, son pişmanlık fayda etmez……
Pişman olur da bir gün dönersen bana geri
Gönül kapım açıktır çalmadan gir içeri
Sana sevgiler sonsuz henüz geçmedi zaman
Gönül kapım açıktır çalmadan gir içeri
Bu anekdot, şarkı tarihi yazanlar, şarkı tarihiyle ilgilenenlerin yararlanabileceği bir anıdır umarım.
YORUMLAR
Gönül kalın açıktır, çalmadan gir iceri , lay lay lay...çok ozeldi orijinal ilk kaydi dinlemek. Teşekkürler...