Cum'a uygulamaları üzerine..
Böyle mi olmalı Cuma’ya düzenleme?
Devletin ortak bütçesinden yani her türlü gelirlerden (içki, fuhuş, faiz, şans oyunları vb.) diyanete aktarılan paradan alınan maaşlarla kıldırılan Cuma’namazları İslâma göre sahih olmasa gerek zira Cuma’yı kıldıracak kişi para ile tutulmuş memur değil her mahalle veya ilçenin ya alimi yahut mülki amiri olmalıdır, okunacak hutbeyi özerk-bağımsız olmayan diyanet değil, özüne sözüne ve hakkaniyetine güvenilen Cuma kıldırma liyakatine sahip kişi, yöresinin sorunlarının veya toplum ve İslâm bağlamında yapılan yanlış uygulamaların, haksızlıkların önceliğine göre belirlemelidir çünkü Cuma bir olmak beraber olmak ve birbirinden haberdar olmak demektir ve namaz özellikle büyük Cuma camiilerinde topluca kılınmalıdır (ki halihazırda çoğu mahallelerde ve kasabalarda birbirine yakın onlarca camiide aynı anda Cuma kılınmakta), böyle durumun ve ortamın olmadığı bir memlekette İslâm baskı altında müslüman da özgür değil demektir dolayısıyla özgürlüğün ve samimiyyetin olmadığı memleketlerde şekilcilik gereği Cuma namazı kılmanın yahut v’az edilen hutbelerin siyasi gündeme-düzene uydurularak içiini boşaltmanın Cuma’ları gerçek anlamından yoksun bırakmanın bağnaz siyasetten başka hiçbir manâsı ve karşılığı yoktur!
İnşaAllah mübârek Cuma’ların gerçek manâda yaşandığı eda edildiği bilinçli müslüman toplum düzeyine ve İslâm’ın özündeki güzelliklere hep beraber ulaşabilmek dileğiyle...
YORUMLAR
Size yönelik sahsileştirilerek yazılmış tek bir satır gösterebilirseniz, ben yazdıklarımdan dolayı özür dileyeceğim.
Neden, genel bir siyasileştirimiş dincilik ve din tacirliği katkısını kişiselleştirmeye çalışıyorsunuz anlamıyorum?
Size yönelik eleştirilerim yok mu peki; var ama o boyutu şimdilik ikincil kalması kaydıyla geçtiğimi söylemeliyim.
Örneğin ruhban sınıf ve İslam'daki konumu, halefi-selefi boyutundan tekfirat suçlamalarındaki tutarlılık ve el Saffat hali ve peygamberlik yetki ve konumunun devredilemezliği gibi...
Benim yazdıklarımda, ülkedeki siyasi ve sosyal buhran ve çıkmazlara bakılarak iftira var mı, abartı var mı, yalan var mı, tevatür var mı onu konuşalım, daha yararlı olur kanaatindeyim.
Esenlikle....
Göktürkmen tarafından 1/8/2016 2:58:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
erdlerbş
Göktürkmen
Bu cuma namazını mesai saat ile ayarlamak filan diye durup duruken kim Türkiye'de gündem yaptı?
Siz mi yaptınız, halbuki ben sahte dincilik gündemcisi olarak Davutoğlu başvekil efendimiz hazretleri olarak anımsıyorum !
Bilmem ki daha ne diyeyim, direk polemik yapmak ile atıf yaparak eleştiri farkı deyip bırakayım en iyisi.
Mecaz-ı müstelik miydi nedir?
Türkiye, güya müslüman geçinen din bezirgânı Akpkk şebekesi tarafından son on dört yılda "Dar-ül harb" halinin en ifrat halinin yaşandığı bir yer haline getirilmiştir.
Türkiye'de Cuma namazı kılınsın farz-ı kifaye hali dahi açık bir şekilde tartışmalıdır.
Memleketi ve müslüman(?) Türk milleti'nin tüm maddi manevi varlık ve birikimini 17-25 Aralık 2013'te de alenen ortaya çıktığı gibi, hepsinin özelleştirme satış yağmasından komisyon-pay alarak, değerinin onda birine satan bu mahlukat müslümanı(!) takım, işi bu gibi tevatür din tacirliği ile çok iyi götürüyor görünmektedir.
Seçimlere bakınca da ortada hiç bir sorun var gibi görünmüyor.
Akpkk denilen, ülkeyi komple satma görevlisi ajanlar örgütünün ne dini ve ne imanı var iken; necip Türk(!) miletinin ise tüm insani ve milli tanımlarınan sıyrılarak, sadece görünürde bir dini var gibi görülmektedir.
Birazcık iman sahibi olan bir mümin ve milli kaygı taşıyan Türk, bu ülkede olanlar karşısında, hiç bir şey yapamıyorsa utancından intihar eder olmalıdır.
Dincilerin pek bir dillerine doladıkları örnek olsun Sütçü İmam'ın, Maraş'ta Fransız ve Ermeni işgaline karşı bayrak açıp, Cuma namazı konusunda verdiği vaazdaki durumdan bin beter halde, gavur eline ve insiyatifine geçmiş haldedir ülkemiz.
Bu nedenle ve öyleyse Cuma namazı saatlerini ayarlama üzerine lafazanlık etmek, saksağan-ül ahmak tipi, gavur dostu dinciliğin işi olmaktadır.
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 1/8/2016 11:51:17 AM zamanında düzenlenmiştir.