- 509 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ENGELLİ AİLELERE FAYDALI BİLGİLER
ENGELLİ AİLELERE FAYDALI BİLGİLER
1- İnsanın ruhunu yücelten acı, ucuz bir mutluluktan daha değerlidir.
Dostoyevski
2- İnsan yaşadıkça anlıyor ki, kendi kayığını kendin çekmezsen bir yerlere gidemiyorsun.
Katharine Hepburn
3- Elimizde olan şeyleri çok seyrek düşünürüz. Eksik olanları ise daima.
A.Schopenhauer
4- Rabbimizin dünya hayatında muhakkak ki en sevdiği peygamberlerdir. Peygamberler dahi çok ağır imtihanlardan geçmişlerdir. Mesela Hazreti Yakup peygamberin gözleri kapanmıştır. Hz Eyüp peygamber ağır hastalıklarla imtihan olmuştur. Hz Musa dilindeki peltekliği ile örnek teşkil etmektedir. Daha nice diğer Sahabeler engelleriyle imtihan vermişlerdir ve imanın zirvesine erişmişlerdir. Sabır etmişlerdir ve başarmışlardır.
5- Hayat sana limon veriyorsa Limonata yap.
6- Engelli çocuğunuza gösterdiğiniz gayretler karşılığında bir şey beklemeyip, takdiri Allaha bırakın ki; hayal kırıklığına da uğramamış olursunuz.
7- Gemi limanda güvendedir, ama gemiler limanda beklemeleri içinyapılmaz.
Paulo Coelho
8- Aşk, gülü dikeniyle avuçlamak; ama kanayan ellerin hesabını gülden sormamaktır. İskender Pala
9- Engelli çocuğunuzun dünya hayatında hangi uzvu eksikse Ahiret’te o uzvu Rabbinin huzurunda en güzel şekilde tamamlanacaktır. Ne büyük mükâfattır ki, Allahü Teala’nın huzurunda engellerin kalkması.
10- Dünyada taştan olmayan ve kimsenin sizden alamayacağı bazı şeyler vardır. İçinden alamayacakları ve dokunamayacakları bazı şeyler asla dokunamazlar…Umut
Esaretin Bedeli filminden alıntıdır.
11- Eğer yürüdüğünüz yolda hiçbir engel yoksa, o yol sizi hiçbir yere götürmez. George B. Shaw.
12- Bugünle dünün tartışmasına girersek geleceği kaybederiz.
William Churchill.
13- Doğru yolda giden kaplumbağa eğri yolda giden yarış atını geçer.
J. J. Rousseau
14- Engelli aile için dünya hayatı nedir?
Lunapark mı?
Meyhane mi?
Çilehane mi?
İmtihan salonu mu?
15- Engelli çocukları olan anne babalara başarı formülü
- Yaratılanı yaratandan ötürü sevme
- Yaratılanın yaratıcısına teslimiyeti
- Ruhun nefse hakim oluşu
- Şeytanın devre dışı kalışı
İşte imanın zirve noktası
16- Engeller aşılmak içindir, takılmak için değil.
Ali Suat.
17- Hapishanede günlerini sayan iki mahpus birlikte duvara bir delik delerler. Deliği sadece başlarının sığacağı kadar genişlettiklerinde, hadi dışarı bir bakalım derler.
Önce biri başını delikten dışarı çıkarır ve ekşimiş bir yüz ifadesiyle,
- " Çok kötü ağabeyciğim, çok kötü!" der. " Her taraf çamur, sis... Göz gözü görmüyor." Diğeri şaşırır ve başını dışarı uzatır. Bakar bakar... Ve hayran bir yüz ifadesiyle; "Muhteşem!" der. " Muhteşem bir gökyüzü, ağaçlar, bulutlar, kuşlar çiçekler var..."
Gönlümüzden geçeni görür, kalbimizin söylediğine inanırız. Sonunda, gördüklerimiz ve inandıklarımız oluruz! Mevlana’nın dediği gibi ‘ Güzel bakan güzel görür.
18-Geçmişi değiştiremezsin ama gelecek hâlen avuçlarının içindedir.
Hugh White
19- Karamsar olmak zor değil,
Zor olan; çılgın bir fırtınadan sonra gökkuşağı gibi gülümseyebilmektir...
Kucaklamaya kollarının yetmeyeceği bir ağaç, bir tohumla başlar;
En uzun yolculuklar, bir adımla başlar;
Gerçek sevgiler ise bir tebessümle başlar...
Annem her firsatta çocuklarına güneşe doğru zıplamalarını öğütlerdi.
Güneşe ulaşamazdık ama hiç olmazsa ayaklarımız yerden kesilirdi....
Z.N. Hurston
20- Eğer çocuklar öğrettiğimiz metotlarla öğrenmiyorlarsa, öğrenecekleri metotlarla öğretmeliyiz.