- 884 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Modern Kölelikler..
Bizler özgürüz öyle olduğumuzu düşünüyoruz, nasıl özgürsek artık yaşadığımız her şey modern kölelik, başka bir şey değil.. Özgürlük nedir ? Onu bile, bilemez olduk... Saatlerle yarışırken, bir şeylerin peşinden koşarken bile, özgür değiliz aslında.. Bir sistemin içinde, o sisteme ayak uydurmakla geçiyor ömürlerimiz .. Bazen hepimizi programlanmış makineler gibi görüyorum.. Sabah beli bir saatte kalk, haydi bakalım, çocuksan doğru okula, büyüksen beton yığınları arasına, hayatın curcunasına dahil ol, maksat para kazanmak nasılsa, parasız yaşanmaz, çünkü ekmeğimizi bile, o olmadan alamaz, yapamaz olmuşuz.. Sana dayatılan doğruları öğren.. Sorgulama, anlamaya çalışma.. Sekiz saati tamamlamadan sakin döneme evine.. Genelleme olacak yazdıklarım belki, ama çoğumuzun durumu bu değil mi ?
Farklı durumda olanlar da var elbet dünyada, ama onlar bile özgür değiller..
Özgürlük zaten nedir ki ? Özgür olmak istiyorsan, bir derviş misali yaşamalısın bu dünyada.. Hani nerede kaldı mı dervişler ? Özgür olmak demek, hiçbir maddiyata bağlanmamak demek, Hiçbir mekana, mevkiye ait olmamak demek.. Özgür olmak suan, şu dakika ne istiyorsan onu yapmak demek değil mi ? Yapabiliyoruz mu bunları ? Ne kadarını yapabiliyoruz ya da.. ?
Bazen diyorum ki hani şöyle bir zamanlar insanlar köylerde yaşadığı vakitlerdeki hayatlar gibi olsa yine bazı şeyler, doğadan faydalanmak, kimseye muhtaç olmaksızın ekip biçtiğini yemek, Allah’ın bahsettiği nimetlerden yararlanmak, eşit haklara sahip olmak.. Elimizden toprakları aldılar, ekip biçemiyoruz bile.. Suyu aldılar, şu bile içmek için bir şeyler vermek zorundayız.. Büyük baş hayvanlarımız yok, hadi oldu diyelim bu hayvanlara yer yok ki, şehir hayatında.. Ayrıca zaten artık neredeyse kimsenin de eski bilgisi yok doğal hayata dair.. Yeni çağda özgürlük anlayışımız eski özgürlük anlayışları ile farklı..
Şimdiki çağda özgür olmak demek, sadece özgür olduğunu sanmak.. Ve belki de bencil olmak demek.. Kendi özgürlüğünün bir başkasına zararı var mı ? Bunu bile sorgulamaz olduk.. Özgürlük başka insanların da özgürlüğüne saygılı olmak, olmamalı mı sizce ? Herkes benim gibi yaşasın, herkes benim gibi düşünsün istiyoruz.. Saygı yitirildi, saygı sadece mevki sahibi, para pul sahibi olanlara duyulan, verilen bir değermiş gibi, bir algı oluştu insanlarda.. Ama insana, hayvana, doğaya duyulan saygı ne oldu ? İşte bunlar yok oldu.. Diploman olsun, ama bilgin olmasa da olur ! Bilgin olsun da edebe ne gerek var ! Cebin dolsun çevrene bir yararın olmasın, ne gerek var.. Hakir gör sen olmayanı, yardıma ne gerek var.. Sen özgürsün istediğin gibi yaşarsın, ama diğeri istediği gibi yaşama hakkını senden sormalı.. O ne anlar ki cahil, değil mi ? Sana göre !
" ( Burda bir antrparantez açıp yukarıda bahsedilenlerin her diplomalıyı, her mevki sahibini yansıtmadığını belirterek, bunları doğru dürüst insanlar için faydalı kullananlara elbette ki saygımız olmalı.. Ki benim saygım var.. Konu zaten meclisten dışarı.. Kendini bilenler üstüne alınmaz ) " ..
Yoksulluğa değinelim birde, küçücük çocuklar eve katkı olsun diye sokaklarda aç be aç dolaşıp, mendil satarken, senin keyfin yerinde olsun da, paylaşmak adına hiçbir şey geçmesin aklından.. Sen özgür san kendini, ne kadar da bağımlısın halbuki ! Cebinde ki paraya, elindeki diplomaya, sıfatının önündeki, ardındaki lakabına ne kadar da bağımlısın halbuki, ey yeni çağ insanı..
Hayvanları keyfin için öldür mesela, lüks yaşayacaksın ya ! Hava atacaksın sağda, solda.. Sonra doğayı katlet, para kazanmak uğruna yine, yak yık.. Hiç düşünmeden devam et, modern kölelerin olsun senin için çalışan.. Sen paraya mala, mülke bağımlı ol, bunların kölesi ol, modern kölelerinde sana ve senden gelecek karın tokluğuna.. Aslında hiçte özgür değiliz işte.. Hepimizi bağımlı yapmışlar bir şeylere, istesek de istemesek de bu çarkın içinde yaşayıp gidiyoruz.. Hepimiz biraz modern köleleriz bence yeni çağda, kölelik ne vakit biter, biter mi ? Bilinmez ...
Yazan: Gönül Cesli