YORUMLAR
Öykünün ikinci kısmında, Zaza Ali ve oğlu Veli'nin hesaplarının olduğu konuşmaları ben o kadar çok duydum ki, anlatamam. Belirli yaşa kadar ben de yaptım elbet. Bu garip, enerji dolu iyimserlik olmasa da yaşanmaz ki! Önemli olan yaşam enerjisini tüketmemek. Sonra da, insan plan yapar, kader gülermiş, halleri. Bu duyguları çok güzel vermişsin, Kemal abi.
Fakat, romandan bir parça gibi olmuş. Öyle ise, bir roman olacaksa sözüm yok. Yok ama bir öykü ise, tema, diyalogların arasında çok ezilmiş. Sanki biraz mahzun kalmış. Yani biçim zayıf kalmış. İddialı bir öykü için detayları atlamışsın. Oysa, senin bol detaylı, temayı süsleyen tasvirlerle süslü çok yazını okudum ben. Bu biraz yavan kalmış sanki.
Tabi tüm eleştiri bunun bir öykü olması kabulüne dayanıyor. Eğer romandan bir bölümse, hiçbirini görme, kâle alma lütfen.
Saygı ve selamlarımla,
Sağlıcakla kal,
Kemnur
Sanırım bu öykülerle ilgili olarak en ayrıcalıklı kişi benim.
Diğer dostlar ilk kez okurken ben bunları ikinci kez okuyorum. Eski anılar canlanıyor gözümde. Siteye ilk girdiğim günler, kendimi kabul ettirme telaşım, seninle tanışmamız, daha pek çok şey...
Benim için de iyi oluyor.
Dilerim romanını da tez zamanda çıkarırısın.
Selam ve sevgilerimle.
Kemnur
Kemal Hocam
Keyifle okuttu kaleminiz. Kamyon hesabı öykünün en sempatik bölümüydü bana da benzer hesap yapan bir tüccarın hikayesini hatırlattı. Kısa zaman da zengin olmuş tüccara sormuşlar. Nasıl bu kadar parayı kazandınız? Tüccar cevap vermiş bir elma aldım pazarda sattım onun parasıyla iki elma aldım pazarda sattım sonra üç elma aldım pazarda sattım onun parasıyla dört elma aldım o sırada büyük bir miras kaldı zengin oldum demiş.
Zenginlerin benzer hikayeleri hep vardır. Kimse demez ki, devleti tokatladım ya da alavere dalavere ile kazandım. Zaza Ali’nin hesabı da tüccarın olayını hatırlattı.
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı sevgilerimle
Kemnur
Okuyunca gözümde canlandı o sahneler.Zaza Ali de oldukça hirsliymis, kamyonlar hayaliyle. Umarım bu hırsla yoldan cikmaz, Zaza Ali gibiler.Ders verdi hikâyenin, tesekkur ederim.Sevgiyle, mutlulukla kalın.
"dimyata pirince giderken evde ki bulgurdan olmak"
güzel anlatımla harika bir öykü okuttunuz bizlere
teşekkürler
saygılar
Kemnur
Kemal hocam, kıymetli kaleminizden güzel bir öykü daha okumanın verdiği haz ile, yürek dolusu tebriklerimi bırakıyorum.
Kaleminiz gerçekten özel ve manidar.
Akabinde, yeni yılınızı tüm yüreğimle kutlarım: Ailenizle ve tüm sevdiklerinizle nice nice yıllara sağlıklı, mutlu ve dingin.
En derin saygı ve selamlarımla Kemal Abi...
İyi ki varsınız.
Kemnur
Sevgili Hocam ,
Çok akıcı ve merak uyandıran ,zevk ile okuduğum bu yazının devamı da olmalı.
Elinize sağlık.
Not; Hocam boyacı ile anlaştınız mı?
Kemnur
Bizde bir ata sözü var:
Aç tavuk yatır, uykuda darı görür.
Bakalım Kemal hoca, Zaza Ali'nın rüyalarıyla ne yapacak.
Selamlar ve saygılar sevgili hocam.
Kemnur
Su gibi...
Kurulan o tatlı hayaller.
Ben bu öyküyü çok sevdim inan ki.
Keşke diyorum;
Olacakların ip ucunu veren başlangıç bölümünü
yazmasaydın da sonuç sürpriz olaydı daha da iyi mi olurdu ne?
"karışma ustanın işine......" demedin değil mi?
Selamlarımla Dostum.
Kemnur
DURUM ( KESİT ) ÖYKÜsü: Bir olayı değil günlük yaşamın her hangi bir kesitini ele alıp anlatan öykülerdir giriş, gelişme, sonuç planına uyulmaz Belli bir sonucu da yoktur. Merak ve heyecandan çok duygu ve hayallere yer verilir; fikre önem verilmez, kişiler kendi doğal ortamlarında hissettirilir. Olayların ve durumların akışı okuyucunun hayal gücüne bırakılır. Pek çok eserini okuduğum ÇEHOV un edebiyat literatürüne kazandırdığı bir türdür ve bizde de Sait Faik Abasıyanık, Memduh Şevket Esendal ve Tarık Buğra gibi çok önemli temsilcileri vardır...
Sakın bu cevabi yorumumu size haddimi aşarak ders vermek olarak anlamayın lütfen. Yazarak ben de bilgimi tazelemiş oldum ...Selam ve saygılarımla
Bedri Tokul
Bilgi bilgidir Dostum.
Bu arada öyküyle ilgili unuttuğum bir şeyi de aktarayım ;
Kamyonları çoğaltma matematiğine bayıldım...
Umut ne güzel bir duygu değil mi ?
Selamlarımla