- 905 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gecikmek
Er geç olacak için gecikmenin bir şey ifade etmediği kanaatindeyim. Gecikenin zarara uğradığı da olur zarardan kurtulduğu da. Bu durum tamamen kaderin cilvesi. Gecikmek irademiz dışında gerçekleşiyorsa gecikilmesi gerektiği için gecikilmiş diye düşünür üzülmem.Gecikmenin müsebbibi isem elbette üzülürüm. İsteyerek gecikmedikten sonra kimsenin gecikmemi sorgulamaya hakkı yoktur. Müdahale edemediğim bir gecikmede hayır vardır.Kısaca olanda hayır vardır.Bu gecikme içinde farklı durumlar içinde geçerlidir.
Gecikmek geçte olsa gelindiğini ifade ettiği gibi henüz beklemenin sürdüğünü de anlatır. Bekletilen için sıkıcı, bekleten için mahcubiyettir gecikmek. Geciken yetişmek için çaba sarf ettiği sürece masumdur. Fakat pişkinliğe vurulan bir gecikme ne ölçüde insanidir. Gecikenin tavrına bekleyenin o anki psikolojik durumuna göre gecikme eylemi gerginliğe sebep olur. Bazen de gecikmek sevimli gelir.Gecikmenin sevimliliği gecikildiği düşünülen bir ortamda farklı gecikmelerinde olduğu durumlarda gerçekleşir en çok.
İletişim, görgü kuralları, sosyal ilişkiler vb. bir çok alanda gecikmek eylemi değerlendirildiği zaman birbirine yakın çıkarımlara ulaşılabilir. Mühim olan gecikmenin sonradan telafisi mümkün olmayan durumlara sebebiyet vermemesidir.Gecikmek hayat kurtarır.Geciktiği uçak için üzülen birinin haberlerde kaçırdığı uçağın kaza yapması sonucu kurtulan kimsenin olmadığını duyması bir yerde şükür sebebidir geciken için.
Yapılması gereken işin gecikmesi, randevuya gecikmek, doğumun gecikmesi, hasadın gecikmesi, gecikmenin gecikmesi, geri kalan saatin geciktirmesi ve beklenen bu yazının bana göre gecikmesi gibi daha bir sürü gecikmeyle ilgili örnek verilebilir. “Geç olsunda güç olmasın.” Diyerek geçiştirmek istesem bile bu yazının geç kalması benim için istenmeyen bir durum. Neyse ki bazı gecikmelerin çözümü mümkün. Bundan sonraki yazımın gecikmeye mahal vermeden vaktinde yazılacak olması gibi.
Artık bile bile gecikmeye başladım.Hayatı dolu dolu yaşamak için tabii akışına bırakmak lazım her şeyi.Doğallık sadeliğin olmazsa olmazı bilinçli yerinde gecikmelerdir.Varsın gecikeyim geç kalayım hayatın tadına vardıktan sonra benim için hiçbir mahsuru yok gecikmenin.
Murat CANBOLAT