- 1219 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ YIL DİLEKLERİ
Neredeyse herkes kendini değiştirmeden yeni yıl için iyilik, güzellik, barış, sevgi, saygı dileklerinde bulundu.
Halbuki bütün bunların kaynağı insandı. İnsanın iyi, güzel, barışa meyilli, sevgi dolu, saygılı olması gerekiyordu.
Peki! İnsan içindekilerini iyilikle, güzellikle, barışla, sevgiyle, saygıyla doldurmazsa, yeni yıl düzelir miydi? Elbette hayır!
İnsan aynı insan.. Hemen her birinin kendine göre öfkeleri, kinleri, nefretleri, intikamları var. Hemen her birinin içindeki sevgiye ayar verecek, ideolojik, dinsel, tarihi, sosyolojik, ırksal nedenleri var. Hemen her birinin barışı bozmak için intikamla birbirinin üzerine yürüyecek nedenleri var. Hemen her birinin kendisi gibi inanmayanlara düşünmeyenler saygısızca davranmasına neden olacak kendine göre haklı nedenleri var.
Andolsun ki insan değişmedikçe hiç bir şey değişmez. Aksine 2015 yılına göre 2016 yılı daha kötü olabilir. Doğudaki savaş iç savaşa dönüşebilir. Anadolu toprakları Suriye’den bin beter hale gelebilir.
Andolsun ki insan değişmedikçe hiç bir şey değişmez. Çünkü insan kendini değiştirmeden başkalarını değiştirmeye kalkacak kadar aymaz, akılsız, kibirli, bencil durumdadır.
Andolsun ki insan değişmedikçe hiç bir şey değişmez. Çünkü İnsan Allah’ı dinlemekten çok kulları dinlemekte, Allah’ın yolunda yaşamını kuracağına kullara tapmaktadır.
Kemalistler Mustafa Kemal’e tapıyorlar.
Tarikatçılar şeyhlerine tapıyorlar.
Mezhepçiler mezhep imamlarına tapıyorlar.
Cemaatler cemaat liderlerine tapıyorlar.
Parti taraftarları siyasi liderlerine tapıyorlar
Örgütlere katılanlar ideolojilerine, örgüt liderlerine tapıyorlar.
Sendikalara üye olanlar sendika baronlarına tapıyorlar
Kapitalistler çıkarlarına tapıyorlar
Dindarlar geleneklerine tapıyorlar
Irkçılar, ırklarına tapıyorlar
Size açıkça soruyorum. İnsanlar Allah’tan başka bu kadar kendine tapacak bulduğu bir ortamda, dinimiz bir, kitabımız bir, peygamberimiz bir deyip yalan söyleyip ikiyüzlü riyakarca davrandığı bir ortamda, barış, sevgi, saygı, iyilik, güzellik olur mu?
Andolsun ki! İnsanlar önce taptıklarından vazgeçip yalnız ve yalnız Allah’ın dediği yoldan gitmedikleri müddetçe, hep bencil, kibirli, çıkarlarına tapacaklar. Sonuçta da herkes kendi fil dişi kulesinden kendini haklı görerek karşı tarafa saldıracaktır.
Andolsun ki! İnsanlar gerçekten iyilik, güzellik, barış, sevgi istiyorlarsa önce kendilerini değiştirmek zorundadırlar. Kendilerini değiştirmeyen hiç bir toplum başını belalardan kurtaramaz.
Ey İnsanlar!
İnanıyorum dediğiniz Allah ayetinde mealen şöyle diyor. "Bir toplum kendini değiştirmedikçe biz de onları değiştirmeyiz!"
Eğer gerçekten Allah’a inanıyorsanız haydi durmayın. Değişmek için kolları sıvayın. Ve size Asla yalan söylemeyecek olan Allah’ın söylediklerini anlamaya çalışmayla işe başlayın.
Şunu unutmayın ki!
Sizler Allah’a karşı yalan söylediğiniz müddetçe Allah da sizi kendi halinize bırakacaktır. Ve insanlar kendi hallerine kaldığında da, başları beladan asla kurtulamayacaktır.
Onun için Allah’a inancınızda gerçekten samimiyseniz, Allah’ın ayetlerini anlayıp yoluna girmeniz şarttır.
YORUMLAR
Yazınızı okuyunca, ilk aklıma gelen Uğur Koşar' ın okuduğum Allah'a Koşun kitabı. Ben de sizin yazınıza istinaden, bu kitabı tavsiye ediyorum, okurlara... Yeni yıl dileklerleriniz için teşekkürler. Sevgiyle kalmanız dileğimle...
Bilgi hazretlerine inanan biri olarak güzelliklere saflıklara kanan ve evrensel düşünceye yeniliklere gelişim ve faydalı degişimlere açık olmamız gerekir. Sevgi özürlüsüyüz onuda yazmadan geçemeyeceğim ki bu nereden çıktı derseniz kutsal kitabımızın Türkçe çevirisini yirmi iki yaşında okudum sırası gelişken ne der bakara süresinde sevmediklerinizi katlanırsanız sevdiklerinize ulaşırsınız oysa yaşananlara baktığımızda içler acısı saygı ve selam ile.
MEHMET ÇOBAN
Tebrik ediyorum ..çok haklı olduğunuz çok şey var İnsalık ve İnanmışlık adına.
Göstermelik yaşayan dindarardan ve göstermelik İmandan Allah' herkesi korusun diyorum.
Teşekkür ve selamlarım ile ..Mutlu yıllar.